Thuis ben ik bezig met de renovatie van de garage. Normaal gebruik ik altijd de voegenvuller van Gyproc. Dat werkt goed maar is alleen verkrijgbaar in 2,5kg pakken. Welke voegenvuller van 25kg zakken raden jullie aan? Wel moet deze beschikbaar zijn bij een gamma of praxis
Geen hornbach of iets dergelijks in de buurt?
Bij een gamma/praxis mag je al in je handjes knijpen als je 5 kilo vind.
Bij bouwcenter kun je gewoon als particulier kopen. En bij bouwmaat trouwens ook, na registratie.REDN4S schreef op maandag 19 februari 2024 @ 06:22:
Thuis ben ik bezig met de renovatie van de garage. Normaal gebruik ik altijd de voegenvuller van Gyproc. Dat werkt goed maar is alleen verkrijgbaar in 2,5kg pakken. Welke voegenvuller van 25kg zakken raden jullie aan? Wel moet deze beschikbaar zijn bij een gamma of praxis
Ik kocht een emmer fill en finish. Kant en klaar, scheelde een hoop tijd en blijft lang goed
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Misschien geen goed antwoord, maar ik ben helemaal weg van kant en klaar Knauf Fill & Finish. Kun je als particulier ook afhalen bij de Bouwmaat.
Ik stond een aantal weken geleden voor hetzelfde probleem. Gamma en Praxis hebben een belabberd assortiment voor voegenvuller. Ik raad je, net als bovenstaande reacties, Knauf Uniflott aan. Is te verkrijgen bij een Hornbach of Bouwmaat. Eén litertje water en 1.25 kg Uniflott en je hebt (met een beetje werktempo) genoeg om binnen de droogtijd je emmer leeg te krijgen. Daarna afstrijken met kant & klare Fill & Finish (geweldig spul) en je bent klaar om te voorstrijken.
ik las wel dat de verwerkingstijd van Uniflot kort is, is dat zo?barry86 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 07:19:
Knauf uniflot
Nee helaas.corporalnl schreef op maandag 19 februari 2024 @ 07:56:
Geen hornbach of iets dergelijks in de buurt?
Ik wist niet dat je bij de bouwmaat kon kopen als particulier, zal meteen even kijken of ik mij kan registreren.bonzz.netninja schreef op maandag 19 februari 2024 @ 07:59:
[...]
Bij bouwcenter kun je gewoon als particulier kopen. En bij bouwmaat trouwens ook, na registratie.
Ik kocht een emmer fill en finish. Kant en klaar, scheelde een hoop tijd en blijft lang goed
Is de fill en finish ook geschikt voor het opvullen van naden met bewapeningsband? klinkt meer als een finisher (ondankds het ook fill in de naam heeft)
helemaal mee eens, al werkt de gyproc voegenvuller best goed moet ik zeggen. nadeel alleen is dat het best duur is voor 2,5kg.Inperiosus schreef op maandag 19 februari 2024 @ 08:07:
Ik stond een aantal weken geleden voor hetzelfde probleem. Gamma en Praxis hebben een belabberd assortiment voor voegenvuller. Ik raad je, net als bovenstaande reacties, Knauf Uniflott aan. Is te verkrijgen bij een Hornbach of Bouwmaat. Eén litertje water en 1.25 kg Uniflott en je hebt (met een beetje werktempo) genoeg om binnen de droogtijd je emmer leeg te krijgen. Daarna afstrijken met kant & klare Fill & Finish (geweldig spul) en je bent klaar om te voorstrijken.
Wel met haken en ogen...REDN4S schreef op maandag 19 februari 2024 @ 08:36:
Ik wist niet dat je bij de bouwmaat kon kopen als particulier, zal meteen even kijken of ik mij kan registreren.
Maar je kent vast iemand die ZZP'er is of zo. Laat hem/haar registreren en gebruik die pas (eventueel toegevoegd aan je telefoon zodat je geen fysieke pas nodig hebt). Zo doe ik het al 5 jaar en dat gaat prima. Ik vind de Bouwmaat echt een verademing ten opzichte van praxis/gamma/karwei/hornbach.Het is mogelijk om bij ons als particulier te registreren. Je kunt online een account aanmaken. Hierna kun je online bestellingen plaatsen om te laten bezorgen of om af te halen in de vestiging. Het is niet mogelijk voor particulieren om aankopen te doen in de vestigingen, deze zijn alleen toegankelijk voor zakelijke klanten met een Bouwmaat-pas.
ik heb mij net geregistreerd, als particulier, kan ik dan nu gewoon naar binnen?sOid schreef op maandag 19 februari 2024 @ 08:50:
[...]
Wel met haken en ogen...
[...]
Maar je kent vast iemand die ZZP'er is of zo. Laat hem/haar registreren en gebruik die pas (eventueel toegevoegd aan je telefoon zodat je geen fysieke pas nodig hebt). Zo doe ik het al 5 jaar en dat gaat prima. Ik vind de Bouwmaat echt een verademing ten opzichte van praxis/gamma/karwei/hornbach.
Edit:
Registreren online account (particulier)
Het is mogelijk om bij ons als particulier te registreren. Je kunt online een account aanmaken. Hierna kun je online bestellingen plaatsen om te laten bezorgen of om af te halen in de vestiging. Het is niet mogelijk voor particulieren om aankopen te doen in de vestigingen, deze zijn alleen toegankelijk voor zakelijke klanten met een Bouwmaat-pas.
dan alleen afhalen
[ Voor 28% gewijzigd door REDN4S op 19-02-2024 08:54 ]
Lees mijn citaat van die site nog eensREDN4S schreef op maandag 19 februari 2024 @ 08:53:
[...]
ik heb mij net geregistreerd, als particulier, kan ik dan nu gewoon naar binnen?
Spoiler: nee.
Bedankt heb het al gevonden het wordt dan bestellen en afhalen.sOid schreef op maandag 19 februari 2024 @ 08:53:
[...]
Lees mijn citaat van die site nog eens
Spoiler: nee.
had jij deze gekocht: Knauf Fill & Finish Light Mortel crème 20 kgbonzz.netninja schreef op maandag 19 februari 2024 @ 07:59:
[...]
Bij bouwcenter kun je gewoon als particulier kopen. En bij bouwmaat trouwens ook, na registratie.
Dezebarry86 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 07:19:
Knauf uniflot
Btw is gyproc ook in 5kg verkrijgbaar
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Je vraagt het niet aan mij, maar dat is wel die ik had.REDN4S schreef op maandag 19 februari 2024 @ 08:58:
[...]
had jij deze gekocht: Knauf Fill & Finish Light Mortel crème 20 kg
Eind 2021 gekocht en vorige week nog een beschadiging gerepareerd.
Ik had nog niet eens de halve emmer gebruikt en het blijft dus erg lang goed.
Fill & Finish kant en klaar, absoluut! Zoooooo lopen kloten met Gyproc en vooral Alabastine. Brr, krijg er nog nachtmerries van die laatste...
En voor de Bouwmaat.
En voor de Bouwmaat.
@REDN4S, ik ben ook particulier bij de Bouwmaat in Nijmegen. Je mag daar gewoon rond lopen en iets kopen maar als je daar 'vaker' komt shoppen dan gelden de regels van enkel bestellen & afhalen. Komt niet zo nauwREDN4S schreef op maandag 19 februari 2024 @ 08:58:
[...]
Bedankt heb het al gevonden het wordt dan bestellen en afhalen.
[...]
had jij deze gekocht: Knauf Fill & Finish Light Mortel crème 20 kg
"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill
Ik heb een kant en klaar emmer gehaald bij PontMeyer.
Kan je zo naar binnen lopen en particulier afrekenen. Niet registreren of anders.
Is voor grof vullen, hoeksperen zetten en finishen.
Wordt rete strak en ook goed schuurbaar.
https://www.pontmeyer.nl/...nceType=search&position=4
Kan je zo naar binnen lopen en particulier afrekenen. Niet registreren of anders.
Bedankt allemaal voor de tips zo op de vroege morgen!
Heb inmiddels de bouwmaat gesproken en kan de Fill & Finish vanmiddag ophalen!
Daarnaast meteen een pas aangevraagd die is binnen 10 werkdagen beschikbaar dus dan kan ik de praxis/gamma vaarwel zeggen en naar de bouwmaat
Heb inmiddels de bouwmaat gesproken en kan de Fill & Finish vanmiddag ophalen!
Daarnaast meteen een pas aangevraagd die is binnen 10 werkdagen beschikbaar dus dan kan ik de praxis/gamma vaarwel zeggen en naar de bouwmaat
Toevallig, ik moet binnenkort ook de naden gaan afsmeren.
Ik ga ook die fill & finish halen.
In het verleden heb ik ook veel met Knauf Finishpasta gewerkt.. moet zeggen, dat werkte ook wel fijn.
Ben stiekem eigenlijk wel benieuwd naar het verschil tussen die twee.
Ik ga ook die fill & finish halen.
In het verleden heb ik ook veel met Knauf Finishpasta gewerkt.. moet zeggen, dat werkte ook wel fijn.
Ben stiekem eigenlijk wel benieuwd naar het verschil tussen die twee.
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Let je wel op dat je het voegband goed vult ? en niet te grove schuurspaan/papier gebruiken
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik hoor graag je ervaringen met de fill and finish. Dit klusje staat voor ons ook ergens over een paar weken op het menu
Hier ook. Zie vooral online dat er een verschil is tussen vullers en voor afwerking. Weet dat mijn pa altijd alleen Uniflott pakt. Moet mijn zolder met gipsplaten ook nog dicht smeren.
nou mijn ervaring met knauf Fill & Finish zijn zeer positief!
Laat ik beginnen met dat de bouwmaat t.o.v. praxis/gamma echt een stuk beter is, loopt genoeg persoon die je ook daadwerkelijk kan helpen en het is lekker rustig en overzichtelijk.
gister begonnen met de fill & Finish, leek een beetje dik op het begin dus blij dat ik toch even op de pot gekeken heb want je moet het van te voren wel even mengen, daarna een soepele pasta dat zich makkelijk laat aanbrengen. resultaat is strak, op de banen waar dit de tweede laag was zou het al als finisher gebruikt kunnen worden. kortom echt een aanrader!
Wat vooral lekker is, is dat je niet hoeft te haasten. Bij de aanmaak spullen zit je toch altijd met een tijdsdruk en dat heb je met deze kant en klare pasta niet.
Vor de prijs hoef je het ook niet te laten want gister heb ik voor 37,50 een 20 liter pot gekocht. bij de gamma haalde ik de Gyproc voegenvuller van 2,5kg voor +/- 13 euro..
Laat ik beginnen met dat de bouwmaat t.o.v. praxis/gamma echt een stuk beter is, loopt genoeg persoon die je ook daadwerkelijk kan helpen en het is lekker rustig en overzichtelijk.
gister begonnen met de fill & Finish, leek een beetje dik op het begin dus blij dat ik toch even op de pot gekeken heb want je moet het van te voren wel even mengen, daarna een soepele pasta dat zich makkelijk laat aanbrengen. resultaat is strak, op de banen waar dit de tweede laag was zou het al als finisher gebruikt kunnen worden. kortom echt een aanrader!
Wat vooral lekker is, is dat je niet hoeft te haasten. Bij de aanmaak spullen zit je toch altijd met een tijdsdruk en dat heb je met deze kant en klare pasta niet.
Vor de prijs hoef je het ook niet te laten want gister heb ik voor 37,50 een 20 liter pot gekocht. bij de gamma haalde ik de Gyproc voegenvuller van 2,5kg voor +/- 13 euro..
Top! Gebruikt om te vullen en als finish?REDN4S schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:03:
nou mijn ervaring met knauf Fill & Finish zijn zeer positief!
nu nog alleen vullen, heb nog finisher over van albastine geloof ik maar als ik zie hoe glad het wordt met fill & finish kan ik net zo goed die gebruiken.DJ-Promo schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:14:
[...]
Top! Gebruikt om te vullen en als finish?
Ik ben ook maar een DIY klusser en geen pro.
Voor zover ik begrijp is het advies om Uniflott te gebruiken als eerste vullaag omdat het een met kunststoffen verstevigde gips is die sterker is (minder kans op scheuren/barsten).
Voor de afwerklagen gebruik ik ook Fill & Finish.
Voor zover ik begrijp is het advies om Uniflott te gebruiken als eerste vullaag omdat het een met kunststoffen verstevigde gips is die sterker is (minder kans op scheuren/barsten).
Dat bedoel ik inderdaad wat ik eerder ook al schreef. Wilde het ook op deze manier gaan doen.sloth schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 14:30:
Ik ben ook maar een DIY klusser en geen pro.
Met Knauf Fill & Finish kan je ook finishen, omdat je ze kunt afsmeren/strijken tot 0mm.
Hier ook fan van uniflott (=wordt stuk sterker dan f&f) voor het grovere werk zoals naden dichten en hoekprofielen afwerken. En fan Fill&Finish voor afwerklaag. Mooie combi.
Die laatste kan je ook met een roller aanbrengen en dan op de muur tot heel dun uitsmeren met een spaan. Met zijn tweeën gaat dat heeel rap, eentje rollen en eentje uitsmeren.
Die laatste kan je ook met een roller aanbrengen en dan op de muur tot heel dun uitsmeren met een spaan. Met zijn tweeën gaat dat heeel rap, eentje rollen en eentje uitsmeren.
[ Voor 24% gewijzigd door Wuursj op 20-02-2024 15:45 ]
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
Hier weer een fan van Fill & Finish. Of eigenlijk is mijn vrouw dat, want dit is het taakje wat ik haar altijd laat uitvoeren
. Hiervoor verschillende producten geprobeerd. Probleem bij doe-het-zelvers is dat je gewoon veel langzamer bent dan een professional. De vuller is dan al te veel uitgehard wanneer je het papierband glad wilt strijken. Zeker bij je latere banen. F&F is veel vergeeflijker. Wat wuursj zegt, heeft het vast ook nadelen, maar nog niet ervaren.
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Andere vraag, met welk "mes" smeren jullie de naden af?
Ik heb in het verleden een 200mm spackmes gebruikt, maar ik duwde denk ik te hard, waardoor ik iedere keer kuilen had in de naden.
Ik heb in het verleden een 200mm spackmes gebruikt, maar ik duwde denk ik te hard, waardoor ik iedere keer kuilen had in de naden.
Waarom raden jullie knauf fix en finish aan voor het afwerken en niet de uniflott finish pasta?
Ik had begrepen dat knauf adviseert om eerst de naad met gaasband te vullen met uniflott en het daarna af te werken met uniflott finish pasta.
Bij mij staat deze klus ook binnenkort gepland.
Ik had begrepen dat knauf adviseert om eerst de naad met gaasband te vullen met uniflott en het daarna af te werken met uniflott finish pasta.
Bij mij staat deze klus ook binnenkort gepland.
Deze heb ik ook gebruikt, prima. Maar ook de fill en finish die ik wat dunner vond als ik mij niet vergis. Allebei topspul.BBB-Nick schreef op maandag 19 februari 2024 @ 09:54:
Ik heb een kant en klaar emmer gehaald bij PontMeyer.
Ik ben heel tevreden van speedline filler 120 en de jointfiller 120 van gyproc.
Beide een poeder, vermengd heel goed en een open tijd van 2uur.
Smeert ook heel erg goed.

2e 3e laag met een plakspaan van 28cm
Beide een poeder, vermengd heel goed en een open tijd van 2uur.
Smeert ook heel erg goed.
De eerste (vul) laag met het standaard 15cm mesAMDFreak schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:16:
Andere vraag, met welk "mes" smeren jullie de naden af?

2e 3e laag met een plakspaan van 28cm

[ Voor 71% gewijzigd door Jellabie op 28-02-2024 19:30 ]
De Nederbelg !
voor kleine stukjes staat hier altijd een emmertje van de action. Voordeel van dat spul is dat het niet indroogt. Binnen 2 weken wel schuren want erna is het keihard. Heb eens berekend dat steeds een emmertje kopen net zo duur was als een grote emmer bij de gamma(die wel indroogde...)
diskeltische lurker
Pagina: 1