Verbruikgegevens (Vattenval) opslaan in database.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-04 11:42
Ik zou graag willen weten of mijn verbruiksgegevens zoals die door de leverancier worden getoond (met daarbij de tarieven) ook kan opslaan in een database of iets dergelijks. Om ze zo te kunnen vergelijken met wat uit mijn Envoy S Metered komt. En om gewoon te bewaren bij een eventuele overstap.

Zijn er mensen die dit al doen en zo ja hoe?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-05 14:03

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Hier gebruik ik een NUC (maar kan ook een Pie zijn bijv.) met DSMR Reader. Dan heb je echt een enooooorme berg aan statistieken!

https://dsmr-reader.readt...l/v5/explained/about.html

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
Maar verzamel je daarmee ook de gegevens die de energieleverancier van jou heeft en aan jou teruggeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:51
OmeAnne schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:18:
Maar verzamel je daarmee ook de gegevens die de energieleverancier van jou heeft en aan jou teruggeeft?
Wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
Ik zit bij Vattenfall en in hun app kan ook verbruiksgegevens zien. Ik wil DIE data hebben en vergelijken met wat ik thuis verzamel. En ja, ik weet dat dit in theorie dezelfde data moet zijn, maar dit zou ik toch graag gaan vergelijken.
Eventueel mag de data ook uit hun maandelijkse/jaarlijkse energierapporten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:01

OMD

OmeAnne schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:21:
Ik zit bij Vattenfall en in hun app kan ook verbruiksgegevens zien. Ik wil DIE data hebben en vergelijken met wat ik thuis verzamel. En ja, ik weet dat dit in theorie dezelfde data moet zijn, maar dit zou ik toch graag gaan vergelijken.
Eventueel mag de data ook uit hun maandelijkse/jaarlijkse energierapporten komen.
Kan je toch op de site doen? Export naar .csv?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Pagina: 1