China levering niet bezorgd, spam BTW mail ontvangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Mijn vraag
Hoe kom ik erachter wie mijn pakketjes gijzelt

Relevante software en hardware die ik gebruik
nvt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op 17 november 2023 ontving ik voor het eerst een mail met daarin het verzoek om additionele doanekosten te betalen. Dit was duidelijk phishing, dus ik heb het genegeerd. Echter, het pakketje dat ik van *knip* Chinese webwinkel besteld had, werd nooit bezorgd. Hoewel ik dit nog niet eerder meegemaakt had, dacht ik, pech gehad, volgende komt vast wel weer aan. Echter ook volgende pakketjes zijn nooit bezorgd. Dus ben ik gestopt met bestellen bij webwinkel.

Nu wilde ik het nogmaals proberen en weer hetzelfde. Dit keer viel me op dat ik weer een vergelijkbare phishing mail kreeg, en toen ik terug ging zoeken blijk ik een dergelijke mail bij elk pakketje ontvangen te hebben. Ik heb deze nooit betaald omdat het hier duidelijk om een onofficiële partij gaat.
Vandaag contact opgenomen met PostNL en zij konden me niet helpen omdat volgens hun gegevens het pakketje wel bekend was, maar er geen adresgegevens waren ingevuld, waardoor het pakketje waarschijnlijk retour afzender gaat.

Het lijkt mij dat iemand bij de doane een clandestiene handel heeft opgezet, maar ik heb geen bewijs.
Ik zou graag deze persoon aangepakt zien worden door de juiste instanties, maar weet niet waar te beginnen. Graag jullie advies, alvast bedankt!

- Arjan

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 19-02-2024 11:30 . Reden: Naam winkel weggehaald conform beleid ]

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:43

heuveltje

KoelkastFilosoof

Het lijkt mij dat iemand bij de doane een clandestiene handel heeft opgezet

Hoe kom je uit bovenstaande tot die conclusie :?

En is het wel spam ?
Er is wat veranderd waardoor op alle ingevoerde pakketten btw betaalt moet worden, ik heb wel vaker gehad dat partijen dat niet doen, en dat dan alsnog gaan claimen als het bij de doune ligt.

[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 19-02-2024 11:21 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-05 20:20
"Het lijkt mij" daar gaat het al mis.

Probeer eerst de volledige info ( gecensureerd) te delen. Dan valt er wat nuttigs te zeggen.

Nu is het gissen op basis van aannames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14:55
Wat een beschuldigingen meteen. Hoe wil je dat wij je helpen zonder concrete informatie? Want ik voorspel ik een topic die alle kanten op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Beste klant,

Je Bpost-pakket met nr. DDU1698210000155539, verzonden op 10-11-2023, wordt verwerkt. Om ervoor te zorgen dat wij uw pakket kunnen bezorgen, wordt de importeur opnieuw de BTW-kosten in rekening gebracht.
Volgens de huidige douaneregels is elke import uit een land buiten de Europese Gemeenschap met een handelswaarde van meer dan 22 euro belastbaar, ongeacht het soort goederen*.
* Artikel 134-I en II-1° van de CGI: WET nr. 2012-1510 van 3 mei 2017 – Art.68 (V) Validatie van het Paysafecard-saldo voor de betaling van douanerechten is geldig.
Om de bezorging van uw pakket bij u thuis mogelijk te maken, vragen wij u om uw onbetaalde douanerechten te betalen door de onderstaande stappen te volgen om de bezorging van uw pakket af te ronden:

1. Koop online een Paysafecard-pincode (50 EUR)
2. Stuur de pincode (16 cijfers) naar het volgende adres: contact@paysafeinc.online

Groeten,
Douane Klantenservice

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Beste klant,

Uw post-pakket: nummer CR694969620NL, verzonden op 17/02/2024, is in behandeling. Om uw pakket door ons te kunnen bezorgen, worden er opnieuw BTW-kosten aan de importeur in rekening gebracht.
In overeenstemming met de huidige douaneregels is elke import vanuit een land buiten de Europese Gemeenschap met een handelswaarde groter dan 22 euro onderworpen aan belasting, ongeacht het soort goederen*.
* Artikel 134-I en II-1 van de CGI: WET nr. 2012-1510 van 3 mei 2017 – Art.68 (V) De validatie van het Paysafecard-saldo is geldig voor de betaling van douanerechten.
Om de bezorging van uw pakket bij u thuis mogelijk te maken, verzoeken wij u uw onbetaalde douanerechten te voldoen door de onderstaande stappen te volgen om de bezorging van uw pakket af te ronden:

2. Stuur de pincode (16 cijfers) naar het volgende adres:  contact@suivipaysafe.com

Gezondheid,
Douane Klantenservice.

PostNL had ook geen gegevens dat de douane betrokken was voor wie er nog aan twijfelt. Hopelijk is er geen verwarring meer over de legitimiteit van deze 'inklaringskosten'.

[ Voor 4% gewijzigd door Arjan op 19-02-2024 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:31

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@Arjan

riekt naar een scam

https://www.google.com/se...QBgg&sclient=gws-wiz-serp

maar eerder vanuit de Chinese webwinkel shop dan vanuit de douane vermoed ik.

Webwinkel werkt toch ook met shops? had je via webwinkel zo'n dispute aangemaakt?

[ Voor 16% gewijzigd door Yorinn op 19-02-2024 11:57 . Reden: Naam winkel weggehaald conform beleid ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-05 20:20
Dat lijkt op scam.

Komt het postpakket nummer overeen met jou pakketjes? Anders contact opnemen met de duane.

Of inderdaad wat @Fraggert zegt.

[ Voor 14% gewijzigd door corporalnl op 19-02-2024 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

@Arjan Dat is wel duidelijke en phisingbericht. Het eerste bericht gaat over Bpost en je besteld bij webwinkel en woont in NL (gezien je profiel).
Klopt het trackingnummer met wat in Webwinkel opgegeven staat?

[ Voor 10% gewijzigd door Yorinn op 19-02-2024 11:58 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:31

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

corporalnl schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:32:
Dat lijkt op scam.

Komt het postpakket nummer overeen met jou pakketjes? Anders contact opnemen met de duane.

Of inderdaad wat @Fraggert zegt.
goeie tip.

@Arjan wordt steeds vaker gedaan...de opzet is echt te simpel voor woorden, je wordt gevraagd tegoedbonnen / giftcards te kopen en dan de activeringscode opsturen.

100% scam

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:22

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ik acht de kans groot dat de feitelijke verkoper via het platform er louche zaken op nahoudt, of dat deze anderszins gecompromitteerd is. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat dit iemand bij de Douane is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
@Fraggert Voor mijn eerdere bestellingen had ik een dispute aangemaakt, maar zij geven aan niks te kunnen doen zodra het in NL overhandigd is. Daar kan ik op zich best in mee.

@corporalnl Nee, zijn gewoon random nummers.

@Patriot Eens, maar het pakket lijkt wel gewoon naar NL verzonden. Het trackingsnummer was bekend bij PostNL, alleen waren mijn adresgegevens dus weggehaald.

Afbeeldingslocatie: https://houbenweb.nl/images/storage/8655024761381356130/600.png

Afbeeldingslocatie: https://houbenweb.nl/images/storage/4917997935622281814/600.png

Afbeeldingslocatie: https://houbenweb.nl/images/storage/6590455498379012291/600.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Meestal is het heel simpel voor PostNL:
1 Log in op je PostNL app.
2 Check of daar pakketjes voor inklaring staan.

Staat er in stap2 niks, dan kun je alle mail negeren.
Staat er in stap2 wel iets, dan kun je alle mail negeren en betalen vanuit de PostNL app.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Arjan schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:40:
@Fraggert Voor mijn eerdere bestellingen had ik een dispute aangemaakt, maar zij geven aan niks te kunnen doen zodra het in NL overhandigd is. Daar kan ik op zich best in mee.

@corporalnl Nee, zijn gewoon random nummers.

@Patriot Eens, maar het pakket lijkt wel gewoon naar NL verzonden. Het trackingsnummer was bekend bij PostNL, alleen waren mijn adresgegevens dus weggehaald.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ontvang je toevallig ook trackingnummers van de lokale verzenddienst? Ik heb al heel lang geen bestellingen meer gedaan via het verkoopplatform in kwestie en ik weet niet of dat het geval is (of ooit is geweest). Kun je daar nog iets wijs uit worden?

Ik vind het vreemd dat er verzendgegevens zouden ontbreken, dat heb ik nog niet vaak meegemaakt. Zelfs niet uit het buitenland, en helemaal niet als het dan wel aankomt in Nederland. Heb je dit altijd bij dezelfde verkoper (let op, dit betreffende verkoopplatform huist vele verkopers), of gebeurt dit bij alle bestellingen van dit platform?

EDIT: @YakuzA dat gaat niet op als het niet op het adres gematcht zou kunnen worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Patriot op 19-02-2024 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-05 22:58

Barrycade

Through the...

Maar als dit bij al je bestelling gebeurt zit je dan niet op een fake website te bestellen?

Want in die T&T die je bij gestoken hebt lijkt het door de douane heen te komen. Dus als er iets fout gaat is het het bij de bezorger.
Maar die moet dan ook je mail adres hebben om de scam te kunnen opzetten.

Dus denk dat er ergens een lek zit. Sta je met je mail adres en je adres ergens op het dark net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:40
@Arjan Maar uit de screenshot blijkt dat hij de douane heeft verlaten zonder problemen. Er zal vast iemand aan die gegevens kan komen. Maar die ga je als consument die zo snel vinden en zou ik ook lekker negeren.

Wel raar dat je gegevens niet doorkomen.

[ Voor 34% gewijzigd door loki504 op 19-02-2024 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
@YakuzA op geen moment heb ik het vermoeden gehad dat mijn pakketjes daadwerkelijk bij de douane liggen. Sorry als daar verwarring over ontstaan is.

@Patriot Ik heb nog nooit tracking informatie gehad voor de lokale bezorgdienst, ook niet in de tijd dat mijn pakketjes wel nog bezorgd werden.
Deze pakketjes komen van verschillende verkopers.

@Barrycade Als ik bij mijn betalingen kijk van mijn bank ziet het er wel gewoon als de bekende Chinese webshop uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Conform het SF Beleid heb ik de naam van de (Chinese) webwinkel uit de TS en uit meerdere reacties verwijderd.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Arjan schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:52:
@YakuzA op geen moment heb ik het vermoeden gehad dat mijn pakketjes daadwerkelijk bij de douane liggen. Sorry als daar verwarring over ontstaan is.

@Patriot Ik heb nog nooit tracking informatie gehad voor de lokale bezorgdienst, ook niet in de tijd dat mijn pakketjes wel nog bezorgd werden.
Deze pakketjes komen van verschillende verkopers.

@Barrycade Als ik bij mijn betalingen kijk van mijn bank ziet het er wel gewoon als de bekende Chinese webshop uit.
Zijn het alle pakketjes die van het platform komen, of alleen sommige? Vraag me verder of er misschien iets in je adres zit dat verwarring zou kunnen veroorzaken: Zonder je adres te vragen, zijn er bijzonderheden?

Dat je het niet doorhebt als iets bij de douane ligt kan op zich kloppen. Dat is een vrij transparant proces als je niet alsnog inklaringskosten moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
En wat krijg je te zien als je de Chinese tracking info in voert bij PostNL? Staat jou naam er dan nog in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
loki504 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:49:

En in de SS is 15-2 de datum van vertrek uit Magazijn en dan enkele dagen later in NL lijkt mij ook sterk.
Why? Als ik via Temu bestel heb ik het 95% binnen 5 dagen in de brievenbus/geleverd. Het kan wel degelijk zo snel hier zijn.

*knip* Feedback op moderatie mag in Shopping Forum - Feedbacktopic worden gevoerd. Hier is het offtopic.

[ Voor 44% gewijzigd door Yorinn op 19-02-2024 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Incognitum schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:12:
[...]

Why? Als ik via Temu bestel heb ik het 95% binnen 5 dagen in de brievenbus/geleverd. Het kan wel degelijk zo snel hier zijn.
Dan heb ik blijkbaar altijd pech gehad en heb hem nog nooit binnen 5 dagen ontvangen. Ik zit altijd op 7 dagen. Hooguit als ik geluk heb 6.

/edit na eventueel aankomst zit je ook op de 20ste en dus prima in range.

[ Voor 8% gewijzigd door loki504 op 19-02-2024 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
@Patriot de tientallen pakketjes die de jaren ervoor besteld zijn kwamen allemaal aan.

@loki504 Het Chinese trackingnummer doet niks bij postnl, de medewerker kon het wel opvragen, maar wellicht kon zij dat zonder postcode, geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Arjan schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:01:
@Patriot de tientallen pakketjes die de jaren ervoor besteld zijn kwamen allemaal aan.

@loki504 Het Chinese trackingnummer doet niks bij postnl, de medewerker kon het wel opvragen, maar wellicht kon zij dat zonder postcode, geen idee.
Je kunt deze eens proberen, wordt met mij gedeeld wanneer iets vanuit China deze kant op gaat komen; https://www.17track.net/en

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
@hardware-lover
Number: LS****NL
Package status: In transit (4 Days)
Country: Netherlands -> Netherlands
2024-02-19 08:11 Consignment received at the PostNL Acceptance Centre
2024-02-16 13:58 The item is ready for shipment
2024-02-16 12:58 The item is pre-advised to PostNL
======================================
Powered by www.17track.net

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:27

DataGhost

iPL dev

Komen de trackingcodes in de mails überhaupt overeen met de werkelijke trackingcodes die je hebt gehad van de shop (want de code hierboven is anders)? Anders is het waarschijnlijk gewoon toeval / ongerelateerd. In ieder geval zullen ze nooit op die manier kosten incasseren.

[ Voor 6% gewijzigd door DataGhost op 19-02-2024 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

V.w.b. pakketjes recent verzonden, net voor de 7de februari. Mijn "leverancier" ging Chinees nieuwjaar vieren met het gehele bedrijf, alles ging plat. Dus een pakketje wat voor mij op de 7e verzendklaar was gemaakt is daar blijven liggen, m.i.v. vandaag zijn de festiviteiten tot een einde gekomen (8 t/m 18), en komt de handel in China weer in beweging.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DataGhost schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:19:
Komen de trackingcodes in de mails überhaupt overeen met de werkelijke trackingcodes die je hebt gehad van de shop (want de code hierboven is anders)? Anders is het waarschijnlijk gewoon toeval / ongerelateerd. In ieder geval zullen ze nooit op die manier kosten incasseren.
Zijn gekoppeld aan PostNL en Belgische pakketservice, maar verder komt er geen info over naar boven. Als zijnde, niet bekend, enkel voor welke lokale bezorgservice bedoeld. Onzin dus.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Arjan schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:01:

vreemd als ik mijn laatse 2 aankopen (koop niet zovaak bij ali) kan ik beide gewoon via de postnl app tracken. en krijg ik ook mijn naam adres etc vinden

[ Voor 4% gewijzigd door loki504 op 19-02-2024 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Patriot schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:45:
[...]

EDIT: @YakuzA dat gaat niet op als het niet op het adres gematcht zou kunnen worden.
Maar als het pakket nooit op jouw adres gematcht wordt, krijg je hem toch ook nooit bezorgd? :p

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

YakuzA schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:05:
[...]

Maar als het pakket nooit op jouw adres gematcht wordt, krijg je hem toch ook nooit bezorgd? :p
Klopt. Dat is wat hier (o.a.) speelt. Of de adresgegevens nu zijn kwijtgeraakt of nooit goed vermeld, de gewone gang van zaken bij PostNL doet hier niet ter zake want die kan klaarblijkelijk niet worden voltooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 01-05 23:01
Dit is hartstikke duidelijk. Je pakketje is nooit echt verstuurd. Wat je dan ook bij verschillende verkopers binnen het platform verkoopt, het zijn wellicht dezelfde oplichters en niet daadwerkelijk een andere verkoper.

Er zijn op meerdere platforms wel vaker van die vlagen van bizarre verkopers met net iets te lage prijzen die dit soort dingen doen.

Wat er in ieder geval NIET aan de hand is is een clandestiene douane medewerker. Dit probleem is vanaf stap 1: nooit verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
@XelaRetak Kun je mij uitleggen hoe je tot de conclusie komt dat het hartstikke duidelijk is? De pakketjes hebben geen onderlinge relatie anders dan dat ze van mijn account besteld zijn. Het zijn geen dure pakketten, voorheen kreeg ik wel alle pakketten en alle tracking info zag er vergelijkbaar uit. Wat mijn perspectief betreft gaat het pas mis vanaf het moment dat PostNL in beeld komt. Wiens schuld dat is weet ik natuurlijk niet, maar daar hoop ik achter te komen via onderbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

@Arjan Internationale trackingcodes die in Nederland moeten aankomen kan je ook vaak hier tracken: https://postnl.post.
Deze komen vaak zichtbaar op het moment dat een pakketje China verlaat en dus al voorgemeld worden bij PostNL.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thegroov
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-02-2024
Dit is pure scam.
ik kreeg vandaag dezelfde mail met ook hetzelfde pakketnummer.

PostNL mailt alleen met domein postnl.nl en de mail komt (in mijn geval) van postnl.com. Dit is overigens wél een domein van PostNL, maar die linkt door naar postnl.NL.

De echte betaalverzoeken komen binnen met de postnl-koppen en lettertypen en beginnen met:
Beste xxxxx waarbij xxxxx je naam is zoals je hebt opgegeven aan de webwinkel en hebben als onderwerp: 'Betaalverzoek: inklaringskosten voor je pakket'.
Ze eindigen in ieder geval nooit met je 'Gezondheid' toe te wensen. :)

Als je twijfelt kan je de mail doorsturen naar postnl, die hem dan voor je controleren op echtheid. Dat kan op deze pagina: https://www.postnl.nl/phishing

Ik moet ook echt elke keer heel goed kijken en googelen of het inderdaad weer onzinmail is.

Zo kwam hij bij mij binnen, ik zie nu ook dat hij op een ander emailadres binnenkwam dan waarmee ik normaliter bestel in China, maar ook bij mij komen ze wel nét binnen als ik daadwerkelijk in China besteld heb.

Groeten, Frank.

Beste klant,

Uw post-pakket: nummer CR694969620NL, verzonden op 17/02/2024, is in behandeling. Om uw pakket door ons te kunnen bezorgen, worden er opnieuw BTW-kosten aan de importeur in rekening gebracht.
In overeenstemming met de huidige douaneregels is elke import vanuit een land buiten de Europese Gemeenschap met een handelswaarde groter dan 22 euro onderworpen aan belasting, ongeacht het soort goederen*.
* Artikel 134-I en II-1 van de CGI: WET nr. 2012-1510 van 3 mei 2017 – Art.68 (V) De validatie van het Paysafecard-saldo is geldig voor de betaling van douanerechten.
Om de bezorging van uw pakket bij u thuis mogelijk te maken, verzoeken wij u uw onbetaalde douanerechten te voldoen door de onderstaande stappen te volgen om de bezorging van uw pakket af te ronden:

2. Stuur de pincode (16 cijfers) naar het volgende adres: contact@suivipaysafe.com

Gezondheid,
Douane Klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
@thegroov interessant, ontvang jij de pakketjes wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegroov
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-02-2024
Ja, tot nu toe gaat het altijd goed. Eén keer via DHL ontving ik niks, DHL kon geen fout ontdekken, kwam een week later de buurman van 500 meter verderop langs het het doosje. Stond er geen huisnummer op de doos. Gelukkig zijn er maar drie huizen in onze hele lange straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Inmiddels de politie gesproken, zij kunnen hier niks mee.
Ik weet het verder ook niet, dus deel in ieder geval de betrokken domeinnamen bij deze scam, in de hoop dat iemand anders er iets aan heeft:

frauduleuze domeinen:
  • douanekosten-nl.com
  • bpostpay.com
  • paysafeinc.online
  • incpaysafe.com
  • paysafeservices.com
  • suivipaysafe.com
  • wkv.com
brontekst ontvangen mails:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
Return-Path: <noreply@nordnet.com>
Delivered-To: arjan@**********.nl
Received: from *****web.nl
    by *****web.nl (Dovecot) with LMTP id zCUUItUrs1/QJwAAYV2hBQ
    for <arjan@**********.nl>; Tue, 17 Nov 2020 02:48:05 +0100
Received: from nordnet.com (unknown [168.235.103.249])
    by *****web.nl (Postfix) with ESMTPS id 568BE21D
    for <arjan@**********.nl>; Tue, 17 Nov 2020 02:48:05 +0100 (CET)
Received: by nordnet.com (Postfix, from userid 33)
    id 781AA4050B; Tue, 17 Nov 2020 01:37:37 +0000 (UTC)
Date: Tue, 17 Nov 2020 01:35:01 +0000
To: arjan@**********.nl
From: postnl <kosten@postnl.com>
Subject: =?UTF-8?Q?=E2=9C=88_Pakketmelding:_DIRECTORAAT_REGIONAAL_DOUANE?=
Message-ID: <b24bd5227c0624daf17a8c2af6beaa56@postnl.com>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/alternative;
    boundary="17066dc10398cd35d26baa7f0eba597b2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit

This is a multi-part message in MIME format.

--17066dc10398cd35d26baa7f0eba597b2
Content-Type: text/plain; charset=us-ascii

Geachte cli&euml;nt,
Uw pakket: N &deg; RR29820L199067NL verzonden op 13/11/2020 wordt verwerkt. Om ons in staat te stellen uw pakket te bezorgen, worden de btw-kosten opnieuw gefactureerd aan de importeur.
In overeenstemming met de huidige douanevoorschriften is elke invoer uit een land buiten de Europese Gemeenschap met een handelswaarde van meer dan 22 euro belastbaar *, ongeacht de aard van de goederen.
* Artikel 134-I en II-1 &deg; van de CGI: WET nr. 2012-1510 van 3 mei 2017 - art. 68 (V) validatie van het Paysafecard-saldo voor betaling van douanekosten is geldig.
Om de levering van uw pakket voor uw thuisadres mogelijk te maken, vragen wij u om uw onbetaalde douanekosten te regulariseren door de stappen te volgen die u toelaten om de levering van uw pakket af te ronden:
1. Koop online een Paysafecard-pincode (50 EUR)2. Stuur de pincode (16 cijfers) naar het volgende adres:&nbsp;koesten@douanekosten-nl.com
&nbsp;
Met vriendelijke groeten,Douane Klantenservice

--17066dc10398cd35d26baa7f0eba597b2
Content-Type: text/html; charset=us-ascii

<p><strong>Geachte cli&euml;nt</strong>,</p>
<p>Uw pakket: N &deg; RR29820L199067NL verzonden op 13/11/2020 wordt verwerkt. Om ons in staat te stellen uw pakket te bezorgen, worden de btw-kosten opnieuw gefactureerd aan de importeur.</p>
<p>In overeenstemming met de huidige douanevoorschriften is elke invoer uit een land buiten de Europese Gemeenschap met een handelswaarde van meer dan 22 euro belastbaar *, ongeacht de aard van de goederen.</p>
<p><br />* Artikel 134-I en II-1 &deg; van de CGI: WET nr. 2012-1510 van 3 mei 2017 - art. 68 (V) validatie van het Paysafecard-saldo voor betaling van douanekosten is geldig.</p>
<p>Om de levering van uw pakket voor uw thuisadres mogelijk te maken, vragen wij u om uw onbetaalde douanekosten te regulariseren door de stappen te volgen die u toelaten om de levering van uw pakket af te ronden:</p>
<p><span style="color: #0000ff;"><strong>1</strong></span>. <a href="https://wkv.com">Koop online een Paysafecard-pincode (50 EUR)</a><br /><strong><span style="color: #3366ff;">2</span></strong>. Stuur de pincode (16 cijfers) naar het volgende adres:&nbsp;<a href="mailto:koesten@douanekosten-nl.com">koesten@douanekosten-nl.com</a></p>
<p>&nbsp;</p>
<p><br />Met vriendelijke groeten,<br />Douane Klantenservice</p>

--17066dc10398cd35d26baa7f0eba597b2--

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
Return-Path: <www-data@postnl.nl>
X-Original-To: arjan@**********.nl
Received: from postnl.nl (unknown [185.15.211.230])
    by *****web.nl (Postfix) with ESMTPS id 04FA72E82F1
    for <arjan@**********.nl>; Thu,  7 Sep 2023 17:31:14 +0200 (CEST)
Received: by postnl.nl (Postfix, from userid 33)
    id 3175E341545; Thu,  7 Sep 2023 15:30:47 +0000 (UTC)
Date: Thu, 7 Sep 2023 15:27:38 +0000
From: =?UTF-8?B?UE9TVE5M?= <nl@post.com>
Subject: =?UTF-8?B?RXIgc3RhYXQgZWVuIHBha2tldGplIHRlIHdhY2h0ZW4h?=
Message-ID: <4a96f2086a521d523dd5e6f232067176@post.com>
    boundary="13ad440052218580d9af1791c94ab654d"

--13ad440052218580d9af1791c94ab654d
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8

Beste klant,

Uw Correos-pakket: nummer CR610977340NL, verzonden op 06/09/2023, is in behandeling. Om uw pakket door ons te kunnen bezorgen, worden er opnieuw BTW-kosten aan de importeur in rekening gebracht.

2. Stuur de pincode (16 cijfers) naar het volgende adres:  douane@bpostpay.com

Gezondheid,
Douane Klantenservice.

--13ad440052218580d9af1791c94ab654d
Content-Type: text/html; charset=UTF-8

<p>Beste klant,</p>

<p>Uw Correos-pakket: nummer CR610977340NL, verzonden op 06/09/2023, is in behandeling. Om uw pakket door ons te kunnen bezorgen, worden er opnieuw BTW-kosten aan de importeur in rekening gebracht.<br />
In overeenstemming met de huidige douaneregels is elke import vanuit een land buiten de Europese Gemeenschap met een handelswaarde groter dan 22 euro onderworpen aan belasting, ongeacht het soort goederen*.<br />
* Artikel 134-I en II-1 van de CGI: WET nr. 2012-1510 van 3 mei 2017 – Art.68 (V) De validatie van het Paysafecard-saldo is geldig voor de betaling van douanerechten.<br />
Om de bezorging van uw pakket bij u thuis mogelijk te maken, verzoeken wij u uw onbetaalde douanerechten te voldoen door de onderstaande stappen te volgen om de bezorging van uw pakket af te ronden:</p>

<p>1. <a href="https://wkv.com">Koop online een Paysafecard-pincode (50 EUR)</a><br />
2. Stuur de pincode (16 cijfers) naar het volgende adres:  <a href="mailto:douane@bpostpay.com">douane@bpostpay.com</a></p>

<p><br />
Gezondheid,<br />
Douane Klantenservice.</p>

--13ad440052218580d9af1791c94ab654d--

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
Return-Path: <www-data@transip.nl>
Received: from transip.nl (unknown [62.133.60.167])
    by *****web.nl (Postfix) with ESMTPS id A0914379ABF
    for <arjan@**********.nl>; Sat, 11 Nov 2023 14:37:58 +0100 (CET)
Received: by transip.nl (Postfix, from userid 33)
    id 010863FC6C; Sat, 11 Nov 2023 14:35:55 +0100 (CET)
Date: Sat, 11 Nov 2023 14:35:14 +0100
From: =?UTF-8?B?UE9TVE5M?= <noreply@post.nl>
Subject: =?UTF-8?B?VSBoZWVmdCBlZW4gcGFra2V0IGluIGFmd2FjaHRpbmcgdmFuIGJlem9yZ2luZw==?=
Message-ID: <aea572d4b7a42719536962f486796fc8@post.nl>
    boundary="16a635a1cb7e50ec62bfbbc6d0886999f"

--16a635a1cb7e50ec62bfbbc6d0886999f

Beste klant,

Je Bpost-pakket met nr. DDU1698210000155539, verzonden op 10-11-2023, wordt verwerkt. Om ervoor te zorgen dat wij uw pakket kunnen bezorgen, wordt de importeur opnieuw de BTW-kosten in rekening gebracht.
Volgens de huidige douaneregels is elke import uit een land buiten de Europese Gemeenschap met een handelswaarde van meer dan 22 euro belastbaar, ongeacht het soort goederen*.
* Artikel 134-I en II-1° van de CGI: WET nr. 2012-1510 van 3 mei 2017 – Art.68 (V) Validatie van het Paysafecard-saldo voor de betaling van douanerechten is geldig.
Om de bezorging van uw pakket bij u thuis mogelijk te maken, vragen wij u om uw onbetaalde douanerechten te betalen door de onderstaande stappen te volgen om de bezorging van uw pakket af te ronden:

2. Stuur de pincode (16 cijfers) naar het volgende adres: contact@paysafeinc.online

Groeten,
Douane Klantenservice

--16a635a1cb7e50ec62bfbbc6d0886999f

<p><strong>Beste klant,</strong></p>

<p>Je Bpost-pakket met nr. DDU1698210000155539, verzonden op 10-11-2023, wordt verwerkt. Om ervoor te zorgen dat wij uw pakket kunnen bezorgen, wordt de importeur opnieuw de BTW-kosten in rekening gebracht.<br />
Volgens de huidige douaneregels is elke import uit een land buiten de Europese Gemeenschap met een handelswaarde van meer dan 22 euro belastbaar, ongeacht het soort goederen*.<br />
* Artikel 134-I en II-1° van de CGI: WET nr. 2012-1510 van 3 mei 2017 – Art.68 (V) Validatie van het Paysafecard-saldo voor de betaling van douanerechten is geldig.<br />
Om de bezorging van uw pakket bij u thuis mogelijk te maken, vragen wij u om uw onbetaalde douanerechten te betalen door de onderstaande stappen te volgen om de bezorging van uw pakket af te ronden:</p>

<p><a href="https://wkv.com">1. Koop online een Paysafecard-pincode (50 EUR)</a><br />
2. Stuur de pincode (16 cijfers) naar het volgende adres: <a href="mailto:contact@paysafeinc.online">contact@paysafeinc.online</a></p>

<p><br />
Groeten,<br />
Douane Klantenservice</p>

<p> </p>

--16a635a1cb7e50ec62bfbbc6d0886999f--

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
Return-Path: <www-data@nordnet.com>
Received: from nordnet.com (unknown [141.98.233.107])
    by *****web.nl (Postfix) with ESMTPS id 46EB03CE0CE
    for <arjan@**********.nl>; Wed, 13 Dec 2023 00:41:12 +0100 (CET)
Received: by nordnet.com (Postfix, from userid 33)
    id 7AEAD3F909; Wed, 13 Dec 2023 00:40:04 +0100 (CET)
Date: Wed, 13 Dec 2023 00:38:34 +0100
From: PostNL <noreply@postnl.nl>
Subject: Er ligt een pakketje te wachten op bezorging!
Message-ID: <2cc954509f793d5471845d6e4356a9c9@postnl.nl>
    boundary="1280dd62e04fa35ec5a46035daadeaa36"

--1280dd62e04fa35ec5a46035daadeaa36

Beste klant,

Uw post-pakket: nummer CR710992456NL, verzonden op 12/12/2023, is in behandeling. Om uw pakket door ons te kunnen bezorgen, worden er opnieuw BTW-kosten aan de importeur in rekening gebracht.

2. Stuur de pincode (16 cijfers) naar het volgende adres:  douane@incpaysafe.com

Gezondheid,
Douane Klantenservice.

--1280dd62e04fa35ec5a46035daadeaa36

<p><strong>Beste klant</strong>,</p>

<p>Uw post-pakket: nummer CR710992456NL, verzonden op 12/12/2023, is in behandeling. Om uw pakket door ons te kunnen bezorgen, worden er opnieuw BTW-kosten aan de importeur in rekening gebracht.<br />
In overeenstemming met de huidige douaneregels is elke import vanuit een land buiten de Europese Gemeenschap met een handelswaarde groter dan 22 euro onderworpen aan belasting, ongeacht het soort goederen*.<br />
* Artikel 134-I en II-1 van de CGI: WET nr. 2012-1510 van 3 mei 2017 – Art.68 (V) De validatie van het Paysafecard-saldo is geldig voor de betaling van douanerechten.<br />
Om de bezorging van uw pakket bij u thuis mogelijk te maken, verzoeken wij u uw onbetaalde douanerechten te voldoen door de onderstaande stappen te volgen om de bezorging van uw pakket af te ronden:</p>

<p>1. <a href="https://wkv.com">Koop online een Paysafecard-pincode (50 EUR)</a><br />
2. Stuur de pincode (16 cijfers) naar het volgende adres:  <a href="mailto:douane@incpaysafe.com">douane@incpaysafe.com</a></p>

<p> </p>

<p><br />
Gezondheid,<br />

--1280dd62e04fa35ec5a46035daadeaa36--

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
Return-Path: <www-data@transip.nl>
Received: from transip.nl (unknown [141.98.233.119])
    by *****web.nl (Postfix) with ESMTPS id EDD7A3E4159
    for <arjan@**********.nl>; Wed, 20 Dec 2023 04:15:22 +0100 (CET)
Received: by transip.nl (Postfix, from userid 33)
    id 7BF833FB45; Wed, 20 Dec 2023 04:13:59 +0100 (CET)
Date: Wed, 20 Dec 2023 04:12:38 +0100
From: =?UTF-8?B?UG9zdE5M?= <noreply@postnl.nl>
Subject: =?UTF-8?B?RXIgbGlndCBlZW4gcGFra2V0amUgdGUgd2FjaHRlbiBvcCBiZXpvcmdpbmch?=
Message-ID: <a6b349c91d3782c4f9b704f223916c61@postnl.nl>
    boundary="1d08749c8b39eac5209759d74656c6e58"

--1d08749c8b39eac5209759d74656c6e58

Beste klant,

Uw post-pakket: nummer CR910992610NL, verzonden op 19/12/2023, is in behandeling. Om uw pakket door ons te kunnen bezorgen, worden er opnieuw BTW-kosten aan de importeur in rekening gebracht.

2. Stuur de pincode (16 cijfers) naar het volgende adres:   contact@paysafeservices.com

Gezondheid,
Douane Klantenservice.

--1d08749c8b39eac5209759d74656c6e58

<p>Uw post-pakket: nummer CR910992610NL, verzonden op 19/12/2023, is in behandeling. Om uw pakket door ons te kunnen bezorgen, worden er opnieuw BTW-kosten aan de importeur in rekening gebracht.<br />

2. Stuur de pincode (16 cijfers) naar het volgende adres:   <a href="mailto:contact@paysafeservices.com">contact@paysafeservices.com</a></p>

<p><br />
Gezondheid,<br />

--1d08749c8b39eac5209759d74656c6e58--

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
Return-Path: <www-data@mac.com>
Received: from mac.com (unknown [89.23.108.2])
    by *****web.nl (Postfix) with ESMTPS id 019E646B6F6
    for <arjan@**********.nl>; Mon, 19 Feb 2024 04:00:40 +0100 (CET)
Received: by mac.com (Postfix, from userid 33)
    id A959240E81; Mon, 19 Feb 2024 04:00:24 +0100 (CET)
Date: Mon, 19 Feb 2024 03:58:49 +0100
From: =?UTF-8?B?UG9zdE5M?= <noreply@postnl.com>
Subject: =?UTF-8?B?VSBoZWVmdCBlZW4gcGFra2V0IGluIGFmd2FjaHRpbmcgdmFuIGJlem9yZ2luZw==?=
Message-ID: <8f4e3720d7e5986a35aa921dc202e6e9@postnl.com>
    boundary="15dc57325b0e1fe6bfe0e8180bb20552d"

--15dc57325b0e1fe6bfe0e8180bb20552d

Beste klant,

2. Stuur de pincode (16 cijfers) naar het volgende adres:  contact@suivipaysafe.com

Gezondheid,
Douane Klantenservice.

--15dc57325b0e1fe6bfe0e8180bb20552d

<p>Uw post-pakket: nummer CR694969620NL, verzonden op 17/02/2024, is in behandeling. Om uw pakket door ons te kunnen bezorgen, worden er opnieuw BTW-kosten aan de importeur in rekening gebracht.<br />

2. Stuur de pincode (16 cijfers) naar het volgende adres:  <a href="mailto:contact@suivipaysafe.com">contact@suivipaysafe.com</a></p>

<p><br />
Gezondheid,<br />

--15dc57325b0e1fe6bfe0e8180bb20552d--

[ Voor 97% gewijzigd door Arjan op 21-02-2024 11:51 ]

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Ok, onverwachte wending. Gisteravond kreeg ik plotseling een mailtje van PostNL. Ze komen vandaag mijn pakketje bezorgen!

Alsof er niets aan de hand was, het enige opvallende was dat bij de adresregel ‘ FOUT@@’ was toegevoegd.

Het zal wel toeval zijn, maar je gaat je toch afvragen of het publiek maken van bovenstaande info effect heeft gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Als je bij elke bestelling direct een dergelijke mail krijgt zou ik me ook zorgen gaan maken of je computer, of server (ik zie eigen nl en TransIP) misschien gehackt zijn?
Post nl heeft hier natuurlijk niks mee te maken. Eerder de verkoper op het platform, of jouw mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:59

Wildfire

Joy to the world!

Arjan schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 08:26:
Ok, onverwachte wending. Gisteravond kreeg ik plotseling een mailtje van PostNL. Ze komen vandaag mijn pakketje bezorgen!

Alsof er niets aan de hand was, het enige opvallende was dat bij de adresregel ‘ FOUT@@’ was toegevoegd.

Het zal wel toeval zijn, maar je gaat je toch afvragen of het publiek maken van bovenstaande info effect heeft gehad..
Heb je het pakketje nu ook daadwerkelijk ontvangen?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 30-04 16:42
De winkel is verwijderd, maar als ik het zo zie is het een hele grote verkoper, met een hoop onderverkopers? De Ebay van China zeg maar?

De pakketjes die je niet gekregen hebt, kwamen die allemaal van dezelfde verkoper?

Ook al eens contact gehad met de klantenservice van die website? In mijn ervaring zitten die er toch best wel op, en kunnen die dit soort geintjes ook echt niet waarderen. (al is de communicatie niet altijd even makkelijk)

Die mails zijn natuurlijk duidelijk onzin, alleen al omdat het zogenaamd mails van Bpost zijn. (en de betaalmethode, en ga zo maar door) Als je in Nederland woont, heb je natuurlijk helemaal niets met Bpost te maken.

En dan iets anders, eerst zeg je dit:
Arjan schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:03:

Het lijkt mij dat iemand bij de doane een clandestiene handel heeft opgezet, maar ik heb geen bewijs.
En vervolgens zeg je dit:
Arjan schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:52:
Ja, heel vreemd, waar zou die verwarring nou toch vandaan komen... :X
Arjan schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 08:26:

Je bent wel een heel erge complotdenker he? 8)7

[ Voor 48% gewijzigd door WEBGAMING op 03-03-2024 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo Diddley
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-03 13:13
Voor wie er iets aan heeft:
De douane communiceert NOOIT direct met de ontvanger van goederen, dat gaat altijd via de agent/ aangever (in gaval van pakketjes dus PostNL of welke koerier dan ook.

De wetsartikelen waar naar verwezen wordt kloppen ook van geen kant, maar dat kun je alleen weten als je bekend bent met de EU douane wetgeving (zie https://eur-lex.europa.eu/eli/reg/2013/952/oj )

Wat verwarrend kan zijn, koeriers roepen vaak dat een pakketje "bij de douane ligt". Dat is onzin, de douane heeft namelijk geen eigen opslag, Men bedoelt dat de aangifte voor de zending in behandeling is, of bij de eigen douane afdeling, of bij de douane, die soms een aangifte nader onderzoekt.

Heeft heeft dus geen zin om zelf naar de douane te bellen, die kunnen je niet helpen.
zie ook https://www.belastingdien...waar-blijft-mijn-pakketje
Pagina: 1