Heej tweakers, in een netwerkje met een 4 poorts hub en 3 computers (allemaal win2k pro met 10mbit realtek NIC) heeft een pc een adsl verbindin die gedeeld word door winroute, de 2 andere pcs vragen een ip aan de dhcp server van winroute, bij een pc werkt dit goed, echter de andere pc krijgt helemaal geen ip, terwijl alle kabels er goed inzitten ze zitten op poort 1,2,3 van de hub en zowel de NIC als de hub geven aan dat ze er goed inzitten.
Verwijderd
Per ongeluk IP/Sunet ingesteld op de pc die geen IP krijgt.
Een pc uit een ander subnet dan de DHCP zal namelijk geen IP krijgen van deze DHCP.
Maar dat zal verder wel goed zijn neem ik aan.
Anders zou ik het niet weten eigenlijk
probeer eens een andere poort op de HUB??
Heb ook wel eens op een LAN gehad dat ik geen IP kreeg, maar op een andere poort op de hub wel...
snap het nog steeds niet
Een pc uit een ander subnet dan de DHCP zal namelijk geen IP krijgen van deze DHCP.
Maar dat zal verder wel goed zijn neem ik aan.
Anders zou ik het niet weten eigenlijk
probeer eens een andere poort op de HUB??
Heb ook wel eens op een LAN gehad dat ik geen IP kreeg, maar op een andere poort op de hub wel...
snap het nog steeds niet
Goed waar was DHCP ook al weet voor ? Juist voor IP, Subnet, Default Gateway, DNS etc. adressen, hoe kan je het dan verkeerd installenOp zaterdag 08 september 2001 19:02 schreef SICdude het volgende:
Per ongeluk IP/Sunet ingesteld op de pc die geen IP krijgt.
neej heb nu vaste steeds nog maar 2 compu's met inet, mishien iets mis met de hub?Op zondag 09 september 2001 00:44 schreef de_GeBo het volgende:
En als je vaste IP-adressen gebruikt gaat alles wel goed ?
Verwijderd
Wissel eens wat kabeltjes om in de hub, en kijk of het probleem bij dezelfde PC blijft, of dat het opschuift naar de PC waar je mee geruild hebt. In het laatste geval ligt het ws aan je hub. In het eerste geval zul je verder moeten graven ...
Pagina: 1