Spatiebalk repareren CM Masterkeys Lite

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l4jos
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18-07-2024
Beste mede-tweakers,

De spatiebalk van m'n toetsenbord is stuk, ik weet niet hoe dit heet maar het is wel moeilijk zoeken naar nieuwe onderdelen. Het gaat om het plastic kruisje en de lange metalen pin onder de spatiebalk zodat hij in balans blijft en niet heen en weer gaat. Zijn 2 dingen. Hoe heten deze specifieke onderdelen zodat ik ze kan bestellen en het toetsenbord weer normaal kan gebruiken?
Ik moet wel de goeie hebben voor CM Masterkeys Lite.

Groeten, Lajos

[ Voor 6% gewijzigd door l4jos op 19-02-2024 15:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:19

Mavamaarten

Omdat het kan!

Zoiets heet een Stabilizer. Ik ken dat specifieke toetsenbord niet, maar de kans is best groot dat je er gewoon een willekeurige stabilizer voor kan kopen (eentje die past, natuurlijk). Er zijn een aantal verschillen in hoe die vastgezet worden (screw mount, pcb mount, ...) en er zijn wat verschillen in lengte, maar voor de rest is dat allemaal vrij "standaard".

[ Voor 32% gewijzigd door Mavamaarten op 19-02-2024 15:31 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-06 15:22
Zoals Mavamaarten al terecht noemt is het waarschijnlijk een vrij generiek onderdeel. Mounting style en afmetingen zijn echter wel belangrijk. Voel je vrij een foto te plaatsen van de spatie zonder de keycap, dan weten we snel genoeg wat voor stijl het is, en of het niet een afwijkend systeem is wat niet verkrijgbaar is.

De lengte wordt in dit geval gedefinieerd in hoeveel U de toets is. Zo heb je bijvoorbeeld spatiebalken van 6u, 6.25u en 7u. 1u is 19,05mm, dus dit is vrij makkelijk op te meten.
Deze lengte bepaalt hoe lang de metalen draad in de stabilizers moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l4jos
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18-07-2024
Oke bedankt mensen!