Verfkleur - iemand enig idee?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06:52

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Hey!

Ik heb een wat bijzondere vraag. Een tijd geleden kwamen wij online foto's tegen van een muurkleur die ons erg aansprak. Alleen hebben wij helaas niet deze kleurcode kunnen achterhalen. Als iemand onderstaande kleur zo ziet, weet iemand dan héél toevallig welke dit zou kunnen zijn?

Met een online tool kom ik wel op verschillende kleuren uit maar het blijft lastig inschatten zo. Hoe kan ik het beste achter een kleurcode komen? Ik heb ook wat vragen uitstaan bij de makelaar van destijds of hij misschien dit kan achterhalen. Wij zijn al langer op zoek naar een warme kleur die past bij wat mangohout qua kleur. Zelf keken we ook naar de 100% Palmboom kleur van Flexa, maar deze lijkt best donker en ik wil voorkomen dat ineens de kleur 'zwart' lijkt.

Mogelijkheden van de foto's zijn:
RAL 210 50 10 (te blauw denk ik)
RAL 6033 (te groen denk ik)
Levis N0.20.40 (lijkt erop)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W9qsmBvw1tWwoJIzA_R6UnqPOsg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FXheSWWLrUUP283ZuWmFcxUu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cpQWgxji52p7yR2XKsT1_smqT0A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BgH0AEg9RXi7viPk9FouE30R.jpg?f=fotoalbum_tile

Ter impressie. Onze woonkamer ziet er zo uit (achter de bank moet de kleur op, tot aan de witte keuken).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/owHiCxuOGOMIp7X_Uda6eC7OH1Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wH1liMr0rB39DBbs9QLsPRRZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X6lZvgLF1yXF_sx1-Jj5mOQOJ74=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6kyNncLPf9wU1yTUQJTOx1Z9.jpg?f=fotoalbum_tile

Tips zijn welkom! :)

[ Voor 20% gewijzigd door ViezeVis op 19-02-2024 13:38 ]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:10

Rzaan

Altijd zoekende

Kleur bepalen vanaf een foto is ondoenlijk. Zeker als het om nuance gaat.
Waarom bel je de bewoners niet op (als je weet om welk huis het gaat natuurlijk)
Of de buren?
Mijn ervaring is dat mensen het juist leuk vinden om informatie te delen, zeker als je positief bent over hun kleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-05 20:40

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Weet niet hoe graag je het wilt, maar wij hebben zo'n ding rond slingeren:

https://www.nixsensor.com/

Komt een mooie lijst met kleurcodes uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Vanaf een foto een kleur bepalen is niet te doen.
Maar ze zullen niet het wiel hebben uitgevonden. Het zal een 'standaard' teint zijn van 1 van de bekendere merken. Bijvoorbeeld Flex; Mountain Dew of Early Daylight komt in de buurt.

Flexa heeft ook een app, waarmee je de kleur op je muur kan projecteren. https://www.flexa.nl/nl/kleurtester#colors
En uiteraard ook kleurtesters te bestellen in elke godganse kleur

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:22

dragonhaertt

@_'.'

Als ik jou was zou ik gewoon bij de dichtstbijzijnde bouwmarkt een kleurenwaaier lenen en die even thuis tegen de muur houden.

Zelfs als je exact dezelfde kleur vindt, zal die er niet hetzelfde uit zien op jouw muur.

Zoek iets wat je mooi vindt, niet iets wat exact hetzelfde is.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ulic
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 07-05 19:33
Lijkt op het oog aardig op wat wij hier op de muur hebben: Flexa Early Dew. Maar op basis van een foto inderdaad nooit exact te bepalen. Maar wellicht helpt het je iets om in de juiste richting te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 16:27
Als ik zo de foto's beoordeel lijkt het ook dat jullie een andere wittint op de muur hebben dan in het voorbeeld. Daardoor zal de gewenste kleur ook weer anders uitkomen in jullie ruimte. Kortom, staaltjes vergelijken om tot de beste kleur in jullie ruimte te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
dragonhaertt schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:50:
Als ik jou was zou ik gewoon bij de dichtstbijzijnde bouwmarkt een kleurenwaaier lenen en die even thuis tegen de muur houden.

Zelfs als je exact dezelfde kleur vindt, zal die er niet hetzelfde uit zien op jouw muur.

Zoek iets wat je mooi vindt, niet iets wat exact hetzelfde is.
Dankjewel. Ik wist ook wel dat het erg lastig zou zijn om te beoordelen, maar hoopte stiekem op iemand die zegt: dat is deze kleur (wellicht uit ervaring o.i.d.). We hebben al wat staaltjes in huis, maar het is lastig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
frennek schreef op maandag 19 februari 2024 @ 14:52:
Als ik zo de foto's beoordeel lijkt het ook dat jullie een andere wittint op de muur hebben dan in het voorbeeld. Daardoor zal de gewenste kleur ook weer anders uitkomen in jullie ruimte. Kortom, staaltjes vergelijken om tot de beste kleur in jullie ruimte te komen.
Wij hebben 'white'. Dus geen RAL9010. Ik denk dat de foto's van de makelaar op een ideale dag gemaakt zijn met veel overbelichting :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Kijk hier eens: https://www.farrow-ball.com/paint/all-paint-colours

https://www.farrow-ball.com/paint/breakfast-room-green

Dit ongeveer?

[ Voor 35% gewijzigd door Hooglander1 op 19-02-2024 15:25 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
  • Laatst online: 08:31
Die breakfast room green lijkt mij veel lichter groen eigenlijk. Zoals al gezegd: kleur bepalen vanaf foto is bijna niet te doen. Andersom werkt het wel een beetje: als je een kleurstaal/kleurcode of naam in Google invult krijg je verschillende hits van eindresultaten met die kleur.

Ik zou gewoon wat kleurstalen opvragen bij wat betere verf leveranciers (o.a. Farrow and ball).

Wij hebben zo een kleur gekozen en nadien een f&b kleur laten mengen bij de lokale verfboer... Dat scheelt een goeie smak geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityEye
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05 19:35
Zoals eerder genoemd zou ik lekker kleurstalen halen bij de bouwmarkt of op internet en mix en matchen in je eigen huis.

Een aantal 'premium' verfproducenten zijn:
- Farrow and Ball
- Little Green
- LAB.
- Sigma kleurwaaier.

Je kan van elk merk een 'grote' kleurwaaier kopen (40-80 euro als ik zo snel kijk), of gratis kleurenwaaiers bestellen (google 'gratis kleurenwaaier Farrow Ball Little Green' en je vind al snel sites waar je ze gratis kan opvragen). De gratis waaiers hebben hele kleine kleurstalen met soms wat uitleg over hoe de kleuren gecombineerd kunnen worden (idem sorteren ze hun kleuren op bijv. intensiteit, dus een wit met bijpassende tinten beige) - de gedurfdere kleuren (terra cotta, turquioses) worden dan ook geadviseerd bij bepaalde neutrale (/witte) kleuren.

Die waaiers zitten met een schroef aan elkaar vast en kun je losmaken: zo kan je ze bij je muur/vloer/mangohout houden om te kijken hoe je het vind staan. De kleur kan overdag een ander gevoel kan geven dan 's avonds in het donker - afhankelijk van de lichttemperatuur van je lichtinval, strijklicht en sfeerlicht.

Van de 'premium' merken kan je bij de bouwmarkt meestal (niet in alle!) verfmerken laten mengen - let op: het is een benadering. De verfmengmachine gebruikt volgens mij minder pigmentsoorten en minder pigment dan sommige merken, dus de kleur kan anders zijn. Ook kon men bij onze Gamma de Farrow and Ball kleuren niet in elke verf mengen (wel Gamma huismerk, Histor en Sigma, maar niet in Sikkens of Flexa).

Met zo'n grote kleurwaaier (van Farrow and Ball) hebben we vorige maand drie stalen op de muur geplakt, en overdag en 's avonds gekeken hoe het stond. Uiteindelijk is het aardig geslaagd, maar het blijft spannend om de juiste kleur te kiezen! De kleur konden wij de dag erna pas goed beoordelen, eens de verf goed droog was.

No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-05 20:17
Flexa early dew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
InfinityEye schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:23:
Zoals eerder genoemd zou ik lekker kleurstalen halen bij de bouwmarkt of op internet en mix en matchen in je eigen huis.

Een aantal 'premium' verfproducenten zijn:
- Farrow and Ball
- Little Green
- LAB.
- Sigma kleurwaaier.

Je kan van elk merk een 'grote' kleurwaaier kopen (40-80 euro als ik zo snel kijk), of gratis kleurenwaaiers bestellen (google 'gratis kleurenwaaier Farrow Ball Little Green' en je vind al snel sites waar je ze gratis kan opvragen). De gratis waaiers hebben hele kleine kleurstalen met soms wat uitleg over hoe de kleuren gecombineerd kunnen worden (idem sorteren ze hun kleuren op bijv. intensiteit, dus een wit met bijpassende tinten beige) - de gedurfdere kleuren (terra cotta, turquioses) worden dan ook geadviseerd bij bepaalde neutrale (/witte) kleuren.

Die waaiers zitten met een schroef aan elkaar vast en kun je losmaken: zo kan je ze bij je muur/vloer/mangohout houden om te kijken hoe je het vind staan. De kleur kan overdag een ander gevoel kan geven dan 's avonds in het donker - afhankelijk van de lichttemperatuur van je lichtinval, strijklicht en sfeerlicht.

Van de 'premium' merken kan je bij de bouwmarkt meestal (niet in alle!) verfmerken laten mengen - let op: het is een benadering. De verfmengmachine gebruikt volgens mij minder pigmentsoorten en minder pigment dan sommige merken, dus de kleur kan anders zijn. Ook kon men bij onze Gamma de Farrow and Ball kleuren niet in elke verf mengen (wel Gamma huismerk, Histor en Sigma, maar niet in Sikkens of Flexa).

Met zo'n grote kleurwaaier (van Farrow and Ball) hebben we vorige maand drie stalen op de muur geplakt, en overdag en 's avonds gekeken hoe het stond. Uiteindelijk is het aardig geslaagd, maar het blijft spannend om de juiste kleur te kiezen! De kleur konden wij de dag erna pas goed beoordelen, eens de verf goed droog was.
toon volledige bericht
Thanks! Wij zijn begonnen met wat kleurstalen mee te nemen. In de winkel denk je dat een relatief donkere tint wel meevalt, maar dan kom je thuis en dan denk je shit... wat is dát donker. Ik ga eens kijken of onze lokale verfboer zijn boek wil uitlenen. Volgens mij hebben zij een paar boeken liggen die je mee kunt nemen.

@superfunki Early Dew is het niet. Het is een iets donkerdere kleur lijkt 't op. Lijkt wat meer richting blauw-groen te gaan met grijze nuance o.i.d.

Sitrap:
TS en co gaan een boek fixen en eens wat kleuren bekijken. Ik doe wel 'ff een update als het zover is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:40

Barrycade

Through the...

Zou zeggen Flexa woud groen, maar daar kan je kleine testers van kopen bij de bouwmarkt zou zeggen eerst proberen hangt erg af van de licht inval in je kamer hoe dat uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:53

MsG

Forumzwerver

Ik (en half Nederland) heeft deze groene kleur op de muur.

Ik heb destijds voor deze gekozen: https://www.histor.nl/ins...0-G30Y&colorname=geordend

Histor noemt het "geordend".

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:43

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
zal in de duckegg green familie zitten qua "hippe" kleurtjes op de muren zijn het maar zelde ral kleuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:32
Rzaan schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:44:
Kleur bepalen vanaf een foto is ondoenlijk. Zeker als het om nuance gaat.
Waarom bel je de bewoners niet op (als je weet om welk huis het gaat natuurlijk)
Of de buren?
Mijn ervaring is dat mensen het juist leuk vinden om informatie te delen, zeker als je positief bent over hun kleur.
Ik onderschrijf dit.

Keer willekeurig aangebeld en anderhalfuur alles gehoord van de verbouwing die de bewoners hadden gedaan.
offtopic:
was heel veel geld in gestoken in verhouding tot de max potentiële woningwaarde en zag paar dagen geleden dat iets meer dan een jaar later de woning te koop is gezet :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-05 13:08
ViezeVis schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:37:
Hey!

Ik heb een wat bijzondere vraag. Een tijd geleden kwamen wij online foto's tegen van een muurkleur die ons erg aansprak. Alleen hebben wij helaas niet deze kleurcode kunnen achterhalen. Als iemand onderstaande kleur zo ziet, weet iemand dan héél toevallig welke dit zou kunnen zijn?

Met een online tool kom ik wel op verschillende kleuren uit maar het blijft lastig inschatten zo. Hoe kan ik het beste achter een kleurcode komen? Ik heb ook wat vragen uitstaan bij de makelaar van destijds of hij misschien dit kan achterhalen. Wij zijn al langer op zoek naar een warme kleur die past bij wat mangohout qua kleur. Zelf keken we ook naar de 100% Palmboom kleur van Flexa, maar deze lijkt best donker en ik wil voorkomen dat ineens de kleur 'zwart' lijkt.

Mogelijkheden van de foto's zijn:
RAL 210 50 10 (te blauw denk ik)
RAL 6033 (te groen denk ik)
Levis N0.20.40 (lijkt erop)
[Afbeelding][Afbeelding]

Ter impressie. Onze woonkamer ziet er zo uit (achter de bank moet de kleur op, tot aan de witte keuken).
[Afbeelding][Afbeelding]

Tips zijn welkom! :)
toon volledige bericht
Hoi, deze kleur lijkt sprekend op "Flexa Creations - Extra Mat Soothing Moss".

Ik heb deze op mijn ombouw gesmeerd bij de CV/washok.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_erBMgkPXG4FQ6Odqku-8pp6eSs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vijc8mAiUzWWpbaWkvHBQOXb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door aapjuh99 op 21-02-2024 09:25 ]

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 07-05 16:41
Kun je niet bij de gamma of praxis naar de verf afdeling gaan en daar die kleuren kaartjes af gaan?
Pagina: 1