Sonos Arc + 2x One SL + Sub onbalans in geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-05 09:55
Zie topictitel, waarmee ik bedoel dat wij de TV (LG 77inch OLED model uit 2020) heel hard moeten zetten om te horen wat mensen zeggen, maar dan de ‘tussen-scenes’ zonder spraak en vaak met special effects veelste hard klinken. We hebben dit ook bij programma’s als Wie Is De Mol en dus films.
Ik kan nergens in de instellingen van de TV of Sonos iets vinden om dit te verbeteren… iemand een idee? Zie ik iets over het hoofd? Ik gebruik eArc.

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:12
Heb je Trueplay uitgevoerd? Heb je spraakversterking aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
Ja trueplay al lang geleden uitgevoerd, moet ik dat soms herhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
En , spraakversterking stond uit. Thanx, wist niet dat dat bestond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-06 22:02
Ik heb dezelfde setup, ipv sub heb ik de sub mini. Maar probeer te spelen met de EQ instellingen in de app. Ik heb de LG G3 en mogelijk dat dat je passthrough instellingen niet juist heb staan op je televisie of mediaspeler/STB. Op de LG staat DTV (Audio instellingen menu) op automatisch, audio formaat ‘bitstream ‘ en uitgang digitaal geluid op ‘passeren ’ en eARC ondersteuning aan. In de app Sonos app instellingen > Sound spelen met de surround instellingen en speaker instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
“Digitaal geluid uit:” staat bij mij op automatisch.
Dit kan beter op passeren?

Wij hebben ook redelijk vaak geen geluid als we de tv opstarten. Dan moeten we of van App wisselen en weer terug, of de geluidsingang heel ff switchen naar intern en dan weer terug naar Arc… heel annoying.. iemand herkent dit ? Hoe is dat te verbeteren?

Ik vind het raar dat dit soort instellingen zo slecht zijn geregeld out of the box met zo’n mooie TV icm de Arc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-06 22:02
A-J schreef op zondag 18 februari 2024 @ 23:20:
“Digitaal geluid uit:” staat bij mij op automatisch.
Dit kan beter op passeren?

Wij hebben ook redelijk vaak geen geluid als we de tv opstarten. Dan moeten we of van App wisselen en weer terug, of de geluidsingang heel ff switchen naar intern en dan weer terug naar Arc… heel annoying.. iemand herkent dit ? Hoe is dat te verbeteren?

Ik vind het raar dat dit soort instellingen zo slecht zijn geregeld out of the box met zo’n mooie TV icm de Arc.
Heb je arc wel aansloten op de HDMI eARC poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
Jazeker!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:30
A-J schreef op zondag 18 februari 2024 @ 23:20:
Ik heb ook een LG tv, maar dan met een Denon receiver. Ik heb ook jouw probleem gehad. De oorzaak was de HDMI kabel. De LG tv’s kun je vlak aan de muur bevestigen, maar door een onbegrijpelijke ontwerp keuze (de HDMI poorten zijn recht naar achteren geplaatst) kun je dan geen normale kabel gebruiken. Ik heb dit met een haaks verloopstekker opgelost met als resultaat jouw beschreven probleem. Aanschaf van een fatsoenlijke HDMI kabel met haakse connector heeft het probleem opgelost.

• A-J
Wat raar, ik heb toen me verdiept en een goede hdmi kabel gekocht op internet die eArc aan zou kunnen etc. Ik zal wel weer pech hebben.
Welke kabel heb jij precies?

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:30
het merk weet ik zo niet, maar ik heb een amazon kabel gekocht. niets extreems of zo. drie meter lang. zal eens even in de history kijken.

Het is een kabel van deleyCon? ik ken het merk niet, maar op basis van meer dan 3000 beoordelingen gekocht. kostte 10 euro.

[ Voor 31% gewijzigd door 107mb op 22-02-2024 09:52 ]

Pagina: 1