Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:20
Beste Tweakers,

Gisteren heb ik per ongeluk wat koffie+melk gemorst op mijn Logitech G413 SE-toetsenbord. Ik heb meteen alle keycaps eraf gehaald en met wat alcohol geprobeerd alles droog te deppen. Met mijn beperkte technische kennis is het me daarna gelukt het toetsenbord te openen en de printplaat achter de keys ook schoon te kunnen maken. Helaas is er toch ook wat doorgelopen naar de switches zelf. Daarvan heb ik alleen geen idee hoe deze uit het toetsenbord te verwijderen. Ik weet dat de switches niet vervangbaar zijn bij dit toetsenbord, dus ik vraag me ook ten sterkste af in hoeverre dit mogelijk is.

Heeft hier iemand wellicht een idee hoe ik deze uit het toetsenbord kan verwijderen om ze schoon te maken? Zie hieronder een foto van hoe de switches eruit zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IjzjlKDQWbWv9-4LiOUIPo-zXwo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MJSSE4bbP7jA54hR9W6dRz2t.jpg?f=fotoalbum_large

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:05

Osxy

Holy crap on a cracker

Deze switches zijn niet hotswappable dus je zal hem volledig moeten openschroeven om ze vervolgens los te solderen.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
Osxy schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:07:
Deze switches zijn niet hotswappable dus je zal hem volledig moeten openschroeven om ze vervolgens los te solderen.
Oké, duidelijk, thanks voor je reactie! Volgens mij zit er nog flink wat koffie op de plaat onder de switches, dus dat zou betekenen dat er toch wel een aantal switches vanaf zouden moeten om dat ook goed schoon te kunnen maken. Hoef ik me vanavond in elk geval niet te vervelen. En voor de toekomst dan wellicht toch maar een toetsenbord kopen met hotswappable switches, want dit is toch wel wat onhandig :+.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-04 20:16
Was het gewone melk of koffiemelk? En zat er GEEN suiker in?

Je stappenplan wordt:
  1. Accepteer dat je toetsenbord volledig afgeschreven zou kunnen zijn.
  2. Toetsenbord demonteren
  3. De switches schoonspoelen, bij voorkeur onder een handdouche.
  4. Naspoelen met gedestilleerd water.
  5. Aan de lucht laten drogen.
  6. Monteren en duimen.

[ Voor 11% gewijzigd door MSteverink op 19-02-2024 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
MSteverink schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:39:
Was het gewone melk of koffiemelk? En zat er GEEN suiker in?

Je stappenplan wordt:
Accepteer dat je toetsenbord volledig afgeschreven zou kunnen zijn.
Toetsenbord demonteren
De switches schoonspoelen, bij voorkeur onder een handdouche.
Naspoelen met gedestilleerd water.
Aan de lucht laten drogen.
Monteren en duimen.
Was koffie met gewone melk, zonder suiker. Thanks voor je stappenplan, en ik heb me er inderdaad al mee verzoend dat het einde verhaal kan zijn. Maar kan het altijd proberen natuurlijk!