Spam in mijn Google-agenda. Hoe kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Ik zag ineens dit in mijn agenda staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HGN8vZnpHsEQxPNQagbZPFHs5Ms=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P6Gx8MfNvhsLVH8K7ZMUDZsm.jpg?f=fotoalbum_large

Niet door mij er in gezet. Niemand heeft toegang tot deze kalender. Iemand een idee hoe dit er in komt en hoe ik dit kan voorkomen?

In het bericht staat iets als ‘ You probably wonder why you received this calendar invite out of the blue.’ Dat doe ik inderdaad…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:45
Als je op de afspraak drukt zie je wie hem in de agenda heeft gezet.

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit komt vanuit een email met deze afspraak. Als Google een mail ontvangt met een agenda item, dan wordt die automatisch in je agenda gezet.

Zoek de mail en meldt deze als spam, dan verdwijnt ook jouw afspraak.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Diederik schreef op zondag 18 februari 2024 @ 10:45:
Als Google een mail ontvangt met een agenda item, dan wordt die automatisch in je agenda gezet.
Interressant. Als het agenda item een REQUEST is (zeg een meeting), en Google zou die in je agenda stoppen. Stuurt Google dan ook een antwoord naar de afzender dat die is geaccepteerd (dat je participeert)?
Dan weet de spammer dat het emailadres klopt en je de mail hebt "gelezen".
Dat zou leuk zijn als alternatief voor click tracking...

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Komt denk ik uit een e-mail.

Als ik op het bericht klik, kan ik het bericht bestempelen als spam. Daar zie ik ook dat ik ‘uitnodigingen van onbekende afzenders blokkeren’ nog niet aan had staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
DJMaze schreef op zondag 18 februari 2024 @ 13:57:
[...]

Interressant. Als het agenda item een REQUEST is (zeg een meeting), en Google zou die in je agenda stoppen. Stuurt Google dan ook een antwoord naar de afzender dat die is geaccepteerd (dat je participeert)?
Nee, het antwoord wordt pas verzonden als je hem accepteert.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
DJMaze schreef op zondag 18 februari 2024 @ 13:57:
[...]

Het gaat in dit geval ook om een request, ook als je nog niet geaccepteerd of geweigerd hebt, plaatst Google deze al in de agenda. Bij weigeren verdwijnt de afspraak en bij accepteren wordt de afspraak definitief. Werkt bij MS 365 ook ongeveer zo.

Zelf heb ik sinds een aantal dagen ook valse requests, die inmiddels automatisch naar spam gaan.

Invoegen doe je zo!

Pagina: 1