PVC over tegel- / plavuizenvloer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asderty321
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 29-01 09:56
Wij hebben een huis op het oog waar we een bod op willen doen. Betreft nieuwbouw (bouwjaar ca 2017). Dus de basis is goed. Alleen de huidige afwerking is absoluut niet onze smaak. Keuken.. vloer.. badkamer.. allemaal net niet..

Dat een keuken vervangen al snel 20k EUR kost, dat weet ik, dus gaan we waarschijnlijk niet doen. Maar de vloer zouden we wel graag zo snel mogelijk veranderen. Nu liggen er tegels/plafuizen (met daaronder vloerverwarming). Wij willen graag een PVC vloer (laten) leggen. Ja idd, misshcien wel in standaard visgraat motief. Maar misschien ook gewoon plankenmotief in de lengte..

Wat ik vooral wil weten is of de hudige vloer eruit volledig uit moet, of dat PVC makkelijk over de tegels gelegd kan worden. Ik voorzie vooral problemen bij de drempels van de voor- en achterdeur.

https://cloud.funda.nl/valentina_media/185/922/594_2160.jpg
https://cloud.funda.nl/valentina_media/185/922/614_2160.jpg
https://cloud.funda.nl/valentina_media/185/922/598_2160.jpg

Hoe kijken jullie hiernaar? Ik ben overigens zelf niet bepaald handig haha..

Ps. Overigens idd speciaal voor deze post een nieuw account aangemaakt, na jaren lurken is mijn accont wegens 5 jaar inactiviteit recent verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:03
Meh, er zijn niet eens plintjes bij de vloer. wat een lelijke vloer, ik begrijp wel dat je die niet wilt zien. Al vind ik het voor de badkamer prima, daar zou ik niks aan doen (nouja, een deur voor de douche vind ik altijd wel prettig).

De keuken: Tja, die kan je altijd aanpakken. Je koopt een huis met een vraagprijs van 750.000 euro in Amsterdam....

De vloer: vraag hier een bedrijf voor. Die kunnen ook wel een kostenraming maken. En die zou je kunnen vragen over de hoogte, want daar ga je wel wat tegenaan lopen... Ik zou het wel in 1x goed laten doen, ook met goede plinten voor de afwerking.

En dan eerst het plafond laten stucen zodat je die strepen tussen de platen niet ziet :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Nu online
Vind sowieso de afwerking maar zozo......daar had wel wat meer liefde in mogen worden gestopt.

Andere vloer erop moet vast wel kunnen plak pvc is erg dun (kleine laag egaline erop) en , wellicht dat je dan deuren aan de onderkant wat moet bijschaven maar so be it.

Vooral het keukenblad kijkt raar (de overstek lijkt mij veelste kort gemaakt) waardoor je boven op de deurtjes kijkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Nu online
Je kunt ook vaak alleen de deurtjes vervangen...(en in dit geval als de overstek idd zo kort is..) dan zou ik deze ook zeker meenemen maar dan heb je voor een acceptable prijs een nieuwe keuken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:02

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik zou nog even wachten tot een woning met jouw smaak keuken / vloer voorbij komt, waarschijnlijk komt er regelmatig een woning vrij in die wijk.

Zonde om een net niet gevoel te hebben.

Ze zijn trouwens de plinten vergeten.

[ Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 19-02-2024 07:38 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik verwacht dat een PVC boer 2 tot 3 mm zal willen egaliseren en dan gaan PVC plakken. Je vloer wordt dan in totaal circa 1cm hoger. Het is met deze foto's lastig oordelen.

Wil je die donkerbruine laminaat vloer boven ook vervangen?

€750k is wel prijzig voor zo'n jonge woning als je de vloeren, keuken en badkamer niet mooi vindt. Dan moet je haast wel verliefd zijn op de locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asderty321
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 29-01 09:56
Dank voor de reacties. Hoe kijken jullie naar het eventueel verwijderen van die plavuizen vloer? Lastige en/of dure klus icm de vloerverwarming?
stin00 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 08:20:
Wil je die donkerbruine laminaat vloer boven ook vervangen?

€750k is wel prijzig voor zo'n jonge woning als je de vloeren, keuken en badkamer niet mooi vindt. Dan moet je haast wel verliefd zijn op de locatie.
Het liefst pakken we alles aan.. alleen dat is financieel niet haalbaar. Daarnaast is locatie voor ons idd belangrijk. Niet persé verliefd, want zo bruisend is het daar ook niet. Maar partner en ik werken beiden in A'dam. We wonen hier al 15+ jaar en ook familie en vrienden wonen hier. Ben me er van bewust dat je buiten A'dam het dubbele krijgt voor dit geld.. :|
Sport_Life schreef op maandag 19 februari 2024 @ 07:36:
Ik zou nog even wachten tot een woning met jouw smaak keuken / vloer voorbij komt, waarschijnlijk komt er regelmatig een woning vrij in die wijk.
Er komt daar af en toe iets vrij, maar dan 15m2 tot 20 m2 minder en kleinere tuin. Helaas paar keer geboden, maar zonder resultaat.
President schreef op zondag 18 februari 2024 @ 11:51:

En dan eerst het plafond laten stucen zodat je die strepen tussen de platen niet ziet :-P
Ja idd, die V naden zijn (ook) verschrikkelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Dit soort vloertegels verwijderen is redelijk arbeidsintensief.. uitslijpen, weghakken, afvoeren en vervolgens is de ondervloer een ravage met overal hoogteverschil. Je moet dan erg veel tijd besteden aan de ondergrond herstellen. De kans op lijmresten is zeer groot en dan moet je mogelijk een bedrijf de boel laten wegschuren met diamantschuurmachine. En daarna alsnog de hoogteverschillen laten egaliseren..

De vloer is momenteel niet eens afgewerkt met plinten. Ik zou 3mm laten egaliseren over de plavuizen, dryback laten plakken tot aan de wanden en dan afwerken met hoge (witte) pinten. Dat lijkt mij het mooiste, goed te realiseren en qua kosten het meest behapbaar.

Daarnaast een goed rendement met lage temperatuur vloerverwarming. Dat is inclusief plavuizen geen probleem omdat het inclusief egaline en PVC 'een grote massa' wordt. Opwarmen duurt door de massa misschien 3 minuten langer, maar bij vloerverwarming praat je vaak over de hele dag verwarmen en snachts een minimale nachtverlaging. Vormt dus geen probleem.

Click-PVC zou nog een optie zijn met geïntegreerde ondervloer en dan met ondervloer op rol met lage thermische weerstand voor vloerverwarming. Maar egaliseren en plakken lijk me wel mooier.

[ Voor 8% gewijzigd door stin00 op 19-02-2024 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:03
Ons huidige huis had ook plavuizen met vloerverwarming. Hierop hebben wij egaline gedaan en een PVC vloer erover. Kan prima :).

We hebben wel gevraagd of de plavuizen er niet beter uit konden. Werd ons afgeraden omdat je veel hoogte verschil krijgt en een grote kans is dat de vloerverwarming geraakt werd.
Pagina: 1