Toon posts:

100 mbit netwerk..

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
zojuist 2 100mbit realtech kaartjes met een 100 mbit switch ertussen thuis geinstalleerd..

nu pomp ik een map van 200 mb over van de ene naar de andere computer. Vervolgens kijk ik met DU meter welke snelheden ik behaal. Min 3,6 mb/s en Max 6,5 mb/s

Ik weet dat de theoretische snelheid 12.5 mb/s is. Het is niet zo dat ik hiernaar streef want nogmaals het is theoretisch.. Maar uiteraard wil ik wel het maximale uit m'n netwerk halen.

wie weet hoe ik de snelheid omhoog zou kunnen krikken.
We draaien allebei win2000.

ps. Zou het niet gewoon de maximale doorvoer van onze hd's kunnen zijn.. (op dma haalt m'n hd wel een snelheid van +-18 mb/s maarja ik weet niet zeker of ik hem in win2000 wel goed op dma heb ingesteld)

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 08:58
Check even of beide kaarten op full duplex staan en ja harde schijven kunnen ook de bottleneck zijn...

Je kan ook verder nog checken of de communicatie 100% goed loopt, even kijken of je packets drops of andere error op 1 van je kaarten (of allebei) krijgt

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Als je gewoon realtech netwerkspul heb zijn dat wel normale waarden hoor..

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Nou dat vind ik heel netjes met realtek kaarten anders hoor. Veel mensen komen met die krengen niet ver boven 10 mbit snelheden uit.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Topicstarter
ja allebei full-duplex .. ik denk idd dat de hd's de botleneck zijn. Maar aan de andere kant kon mijn hd in win 98 met dma ingeschakeld 15-18 mb/s verwerken zowel read als write... Kwee niet hoe ik um in win2k zo kan instellen..

Verwijderd

Via je Device manager kan dat in 2000
Properties van "My Computer" --> tabblad Hardware en dan Device Manager en dan je IDE kanalen op 'DMA if possible' gooien.

Suc6

Edit: tiepvauten

Verwijderd

Topicstarter
dit zijn mijn resultaten van sisoft sandra..
ik snap er alleen geen snars van.. kan iemand me nu ff vertellen of mijn hd de bottleneck voor mijn netwerk is....

Disk Status
Multiprocessor test No
Dynamic MP Load Balance No
Processor Affinity No
Windows disk cache used No
Test file size 479MB
Typical Role Desktop Computer

Benchmark Breakdown
Buffered read 28 MB/s
Sequential read 8 MB/s
Random read 2851 kB/s
Buffered write 6 MB/s
Sequential write 9 MB/s
Random write 2841 kB/s
Average Access Time 15 ms (estimated)

Verwijderd

met of zonder DMA?

Verwijderd

Topicstarter
heb strax ff gekeken en hij stond al ingeschakeld..dus ja hij staat op dma

• Pauwl
Als ik dat zo zie ligt je write snelheid niet echt hoog...

Verwijderd

Topicstarter
daar heb ik het nu niet over maar is mijn hd nou de bottleneck voor de snelheid van mijn lan>?????????????

Verwijderd

Idd je read loopt wel redelijk maar je write fietst er tegen aan. Kan denk beter andersom zijn he, sneller schrijven dan lezen en optimaal allebei net zo snel natuurlijk

Suc6 met finetunen van je systeem, geen tips helaas

En ja de write-snelheid bepaald de snelheid, denk ik, en die is maar max 6.

• Pauwl
als je schijf in je andere systeem sneller zou je een moeten proberen de andere kant op te versturen...
Pagina: 1