Aop punt verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swijkman
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 11-09 20:17
Goedemorgen,

Ik zou graag mijn Aop punt van Ziggo willen verplaatsen, zo’n 4 meter naar rechts.
Ik heb al gelezen dat je eigenlijk niet aan het Aop punt mag zitten omdat dit eigendom is van Ziggo.
Ook heb ik gelezen dat het een duur grapje is als er een monteur van ziggo langs komt.

Dus mijn vraag; hoe kan ik toch eventueel het Aop punt verplaatsen en wat heb ik hierbij nodig?
Het nadeel is namelijk dat de groene kabel die de woning binnenkomt redelijk klein is (zie foto)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3AkC9kvYtpd_yUjqyMpoO7iV9UQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o593DRdFciG3RmbV6BTkBbFq.jpg?f=fotoalbum_large

Bedankt alvast.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:19
Op die groene kabel een las maken, dat is ook wat zing zou doen, en dan naar een ander punt verleggen. Geen idee of die las connectors die zingt gebruikt zo te verkrijgen zijn. Heb je al een zoekopdracht geweid aan coax verbinding?koppelstuk? etc?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:41
@swijkman
Kan prima, moet je doen met een F-connector koppelstuk:
https://www.allekabels.nl...connector-koppelstuk.html

Koop een goede coax-kabel, draai op de groene kabel een F-connector, koppelstuk ertussen, f-connector op de nieuwe coax-kabel, huidige coax-punt aansluiten en verder.

In mijn woning hadden de vorige bewoners de ziggo-kabel bij binnenkomst gesplit, 2 gingen naar de slaapkamers en 1 ging naar de woonkamer waar de AOP was geplaatst. Met zo'n connector heb ik toen de geknipte kabel direct doorverbonden en perfect signaal.

[ Voor 28% gewijzigd door chrisborst op 18-02-2024 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBB-Nick
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 16-09 22:24
Zit hij niet t op je buiten gevel?

Bij mij was hij langs het huis gegraven en door de muur heen geboord. Hier zat hij dus ook midden in de woonkamer. Zat aangesloten op een oude versterker.

Heb hem naar buiten getrokken en omgegraven en hem in de meterkast gemonteerd.

Nieuw ziggo abonnement afgesloten en een monteur er bij "besteld". De aansluiting moest toch al vervangen worden omdat deze gedateerd was.

Heeft me dus uit eindelijk niet gekost. Naja, alleen mijn eigen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle2503
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-06 16:53
Heb het destijds naar mijn meterkast verplaatst.

Kosten van Ziggo 400 euro

Bestellinkje van internet 30 euro, hirschmann koppelstukje ,kabeltje en een nieuw aop.
Werkte dikke prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:30
Het mag niet nee, maar ik heb het zelf ook gedaan. Het zat op de meest onhandige plek in mijn woning, verplaatsen duurde ontzettend lang en was ook ontzettend duur. Bovendien moest de aansluiting daar weg, want het zat op een plek waar een stalen kolom voor een uitbouw moest komen (verbouwing ging direct van start bij koop huis).

Belangrijk is dat je een goede kwaliteit grondkoppeling haalt en identieke kwaliteit en dikte coax kabel. Dan kan je een volwaardige doorverbinding doen volgens dezelfde kwaliteit die een Ziggo monteur zou doen. Blijf weg van troep van de bouwmarkt. Een doorverbinding in coax kabel heeft andere kwaliteitseisen dan bijvoorbeeld stroomkabels, waar een kroonsteentje zou werken.

Kijk hier voor geschikte koppeingen die ook gewoon in de busjes van de Ziggo monteurs liggen: https://www.kabelnl.nl/kabelschade

En onderzoek waar je kabel vandaan komt. Misschien kan je hem vanuit de kruipruimte terugtrekken, kan je daar mooi de las maken en ergens anders naar binnen boren.

Edit: en zoek even filmpjes op hoe je de kabel het mooiste stript en de mantel omvouwt. Het zit in de details bij dergelijke koppelingen of je signaalverlies hebt of niet (al kan je vaak wel wat signaalverlies leiden zonder gevolgen).

[ Voor 10% gewijzigd door frennek op 18-02-2024 13:46 ]

Pagina: 1