Tegels leggen na het stucen en spuiten wanden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Goedemiddag,

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het laten leggen van (90x90) tegels nadat ze de muren hebben laten stuccen en spuiten? Het is niet ideaal, maar vanwege de planning kon het niet anders.

Morgen worden hier de sleuven van de vloerverwarming dichtgesmeerd en worden er tegels gelegd, en ik merk dat ik best wel een beetje nerveus ben. Dus... hebben mensen hier ervaring mee, en is mijn bezorgdheid terecht, of valt het in de praktijk wel mee als ze een beetje voorzichtig te werk gaan?

[ Voor 20% gewijzigd door Imperium op 18-02-2024 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBB-Nick
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 26-06 09:15
Ja, het is een beetje de omgekeerde wereld. Je kan de mannen er alleen goed op wijzen voorzichtig te doen.

Ik kan van alles gaan opnoemen wat er mis kan gaan of juist goed. Het feit is dat alles nu al in gang is gezet en je er niets meer aan kan veranderen. Laat het gaan en kijk als ze klaar zijn of er schade is en dan herstel je dit weer.

Grote kans dat er ergens een deukje of pitje in komt maar die kan je zelf ook maken als je je spullen ga inhuizen of als je kinderen over de vloer heb die lekker tegen je muren beuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-06 21:49
@Imperium
Zou er maar vanuit gaan dat de kans op beschadiging groot is en dat er wel iets zal beschadigen. Dus begin om goede foto's te maken en aan de installateur te vragen wat hij gaat doen als er schade ontstaat.

Aanvullend kan je kijken of je bescherming kan aanbrengen. Bijv deze folie: https://www.hornbach.nl/p...ge-25-m-x-270-cm/5722575/
Dit soort folie is statisch en blijft mooi aan de muur plakken.

Tenslotte, reparatie kan erg gemakkelijk met Knauf renoband: https://www.hornbach.nl/p...iemiddel-1-liter/4161594/
Met een klein microvezelrollertjes kan je heel gemakkelijk onzichtbaar de verf aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBB-Nick
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 26-06 09:15
chrisborst schreef op zondag 18 februari 2024 @ 17:56:
@Imperium
Zou er maar vanuit gaan dat de kans op beschadiging groot is en dat er wel iets zal beschadigen. Dus begin om goede foto's te maken en aan de installateur te vragen wat hij gaat doen als er schade ontstaat.
Als je zo al bij de installateur aankom heb je meteen al scheve verhoudingen.

Als installateur zou ik het risico meteen weer terug bij ts leggen en aangeven dat hij zelf beschermende maatregelen moet treffen. Beetje kromme gedacht dat door een verkeerde planning van TS het risico bij de onderaannemer zou komen te liggen.

Maar goed het is wat het is, laat alle werkzaamheden plaats vinden en neem daarna de eventuele schade op. Wijze les voor de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-06 15:38
BBB-Nick schreef op zondag 18 februari 2024 @ 18:19:
[...]

Als je zo al bij de installateur aankom heb je meteen al scheve verhoudingen.

Als installateur zou ik het risico meteen weer terug bij ts leggen en aangeven dat hij zelf beschermende maatregelen moet treffen. Beetje kromme gedacht dat door een verkeerde planning van TS het risico bij de onderaannemer zou komen te liggen.

Maar goed het is wat het is, laat alle werkzaamheden plaats vinden en neem daarna de eventuele schade op. Wijze les voor de volgende keer.
Het risico voor schade ligt toch sowieso bij de aannemer? De gevolgen zijn in dit geval alleen wat groter dan ’normaal’.
Daarbij kan de aannemer bepalen of hij hiervoor extra maatregelen wil nemen en of hij wat hem betreft in een situatie gekomen is die hij niet had mogen/hoeven verwachten.

Het lijkt me daarbij niet totaal ongebruikelijk dat je tegelt op een plek waar de muren al netjes zijn en je dus ‘gewoon’ de boel niet kapot moet maken…

Dus ja, gedoe. Vooral vooraf op een normale/vriendelijke manier bespreken en de afspraak goed vastleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Na het stucen van de wanden en plafonds kan de volgende stap de vloer ‘plaatsing’ zijn. Het plaatsen van de vloer na het stucwerk voorkomt dat de vloer beschadigd raakt tijdens het stucen. Het zorgt ook voor een naadloze overgang tussen de wanden en de vloer. Gestucte wand wordt gewoon afgedekt tegen vuil/schade

[ Voor 9% gewijzigd door Hackus op 18-02-2024 18:48 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Imperium schreef op zondag 18 februari 2024 @ 14:01:
Goedemiddag,

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het laten leggen van (90x90) tegels nadat ze de muren hebben laten stuccen en spuiten? Het is niet ideaal, maar vanwege de planning kon het niet anders.

Morgen worden hier de sleuven van de vloerverwarming dichtgesmeerd en worden er tegels gelegd, en ik merk dat ik best wel een beetje nerveus ben. Dus... hebben mensen hier ervaring mee, en is mijn bezorgdheid terecht, of valt het in de praktijk wel mee als ze een beetje voorzichtig te werk gaan?
Ik heb zo vaak tegels gelegd in ruimtes waar de wanden al af waren. Als het een beetje normale werklui zijn moet het geen problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:32
Vaak ook een normale volgorde, omdat de spuiter en stucadoor er vaak meer een zooi van maken dan een vloerenlegger. Je wilt ook niet met een tegel tegen een muur aanstoten, want de tegel beschadig je dan ook snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik kan niet begrijpen waarom je eerst een vloer zou leggen voor het stucen van wanden en plafond.(plafond en wanden volgorde) Werkvolgorde is van boven naar beneden, dus plafond, wanden, vloer. Vaak voor woningbouw is het plafond en Ytongwand al gestuct voor er een dekvloer in komt. al met al blijft er voor mogelijke schade de aannemer verantwoordelijk.
Je kunt zelf wel vooraf fotoś maken natuurlijk, maar zou de vloerenlegger er zelf niet mee confronteren vooraf, dat geeft alleen maar kans op wrijving. als het werk opgeleverd is ga je in gesprek voor mogelijke ongelijkheden of schade. je hebt dan zelf digitaal bewijs dat het door werklui ná het stucen is gebeurt.

Succes

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Nou even een update voor een ieder die dit topic ooit nog eens langs ziet komen. Het kan dus wel als je maar fatsoenlijk vaklui hebt. Alles is netjes gebleven en de vloer zit er prachtig in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14:17
Ernemmer schreef op zondag 18 februari 2024 @ 19:07:
[...]

Ik heb zo vaak tegels gelegd in ruimtes waar de wanden al af waren. Als het een beetje normale werklui zijn moet het geen problemen geven.
Ook 90x90?

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Het formaat van de tegel lijkt mij niet van belang, maar ik heb dit inderdaad ook met groot formaat tegels gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14:17
Ernemmer schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:08:
[...]

Het formaat van de tegel lijkt mij niet van belang, maar ik heb dit inderdaad ook met groot formaat tegels gedaan.
Een 60x60 leg je met iets minder gedoe en kans op beschadigingen er in dan een 90x90.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Imperium schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:05:
Nou even een update voor een ieder die dit topic ooit nog eens langs ziet komen. Het kan dus wel als je maar fatsoenlijk vaklui hebt. Alles is netjes gebleven en de vloer zit er prachtig in.
Wie had dat verwacht :)

Pagina: 1