Ik wil binnenkort beginnen met het renoveren van mijn badkamer. Zo'n beetje alle artikelen zijn besteld of al binnen. Muv het tegelen wil ik alles zo veel mogelijk zelf gaan doen.
Zie ook de bijgevoegde tekenening, waarbij het korte stukje douchemuur weggaat en de andere muur verlengd (dus glazen douchedeur komt tegen de bestaande wand.
:strip_exif()/f/image/rY2v162bdpW6l8FtImngX6if.jpg?f=fotoalbum_large)
De hoodtaken zijn:
- opbouw vloerverwarming (Warp) gaan aanleggen ipv de radiator
- Waterleiding loopt nu door de vloer, dus deze wil ik compleet vernieuwen
- Houten schrootjes schuine wand en plafond vervangen door gipsplaten (incl betere isolatie)
- Standaard toilet vervangen door een hangtoilet
- Wat muurtjes cellenbeton metselen
- inbouw kranen in de muur maken.
Ik heb nog een aantal vragen:
- Is het verstandig om de nieuwe waterleiding zoveel mogelijk door de muur te gaan leggen of in het plafond? Ik heb zelf een muurfrees, dus gaat me vooral om wat slim is.
- Is het verstandig om eerst de vloerverwarming te leggen of eerst de cellenbeton muurtjes te metselen (bij de douche en naast het hangtoilet en ook de geberit hangtoilet constructie)? Als de vloerveerwarming gefreesd zou worden, dan zou ik dat eerst doen maar bij opbouw is dit wellicht anders.
- Eerst de muurtjes bij de douche metselen of eerste de schuine wand en plafond van gipsplaten voorzien. Normaal zou ik eerst het plafond en de schuine wanden dichtmaken, maar wellicht is dit niet handig. Al helemaal niet als de waterleiding via het plafond moet gaan lopen.
Natuurlijk heb ik nog meer vragen, maar hopelijk is er wat ervaring/advies.
Zie ook de bijgevoegde tekenening, waarbij het korte stukje douchemuur weggaat en de andere muur verlengd (dus glazen douchedeur komt tegen de bestaande wand.
:strip_exif()/f/image/rY2v162bdpW6l8FtImngX6if.jpg?f=fotoalbum_large)
De hoodtaken zijn:
- opbouw vloerverwarming (Warp) gaan aanleggen ipv de radiator
- Waterleiding loopt nu door de vloer, dus deze wil ik compleet vernieuwen
- Houten schrootjes schuine wand en plafond vervangen door gipsplaten (incl betere isolatie)
- Standaard toilet vervangen door een hangtoilet
- Wat muurtjes cellenbeton metselen
- inbouw kranen in de muur maken.
Ik heb nog een aantal vragen:
- Is het verstandig om de nieuwe waterleiding zoveel mogelijk door de muur te gaan leggen of in het plafond? Ik heb zelf een muurfrees, dus gaat me vooral om wat slim is.
- Is het verstandig om eerst de vloerverwarming te leggen of eerst de cellenbeton muurtjes te metselen (bij de douche en naast het hangtoilet en ook de geberit hangtoilet constructie)? Als de vloerveerwarming gefreesd zou worden, dan zou ik dat eerst doen maar bij opbouw is dit wellicht anders.
- Eerst de muurtjes bij de douche metselen of eerste de schuine wand en plafond van gipsplaten voorzien. Normaal zou ik eerst het plafond en de schuine wanden dichtmaken, maar wellicht is dit niet handig. Al helemaal niet als de waterleiding via het plafond moet gaan lopen.
Natuurlijk heb ik nog meer vragen, maar hopelijk is er wat ervaring/advies.
24x sf175s + gw5000-dt op oost