Hoi medetweakers,
Ik ga binnenkort verhuizen en heb een netwerktopology gemaakt om bij daarbij te helpen:
/f/image/Ja8XXkNAic1bdsfw05PrTHWP.png?f=fotoalbum_large)
Voor de invulling heb ik de volgende wenslijst in elkaar gezet:
Nu heb ik daarbij een paar vragen namelijk:
1. Is de PoE+ switch toereikend voor mijn doel? Dit is de eerste keer dat ik met PoE werk en zover ik kan zien is het budget ruim voldoende voor de 4 routers die ieder volgens de producent 12,8w gebruiken. Sidenote; de RPi zal via een eigen voeding stroom krijgen, niet via PoE.
2. Het huis is ongeveer 150m2 en ik twijfel of de zolderrouter nodig is of dat de router op de 1e verdieping ook voldoende is. Het huis is wel goed geisoleerd.
3. Met deze setup, zou je dan de Odido modem AP uitzetten of alsnog gebruiken?
Alvast bedankt!
Brian
Ik ga binnenkort verhuizen en heb een netwerktopology gemaakt om bij daarbij te helpen:
/f/image/Ja8XXkNAic1bdsfw05PrTHWP.png?f=fotoalbum_large)
Voor de invulling heb ik de volgende wenslijst in elkaar gezet:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Netwerk switches | ZyXEL 8-Port 2.5G PoE Unmanaged Switch with 10G Uplink | € 179,- | € 179,- |
1 | Modems en routers | TP-Link Deco X50 PoE (3-pack) | € 290,- | € 290,- |
1 | Modems en routers | TP-Link Deco X50-Outdoor | € 103,99 | € 103,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 572,99 |
Nu heb ik daarbij een paar vragen namelijk:
1. Is de PoE+ switch toereikend voor mijn doel? Dit is de eerste keer dat ik met PoE werk en zover ik kan zien is het budget ruim voldoende voor de 4 routers die ieder volgens de producent 12,8w gebruiken. Sidenote; de RPi zal via een eigen voeding stroom krijgen, niet via PoE.
2. Het huis is ongeveer 150m2 en ik twijfel of de zolderrouter nodig is of dat de router op de 1e verdieping ook voldoende is. Het huis is wel goed geisoleerd.
3. Met deze setup, zou je dan de Odido modem AP uitzetten of alsnog gebruiken?
Alvast bedankt!
Brian