Anderhalve week Frankrijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 19:19
Goededag!

Ruim 2 jaar geleden heb ik een roadtrip gedaan in Europa. Toendertijd zijn wij vanuit Italie gereden naar Spanje (via Frankrijk). Hierbij hebben langs de kust gereden (St. Tropes, Cannes). Op de terugreis hebben wij Normandie, St Michel en Etretat gezien.

Nu was het idee om dit jaar eerst Zwitserland te bezoeken en na Charmonix via Frankrijk weer terug te rijden naar Nederland.
Ik heb al heel wat gezocht, maar de meeste reizen lijken zich te focussen op de kust (Zuiden en Westen), of de grote steden.

Wij zijn erg van de natuur, toeren langs landweggetjes, dorpen/kleine steden, maar geen grote steden zoals bv Parijs. Verder willen wij het nu wat rustiger aan doen wat betreft rijden (geen probleem een dagje 300 km af te leggen, maar bijvoorbeeld een dagje of 2 ergens verblijven en vandaaruit uitstapjes).

Mijn idee was om dit keer het oosten/midden van Frankrijk te bezichtigen. Na Charmonix hebben wij Annecy, Lyon, Dijon en Colmar op het oog. Daar houdt helaas ons lijstje op. Maar aangezien wij anderhalve week hebben is er nog genoeg tijd over.

Hebben jullie nog ideeen over te bezoeken plekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:36
Ik zou zeker Vichy en Roanne meepakken als je daar toch in de buurt bent. Twee mooie kleine steden met allebei veel geschiedenis (de een wat positiever dan de andere..). In Vichy kan je daarentegen wel weer heerlijk eten en naar warmwaterbronnen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:01

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Beaune, Mulhouse, Strassbourg (hele mooie oude binnenstad en kathedraal)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:19

StarWing

Huh ?!?

Champagny-en-Vanoise als je van rust houdt, niet zo heel ver van Annecy.

Page intentionally left blank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

In het oosten/zuid-oosten kan ik ook aanraden Orange, Avignon, L'Isle-sur-la-Sorgue en Entrevaux.

De laatste 2 zijn wat kleinere en iets minder bekende plaatsen, maar imho zeker het bezoeken waard. In Entrevaux met name vanwege de Citadel, en L'Isle-sur-la-Sorgue is vooral fantasisch in en op het water/eiland gebouwd, erg leuk om doorheen te struinen.

Orange is interessant vanwege het Romeinse theater en de geschiedenis/link met ons koningshuis. Avignon is een heel mooie historische stad, met o.a. Palais des Papes en de Notre Dame des Doms-kathedraal. En een erg mooie binnenstad waar je uren kunt slenteren door de nauwe straatjes.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvanzelst1
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:59
En Metz (komt mijn vrouw vandaan) en Nancy. Weinig Nederlanders daar en heel veel historie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Puy-de-Dôme is niet ver ten westen van Lyon, mooie omgeving en ik vond het wel imponerend om te zien. Prachtige meertjes om te zwemmen in de buurt, wel wat drukker dan een random meertje in FR.

Mocht je helemaal richting Limoges willen is Oradour-sur-Glane niet mooi, maar wel een beleving.

De Jura heeft trouwens ook prachtige natuur met riviertjes en beekjes met rotspartijen.

[ Voor 13% gewijzigd door True op 19-02-2024 01:05 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-06 14:48
Nabij colmar liggen een aantal erg leuke kleine plaatsjes zoals Riquewihr, Eguisheim, Kaysersberg. Vond ik persoonlijk mooier en leuker dan Colmar. Wil je nog een kasteel bezoeken dan ligt Chateau Haut-Koenigsbourg daar ook vlakbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:53

aerofreak

Steve Jobs

Vorig jaar in de zomervakantie 2 dagen naar Dijon geweest en is erg goed bevallen. Erg mooie stad en onfrans schoon en rustig. Bijna geen Nederlanders gezien.

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Franse Ardennen zijn nagenoeg leeg qua mensen, maar vol kasteeltjes, wijngaarden, kleine lokale restaurantjes en dat soort dingen. Je zou dus eerst Alsace kunnen doen en dan daarheen opschuiven.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1