Discord automatische username wijzigingen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sens4tion
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-07 00:02
Ik weet niet of dit het juiste forum is maar hier vond ik een ander discord topic. Hebben meer mensen deze e-mail, onterecht, gekregen? Ik heb al een vraag ingediend bij de helpdesk maar ik vroeg me af wat anderen hier tegen hebben gedaan.
Hallo Sens4tion,

We vragen iedereen om een unieke gebruikersnaam te kiezen in plaats van identificatiecijfers te gebruiken (gebruikersnaam#0000). Vanaf 4 maart 2024 begint Discord met het toewijzen van gebruikersnamen aan gebruikers die nog niet zelf een gebruikersnaam hebben gekozen. Je ontvangt deze e-mail omdat je nog geen nieuwe gebruikersnaam hebt gekozen.

Dit is een herinnering. Als je je gebruikersnaam niet bijwerkt voor 4 maart 2024 zal Discord een nieuwe, unieke gebruikersnaam toewijzen aan je account. We zullen proberen een unieke gebruikersnamen aan je toe te wijzen die lijkt op je huidige gebruikersnaam.

Je kunt je gebruikersnaam nu updaten aan de hand van de volgende instructies:

Beste antwoord (via Sens4tion op 18-02-2024 13:24)

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:21
Sens4tion schreef op zondag 18 februari 2024 @ 13:13:
[...]

Ik heb m’n username niet gewijzigd maar dat zou toch ook helemaal niet nodig moeten zijn?
Dan heb je dus nog een "oude" username met een nummer er achter (let wel het gaat hier NIET over de 4 in je username). Volg de link gewoon en volg de stappen, met een beetje geluk is Sens4tion nog vrij, maar als je niets doet dan gaat Discord dus je nieuwe naam bepalen.

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:06
Definieer onterecht? Heb je je gebruikersnaam al gewijzigd en zou de mail daarom niet van toepassing op je moeten zijn? Wat wil je tegen deze mail doen? Heb je meerdere Discord accounts waar je misschien nog geen wijziging hebt gedaan? Beetje context zou handig zijn.

Heb je nog geen nieuwe gebruikersnaam zonder #0000 gekozen, dan is de mail gewoon terecht en moet je nog een nieuwe kiezen, anders doet Discord het voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:01
Dit is al bijna een jaar geleden in het nieuws geweest.

nieuws: Discord gaat gebruikers verplichten om een unieke username te gebruiken

Ofwel je krijgt een herinnering dat je dit nog moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sens4tion
Recrush schreef op zondag 18 februari 2024 @ 12:37:
Definieer onterecht? Heb je je gebruikersnaam al gewijzigd en zou de mail daarom niet van toepassing op je moeten zijn? Wat wil je tegen deze mail doen? Heb je meerdere Discord accounts waar je misschien nog geen wijziging hebt gedaan? Beetje context zou handig zijn.

Heb je nog geen nieuwe gebruikersnaam zonder #0000 gekozen, dan is de mail gewoon terecht en moet je nog een nieuwe kiezen, anders doet Discord het voor je.
Sorry ik dacht dat het duidelijk was. In de e-mail staat “Beste Sens4tion” wat mijn gebruikersnaam is. Het lijkt wel of ze alle accounts met een cijfer nu een e-mail hebben gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sens4tion
corporalnl schreef op zondag 18 februari 2024 @ 12:42:
Dit is al bijna een jaar geleden in het nieuws geweest.

nieuws: Discord gaat gebruikers verplichten om een unieke username te gebruiken

Ofwel je krijgt een herinnering dat je dit nog moet doen.
Oké maar ik vind dus dat Sens4tion geen gebruikersnaam is met identificatie cijfers. Daarom vind ik dat ik de e-mail onterecht gehad heb en vraag ik of meer mensen dit hebben ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Maar je geeft nog steeds niet aan of je in het afgelopen jaar je username al gewijzigd hebt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sens4tion
Recrush schreef op zondag 18 februari 2024 @ 13:06:
Maar je geeft nog steeds niet aan of je in het afgelopen jaar je username al gewijzigd hebt of niet.
Ik heb m’n username niet gewijzigd maar dat zou toch ook helemaal niet nodig moeten zijn?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:21
[...]

Dan heb je dus nog een "oude" username met een nummer er achter (let wel het gaat hier NIET over de 4 in je username). Volg de link gewoon en volg de stappen, met een beetje geluk is Sens4tion nog vrij, maar als je niets doet dan gaat Discord dus je nieuwe naam bepalen.

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-09 22:51
Wat @BSTNjitRam zegt, wellicht dat je aan iets anders dacht, maar het gaat om de cijfers achter je username "#0000"! Discord wil graag dat iedereen een "unieke" username heeft, zodat mensen als ze je willen toevoegen, niet de cijfers hoeven over te nemen. Ze kunnen je dan vinden met je enkel je username.

Cijfers zijn wel toegestaan, nog even dubbel gecheckt, maar een paar vrienden hebben ook cijfers in hun username, dus dit lijkt te werken! ;)

Ik heb mijn eigen username gehouden, zonder dus de #1234 cijfers!

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recrush
[...]

Als je de mail leest, en het artikel dat @corporalnl heeft gedeeld, dan zie je dat dat wel nodig is.

Open in Discord maar eens je profiel, daar staat gewoon een # met vier cijfers achter je naam. Dat verdwijnt dus je moet een nieuwe unieke username kiezen. Als je geluk hebt kun je Sens4tion gewoon kiezen. Als die bezet is dan had je een jaar geleden meteen je username moeten wijzigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sens4tion
BSTNjitRam schreef op zondag 18 februari 2024 @ 13:16:
[...]

Oké bedankt ik heb nooit cijfers achter m’n gebruikersnaam zien staan maar dat was het blijkbaar wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sens4tion
Diigii schreef op zondag 18 februari 2024 @ 13:20:
Wat @BSTNjitRam zegt, wellicht dat je aan iets anders dacht, maar het gaat om de cijfers achter je username "#0000"! Discord wil graag dat iedereen een "unieke" username heeft, zodat mensen als ze je willen toevoegen, niet de cijfers hoeven over te nemen. Ze kunnen je dan vinden met je enkel je username.

Cijfers zijn wel toegestaan, nog even dubbel gecheckt, maar een paar vrienden hebben ook cijfers in hun username, dus dit lijkt te werken! ;)

Ik heb mijn eigen username gehouden, zonder dus de #1234 cijfers!
Ik dacht inderdaad dat het om de 4 in mijn gebruikersnaam ging omdat in de mail van discord ook nergens de #0000 achter mijn gebruikersnaam stond. Ik heb deze cijfers ook nooit gezien dus het was mij niet duidelijk dat het daar om ging.
Pagina: 1