Netwerk 100mbit snelheid nog geen 10mbit

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-08 08:58
Vraagje:
Ik heb een netwerkje liggen tussen 4 pc's en het geheel draait op 100mbit.

In alle computers zit dezelfde netwerkkaart (intel 10/100mbit). Aangesloten op een 10/100mbit switch.

Als ik nu files wil gaan kopieren gaat dat verschrikkelijk traag (rond de 800kb/s).

Wat kan ik hier aan doen, heb de kaarten al op auto/100mbit full duplex/100mbit half duplex gezet maar niks schijnt te helpen. Kabellengte is max 5 meter.
thnx

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Is je verkeer van en naar alle clients rot..??
Dan lijkt het wel of je switch niet helemaal goed is! Zo niet dan moet je ff proberen uit te vinden welke pc het probleem geeft en probeer daarna even te kijken of het niet aan de IRQ settings ligt. Of probeer op die pc een bios update te doen..?!

Wees consequent, maar niet altijd

• jkf
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-06-2025

jkf

Waar trek je die file vandaan en waarnaartoe (oude harde schijf in een van de twee maschines misschien) / een machine die nog meer te doen heeft dan alleen maar die downloads. een trage bak en dan SMB wil ook nog weleens de beperkende factor zijn.

Zitten er verder geen lampjes op de switch die aangeven of de aansluiting 10 of 100 mbit is (per aansluiting)?

P II 233 @ begane grond, rip (1997-2007), vervangen door vituele server uptime,

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Sluit de kaarten eens via een crosscable aan, dan zie je direct of je switch de trage factor is... Kopieer een file met hoge data dichtheid (DivX, grote MP3) en lees waardes af met NetStat Live! van www.analogx.com ... het verwijderen van onnodige protocollen (NetBUI, IPX) kan ook helpen...

Concrete Loop Watercooling