Kan niet gamen over lan?

Pagina: 1
Acties:

• EleFanta
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-01-2024
Ik heb al een hele tijd het probleem dat ik geen spellen kan spelen over mijn netwerk. Eerder dacht ik altijd: Pech gehad dan maar niet. Nu wil ik Serious Sam spelen over mijn netwerk maar ik krijg steeds foutmeldingen. Hier komen al mijn gegevens en de foutmeldingen:

Alle systemen zijn win2k pro
systeem 1:
Pentium 3 600
256MB
3Com EtherLink PCI Combo NIC (3C900-COMBO)
ipadres: 192.168.0.101
subnet mask: 255.255.255.0
gateway 192.168.0.1

systeem 2:
AMD 1200
512MB
3Com EtherLink PCI TPO NIC (3C900B-TPO)
ipadres 192.168.0.100
subnet mask: 255.255.255.0
gateway 192.168.0.1

Beide nics hebben de nieuwste drivers
Beide systemen hebben een full install van Serious Sam

Op het moment dat ik bij systeem 2 een netwok game start (ik laat alles gewoon default staan) gaat er nog niks fout, maar wanneer ik nu met systeem 1 wil joinen gaat het steeds fout. Ik kies dan voor specify server en geef het ipadres van systeem 2 op. Ik laat de port staan op 25600 ik kies join en kies dan LAN GAME en daarna kies ik start. Ik krijg de volgende foutmelding
cannot join game
client: timeout receiving UDP port.
Als ik een dedicated server start op systeem 2 dan krijg bij het connecten van systeem 1 de volgende foutmelding (op systeem 1):
connection timeout
de foutmelding op systeem 2 (dedicated server):
Socket error during UDP receive. Socket 648, Error 10061 (WSAECONNREFUSED)
Server: Sent initialization info to '192.168.0.101' (2k)
Server: Sent connection data to '192.168.0.101' (1152k->311k->43k)
Server: Sent CRC challenge to '192.168.0.101' (13k)
Server: Client '192.168.0.101', CRC check OK
^oJorrit^r joined
Client '192.168.0.101' ordered to disconnect: Connection timeout
Client '192.168.0.101' ordered to disconnect: Connection timeout
Forcing client '192.168.0.101' to disconnect
Server: Client '192.168.0.101' disconnected.

Mocht iemand op deze warboel een oplossing hebben dan zou ik hem heel graag horen heb je meer info nodig dan hoor ik het wel. Ik begrijp er weinig van. Ik heb alle protocollen geinstalleerd en weer weggehaald heb de andere netwerkkaarten geprobeerd heb het met windows ME geprobeerd.
Ik weet het niet meer. Ik heb trouwens ook de search al heel erg uitbundig gebruikt, meestal vind ik daar mijn oplosing wel in, maar dit keer helaas niet.

alvast bedankt

PS Unreal werk trouwens ook niet
PPS sorry dat het een beetje een lang en misschien onduidelijk verhaal is geworden, maar ik ben ten einde raad.

Verwijderd

cannot join game
client: timeout receiving UDP port

ALs ik dit verhaal zo 123 lees (ff snel dus) lijkt t mij dat je udp-packets door de server worden gedropt. Dit wijst vaak op een vuurmuur.

Tis in ieder geval een protocol- of poortkwestie, das zeker.

-kun je elkaar wel gewoon pingen?
-kun je bestanden wel gewoon overpompen?
-staan de duplex- en mediatypes op de NIC's wel gelijk?

ken er verder weinig over zeggen... Heb (gelukkig) geen ervaring met XP of 2000. W98 rules (mits goed opgezet) helemaal in bedrijfsomgevingen.

suc6 dat wel!

• EleFanta
Het netwerk werkt verder perfect ik kan alles doen, behalve gamen.

Er is geen vuurmuur actief op de 2 systemen wel op mijn niet eerder geboemde server maar dat heeft er toch niks mee te maken dacht ik zelf dan.
de mediatype staat op Hardware Default.

Verwijderd

ik ken je thuissituatie niet maar er worden toch echt udp-pakketjes gedropt op poort 25600 ...

en ik zou de duplex-en mediatype hard zelf instellen. Hardware default kan problemen geven (zoals ipx-settings/frame type auto/802.2/3 kan toch echt uitmaken)

--> zoveel mogelijk gelijktrekken die systemen.

Verwijderd

Ehmm.. ik weet niet hoor, maar je hebt IP(192.168.0.100) en IP(192.168.0.100), maar je gateway staat op IP(192.168.0.1).
Heb je ook een server op 192.168.0.1, dat is namelijk niet vermeld.
als je dat niet hebt => Een gateway geeft aan via welk IP al het verkeer moet gaan. Je IP(192.168.0.100) zal dus via IP(192.168.0.1) proberen te verbinden naar IP(192.168.0.101). Dat zal dus niet lukken... Oplossing: geen gateway instellen
als je dat wel hebt => PC's wel hetzelfde frametype op IPX/SPX (is al eerder vermeld in topic, i know)?? Of een firewall (zoals ook al vermeld). Anders zou ik het niet weten...

Verwijderd

Moooooooooooooooooooooooi ik heb weer iemand gevonden met hetzelfde prob als die van mij (excuus voor dat moooi maar ik zit er al vanaf begin dec mee en nog steeds niet opgelost) hopelijk wil het hier helpen.
Jullie kunnen bij mij kijken wat er al gebeurd is.

Ik denk dat het wat met de netwerkkaarten te maken. Ik ga binnenkort bij iemand langs, waar die netwerk wel goed is.
En daar allerlei dingen testen/proberen. Waaronder die netwerkkaart wisselen.

Er komt meer (zodra ik kan testen, ene keer kan ik en hij niet, andere keer hij wel en ik niet :( maar komt wel snel... hoop ik)

• EleFanta
Er is inderdaad een server aanwezig met ip 192.168.0.1. Deze server is mijn internetserver en dhcp-server (Range 192.168.0.100-200, beetje groot, maar ja).
Ik heb het ook al geprobeerd met harde ipadressen, maar dan deed hij het ook niet. Heb inmiddels op systeem 2 win98se staan en heb nog steeds hetzelfde probleem. Ik zal de ipadressen nogmaals hard instellen en dan zonder gateway kijken of hij het dan doet.

Reactie op spectral_nl:
Ik had eerst realtek kaartjes erin zitten en die heb ik vervangen door 3com, maar het gaf helaas geen verschil. Mocht je de oplossing vinden dan zou ik het graag horen, aangezien ik ook al een hele tijd bezig ben op een lan game te spelen.

Verwijderd

om de oplossing hiero te voorspoedigen, laat ik hiero lijstje achter van wat ik al geprobeerd heb (je mag het ook als wanhoopsdaad dit ook proberen (ik zal het begrijpen ik ben ook zooooooooooo wanhopig ;( )

1. pingen, is geen probleem als je net hebt geboot. Als conn lost is, dan komt er geen enkele packs aan.
2. vaste ip adressen, had je d8 ik ook al geprobeerd, maakt ook nx uit.
3. "Heb je toevallig de PC's overclocked ? en dan met het oog op de PCI bus ... ik heb zelf ook wel eens een probleem gehad met een netwerkkaart die het niet helemaal lekker deed (lees: na een paar minuten niet meer goed functioneren) als de PCI bus boven de 33 Mhz uitkwam."
Was bij mij niet het geval (ik neem ook aan bij jou niet)
4. 10/100 half/full duplex, dit maakt nx uit.
5. Aan de firewall ligt het niet aan.
6. Maakt niet uit welk OS je gebruikt, je behoudt het probleem.
7. Waar ik zelf een beetje mee zit is, dat ik heel af en toe uitzonderingen heb, ik kan zomaar een paar uur gamen, zonder probs. Heb jij dat ook?
8. Bij mij was het goed, maar zijn bij jou die RJ45 connectors goed op die kabeltjes aangesloten? Lijkt mij van wel... maar je weet maar nooit.
9. Loopt jou geheugen vol? Bij mij niet, ik had eerst 128 mb, en nu 265, maar het loopt even snel vast ;(
10. Ik had de protocol netbeui ff geinstalled, en die dag kon ik in plaats van 10, 30 spelen. Alleen was dat maar voor 1 daggie :( duz ben ik weer bij begin af aan |:(

SCI IRQ used by ACPI bus, wie weet waar je dat precies kan vinden, ik weet niet waar je het kan vinden.

• EleFanta
Ik ben weer ff bezig geweest en ben er nu achter dan zodra ik op systeem 2 een dedicated server start ik wel kan connecten met systeem 2, maar niet met systeem 1. Start ik een dedicated server op systeem 1 dan kan zowel systeem 1 als systeem 2 niet connecten.
Het ligt dus aan systeem 1. Ik ga die wel weer helemaal opnieuw installeren als ik tijd heb (eerst natuurlijk een spookje maken). Misschien dat dat gaat helpen.

Ik ga eerst win2000 terugzetten op systeem 2 en dan weer een dedicated server starten en dan systeem 2 weer laten connecten, werkt dat goed, dan weet ik 100% zeker dat het aan mijn nieuwe systeem ligt (systeem 1) en dan moet ik wel opnieuw installeren, terwijl hij juist zo goed werkt. Gelukkig heb ik Ghost.

Alle hulp is welkom aangezien ik langzaam gek wordt.

Verwijderd

Eindelijk een doorbraak voor mij dan. Wij hebben duz niet hetzelfde prob. Bij mij ligt het aan mijn netwerkkaart. Ik heb ff bij een vriend van me de comp gebr8 en de netwerkkaart verwisseld en kwamen tot de conclusie dat het daar aan lag. Nu nog ff 3 nieuwe netwerkkaartjes ff bij gistron bestellen, en dan ben ik weer klaar :P
GL met het oplossen van jou prob.
Ik zal het nog volgen, kijken of ik nog wat kan helpen.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op zaterdag 08 september 2001 19:09 schreef SICdude het volgende:
Ehmm.. ik weet niet hoor, maar je hebt IP(192.168.0.100) en IP(192.168.0.100), maar je gateway staat op IP(192.168.0.1).
Heb je ook een server op 192.168.0.1, dat is namelijk niet vermeld.
als je dat niet hebt => Een gateway geeft aan via welk IP al het verkeer moet gaan. Je IP(192.168.0.100) zal dus via IP(192.168.0.1) proberen te verbinden naar IP(192.168.0.101). Dat zal dus niet lukken... Oplossing: geen gateway instellen
als je dat wel hebt => PC's wel hetzelfde frametype op IPX/SPX (is al eerder vermeld in topic, i know)?? Of een firewall (zoals ook al vermeld). Anders zou ik het niet weten...
Niet helemaal waar... De gateway wordt alleen gebruikt bij IP's die buiten het subnet vallen.. Ik neem aan dat je op alle pc's als subnet 255.255.255.0 hebt ingesteld. Als dat zo is heeft de gateway er niet zo heel veel mee temaken...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• EleFanta
Na een lang weekend heb ik het eindelijk voor elkaar. Ik kan weer gamen over mijn LAN.
Wat heb ik gedaan:
Eerst heb ik voor al mijn hardware nieuwe drivers gedownload en vervolgens ben ik aan het installeren gegaan. Het eerste probleem was dat ik eerst van NTFS terug moest naar FAT32, ik had een aantal sparse files dus na een stuk of 10 keer proberen had ik uiteindelijk alle sparse files gevonden. Nu kon Partition Magic zijn werk goed uitvoeren. Vervolgens heb ik win98se geinstalleerd. Alle nieuwe drivers geinstalleerd. En meteen getest met Serious Sam en hij deed het. Ik kon mijn geluk niet op, maar ik had helaas de verkeerde versie van win98se gepakt en nu zat ik met de nederlandse versie van win98. Format C: heeft me van dat probleem afgeholpen. Na het installeren van win98se (Engels) heb ik meteen op beide systemen win2000Pro (Engels) geinstalleerd en ook daaronder kon ik vrolijk gamen over mijn LAN.
Ik heb nu een dualboot en om ruimte te besparen dacht ik laat ik eens proberen om onder win98se en win2000pro Serious Sam op dezelfde lokatie te installeren (D:\Games\Serious Sam). Tegen mijn verbazing in deed Serious Sam het zowel onder Win98se als Win2000pro. Dit schilt aanzienlijk wat ruimte en installatie tijd (installatie onder 2000 ging heel snel omdat alle files er al stonden.) Ik ga dit proberen met nog een aantal games.

Waar het nu eigenlijk aan lag weet ik niet, aangezien ik alles heb geupdate. Ik vermoed dat het gewoon aan mijn installatie van win2000 lag.

Bedankt voor de hulp.
Pagina: 1