Witte plekken op zink van balkon?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• stino99
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-02 11:52
Beste Tweakers,

Ik ben de houten ikea tegels op mijn balkon aan het vervangen voor vlonder.
Bij het verwijderen en schoonmaken van het balkon viel het mij op dat er wat vreemde Witten plekken zitten.

Voor ik de vlonder leg, moet ik hier iets mee?
Ik heb zelf even geprobeerd te kijken wat het is en wellicht is het witte roest? En klopt het dat ik er dan niks mee hoef te doen?

Ik hoor het graag jullie mening!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h0pHTUOQ7I1ST8Y_564e69xddJg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y43E9JPoxAcZJ5GkRHo6ilCn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/26GQAG2wr8zO2cQH16vREF5DmcM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QSOKmD5rhV82u4SWFnnQqoNO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gqXNusRdl6YmVCtkEShSiOhwHA4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yoaRP60NQ0U4tB38zOSe3llI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HnkP5NchlQ4mY6Y1C7iOpVzIjzI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ooGF0aXiC0fhAvzJEWF5ZdbO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o6-5z44IWyE05I9-qZjWhxULZ8M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4qxu2EukZGWWc1US0RjDa3GS.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

De coating gaat er af.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Is ook geen zink btw

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• stino99
Dank voor je antwoord!

Ah, stom van mij, was er blind vannuit gegaan dat het een Zink bodem was.
klopt mijn aanname dat het verstandig is om die coating te vervangen voor ik er vlonder overheen leg?
en is dat zelf uitvoerbaar? of lastig om zelf te doen.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:42

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
het lijkt er wel op te liggen is het geen gemorste verf ofzo ?

Het voornaamste element in je waterkerende laag herstellen voordat je hem gaat begraven onder een vlonder is idd verstandig ;)

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-12 16:04
Je zit er nu toch bij, ik zou het zeker meepakken. En is supersimpel om zelf te doen.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:25
Hebben ze niet gewoon een keer de kozijnen geschilderd en dat er verf op dat balkon is gedruppeld?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• stino99
Nee volgens mij is het inderdaad de coating die eraf gaat (het zijn namelijk kuiltjes/gaten ipv bolletjes verf).

Heeft iemand ervaring met het zelf doen?

Ik zat te denken aan dit product:
https://www.verf.nl/produ...0-floorcoat-pu-zijdeglans

Waarbij ik dacht aan: eerst nog een keer goed schrobben eventueel met ontvetter en als alles droog is deze coating in 2 lagen aanbrengen.
Of heb ik dat verkeerd?

Het product heb ik trouwens vrij random gegoogled, heeft iemand nog een goede ervaring met een bepaald product in 2,5L?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:56

BCC

Gewoon een nieuw stukje EPDM zal al een boel oplossen. Vloercoating voor binnen erop gaat in ieder geval geen success worden. Is het van jezelf of huur? Anders de verhuurder de dakbedekking laten vernieuwen - gaan je onderburen ook waarderen.

[ Voor 31% gewijzigd door BCC op 20-02-2024 11:40 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• stino99
BCC schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:39:
Gewoon een nieuw stukje EPDM zal al een boel oplossen. Vloercoating voor binnen erop gaat in ieder geval geen success worden. Is het van jezelf of huur? Anders de verhuurder de dakbedekking laten vernieuwen - gaan je onderburen ook waarderen.
Dank, voor uw antwoord.
Het is koop, ik dacht te zien dat het voor binnen en buiten was maar wellicht dat ik dat verkeerd zag.

Epdm aanleggen is nog best lastig lijkt mij.
Is er geen vloeibare oplossing?

[ Voor 7% gewijzigd door stino99 op 20-02-2024 12:32 ]

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-12 16:04
stino99 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:24:
[...]

Dank, voor uw antwoord.
Het is koop, ik dacht te zien dat het voor binnen en buiten was maar wellicht dat ik dat verkeerd zag.

Opschuren, Inno Coatings Vloerfix er op, en daarna aangezien er nog vlonders opgaan iets in de trant van 2x VP betonverf (Is ook nog eens krasvast, zodat de vlonders je beton niet aantasten als het gaat schuiven).

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

stino99 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:27:
Dank voor je antwoord!

Ah, stom van mij, was er blind vannuit gegaan dat het een Zink bodem was.
klopt mijn aanname dat het verstandig is om die coating te vervangen voor ik er vlonder overheen leg?
en is dat zelf uitvoerbaar? of lastig om zelf te doen.
Eigendom of huur ?

Je kunt als alles goed droog is de boel goed reinigen, en naspoelen. dan opschuren en weer naspoelen, dan drogen en coaten

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:56

BCC

stino99 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:24:
[...]

Dank, voor uw antwoord.

Ik weet niet hoe oud die dakbedekking is, maar er zitten wel serieuze gaten/deuken in en er blijft zo te zien water op staan. Je bent er nu toch mee bezig, dus ik zou dan ff doorpakken. Voor 200 euro laat je dat dakje zo in de nieuwe EPDM zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door BCC op 20-02-2024 14:38 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• stino99
BCC schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 14:26:
[...]

Ik weet niet hoe oud die dakbedekking is, maar er zitten wel serieuze gaten/deuken in en er blijft zo te zien water op staan. Je bent er nu toch mee bezig, dus ik zou dan ff doorpakken. Voor 200 euro laat je dat dakje zo in de nieuwe EPDM zetten.
Ah oké, dan toch maar een dakdekker benaderen, de suggestie voor coaten wordt ook gewaardeerd maar voor 200 euro los ik het inderdaad liever langdurig op (en het valt onder de vve als ik me niet vergis)
Coaten zit je ook al snel aan de 100 euro en dan doe je het nog zelf.

Het water wordt overigens wel afgevoerd maar de buis in de bovenhoek valt net buiten de foto. Het water loopt er dus heel langzamerhand naartoe.

Ik denk dat ik een oplossing heb.
Dank Allen!
Pagina: 1