Opzoek naar wat advies om eindelijk mijn MSI laptop te vervangen
Wat wil je doen met het systeem?
Voornamelijk het spelen van de triple A games, en games met serieuze mods. Denk aan Hogwarts, Cyberpunk, GTA FiveM, Ready or Not. Ik ben wel specifiek opzoek naar een systeem die dit op 1440p, het liefts ultra settings op een goed te spelen FPS aankan. Verder ook uiteraard YouTube, Discord etc. Het bewerken van video's is ook iets wat ik nog wel eens wil doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een vast bedrag maar hoop onder/rond de 1500 euro te komen. Als ik echt véél meer prestatie krijg voor een relatief klein bedrag is dit zeker wel mogelijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb 2 MSI monitoren die ik mee wil nemen. Deze staan hieronder. Later wil ik misschien wel upgraden naar een ultrawide monitor, en mijn QHD monitor gebruiken als 2de monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf al veel video's gekeken en advies van vrienden gevraagd. Hier komt meestal de RTX 4070 Super of de RX 7800 XT uit. Dit lijken mij redelijke keuzes maar ben benieuwd wat jullie hier van vinden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb zelf mijn monitoren en laptop van MSI, en werkt nog steeds heel fijn, maar een specifiek voorkeur heb ik niet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het geluid moet niet té zijn. Hier heb ik mijn Playstation al voor
. Qua grootte ben ik meer opzoek naar een mid tower. Een té grootte case zit ik niet echt op te wachten.
Ga je overklokken?
Staat niet op de planning.
Wat verwacht je van ons?
Advies! Zoals gezegd heb ik zelf al veel bekeken en veel adviezen gevraagd, maar ben toch benieuwd of iemand hier een andere kijk op heeft. Hieronder heb ik een lijst gemaakt, wat mij een redelijk systeem lijkt.
Wat wil je doen met het systeem?
Voornamelijk het spelen van de triple A games, en games met serieuze mods. Denk aan Hogwarts, Cyberpunk, GTA FiveM, Ready or Not. Ik ben wel specifiek opzoek naar een systeem die dit op 1440p, het liefts ultra settings op een goed te spelen FPS aankan. Verder ook uiteraard YouTube, Discord etc. Het bewerken van video's is ook iets wat ik nog wel eens wil doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een vast bedrag maar hoop onder/rond de 1500 euro te komen. Als ik echt véél meer prestatie krijg voor een relatief klein bedrag is dit zeker wel mogelijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb 2 MSI monitoren die ik mee wil nemen. Deze staan hieronder. Later wil ik misschien wel upgraden naar een ultrawide monitor, en mijn QHD monitor gebruiken als 2de monitor.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Monitors | MSI G2712 Zwart | € 199,- | € 199,- |
1 | Monitors | MSI Optix MAG274QRF-QD Zwart | € 354,99 | € 354,99 |
Totaal | € 553,99 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf al veel video's gekeken en advies van vrienden gevraagd. Hier komt meestal de RTX 4070 Super of de RX 7800 XT uit. Dit lijken mij redelijke keuzes maar ben benieuwd wat jullie hier van vinden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb zelf mijn monitoren en laptop van MSI, en werkt nog steeds heel fijn, maar een specifiek voorkeur heb ik niet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het geluid moet niet té zijn. Hier heb ik mijn Playstation al voor
Ga je overklokken?
Staat niet op de planning.
Wat verwacht je van ons?
Advies! Zoals gezegd heb ik zelf al veel bekeken en veel adviezen gevraagd, maar ben toch benieuwd of iemand hier een andere kijk op heeft. Hieronder heb ik een lijst gemaakt, wat mij een redelijk systeem lijkt.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 248,69 | € 248,69 |
1 | Moederborden | ASRock B650M PRO RS WIFI | € 157,25 | € 157,25 |
1 | Videokaarten | ASRock AMD Radeon RX 7800 XT Steel Legend 16GB OC | € 579,- | € 579,- |
1 | Behuizingen | Jonsbo D31 MESH Wit | € 59,90 | € 59,90 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Shadow Rock 3 Wit | € 58,47 | € 58,47 |
1 | Ventilators | be quiet! Light Wings 120mm PWM Triple Pack, Wit, 120mm | € 61,97 | € 61,97 |
1 | Geheugen intern | Team Group Deltaα RGB FF8D532G6000HC38ADC01 | € 114,50 | € 114,50 |
1 | Voedingen | MSI MAG A750GL PCIE5 Zwart | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 119,99 | € 119,99 |
Totaal | € 1.509,67 |
[ Voor 21% gewijzigd door Georgeo1908 op 18-02-2024 13:43 ]