Waterpas vloer maken voor atelierruimte in scheve schuur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricAnne97
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-01 14:15
We zijn onlangs verhuisd en zitten nu dus wat op onze centjes voor de verbouwingen die nog nodig zijn.
Als handige klussers willen we graag een ruimte om vlot de andere verbouwingen te kunnen voorbereiden. Hiervoor hebben we een schuur van 5.5x5m. Helaas loopt de vloer van de schuur erg schuin, met een hoogteverschil van 15-20cm tussen beide uiteinden.

Welke opties hebben we om dit uit te nivelleren 'on a budget'?

We keken al naar beton gieten, maar voor zo'n kleine oppervlakte komt dit al snel op een €5000 om te laten uitvoeren. Best case scenario kunnen we alle voorbereidingen doen en betalen we €2500 voor de beton.

Zijn er nog alternatieven zoals bv een 'houtskelet' op de bestaande scheve vloer bouwen?

Alle tips of nieuwe richtingen om te overwegen zijn welkom!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:22
Kun je niet gewoon een paar zakken zandcement halen bij de hornbach en zelf glad maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Eens met bovenstaande - hoe snel moet het af zijn? Anders cement iets vochtiger maken dan normaal, dan egaliseert het meer. Desnoods kan je er nog een toplaag op leggen die wat fijner is, waardoor het nog meer de oneffenheden egaliseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:56
Een snelle rekensom leert dat het zo'n 2 tot 3 kuub beton gaat zijn.

Voor 1 kuub heb je het over 325 kg cement, 650 kg zand, 1300 kg grind en 180 liter water.

Zelf doen is dus geen leuke klus. Aan de andere kant zit ook geen enkele leverancier te wachten op een bestelling van DIY-ers. Die weten vaak niet waar ze rekening mee moeten houden en wat er wel/niet klaar moet staan vóórdat de betonwagen komt. Vandaar waarschijnlijk de toch wel enorm hoge prijs voor levering.

@CedricAnne97 : Heb je het volledige oppervlak nodig? En is het misschien een idee om treden te maken?

[ Voor 11% gewijzigd door Nijn op 17-02-2024 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:22
Nijn schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 22:06:

Voor 1 kuub heb je het over 325 kg cement, 650 kg zand, 1300 kg grind en 180 liter water.

Zelf doen is dus geen leuke klus. Aan de andere kant zit ook geen enkele leverancier te wachten op een bestelling van DIY-ers. Die weten vaak niet waar ze rekening mee moeten houden en wat er wel/niet klaar moet staan vóórdat de betonwagen komt. Vandaar waarschijnlijk de toch wel enorm hoge prijs voor levering.

@CedricAnne97 : Heb je het volledige oppervlak nodig? En is het misschien een idee om treden te maken?
Wellicht is er ook nog een optie om het hoge deel af te schuren (machine huren), waardoor het verschil kleiner wordt en er minder m3 nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:37

paQ

Je hebt van fermacel een droog en semi droog ophoogsysteem. De laatste is geschikt volgens mij voor dergelijke verschillen. In wezen maak je vakken en stort je vol met een mengsel van gemalen gruis en een bindmiddel.
Dat kun je langzaam uitvlakken tot inzet van alleen het droge systeem.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:21
Als het niet mooi hoeft maar doelgericht… waarom niet met wat houten balken een soort skeletje maken om het te nivelleren en daarna wat constructie platen erover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:09

rdejongjr

Gnome

https://www.staenis.com/nl-NL/Installation

Ook na te maken met balken en op te vullen met materiaal naar keuze, zandcement of een vulmiddel met een deklaag

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Wat is de reden van de scheve vloer? Voor je over 2 jaar en € 5000,- armer weer een scheve vloer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:27
Het is inderdaad wel interessant om eerst de reden van de schuine vloer de weten voor je kosten gaat maken.

Als je een beetje handig bent kom je met een waterpas/laser, wat balken en een pak underlayment een heel eind lijkt me. Mja hout is goud tegenwoordig.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

bonzz.netninja

Niente baffi

Waarom is het een enorm probleem dat de vloer schuin is ? Goedkoopste is niks te doen natuurlijk en je meubels/werkbank/gereedschap evt. op een plankje zetten

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:17

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

20 cm is best veel. Eerst een partij gratis stoeptegels er in zal je veel beton schelen, als je huidige vloer/fundering daar tegen kan idd

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 17:18
Nijn schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 22:06:

Big bags betonmix en heel veel cement bestellen en een cementmolen op marktplaats moet voor tussen 500 en 1000 lukken. Wel zware klus en flinke droogtijd

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Een zandcement vloer laten storten kost je misschien 1000 euro voor dat oppervlak/dikte.

Was een paar maanden geleden 550 kwijt voor een dekvloer in de garage van 6,5 bij 3,5. 6cm dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Welke vloer ligt er nu in & van welk materiaal is de schuur?

Een houten schuur is bijvoorbeeld op te krikken, kun je de ondergrond vervangen. Dingen wegen relatief weinig. Bij een stenen schuur niet direct een optie.
Bij een plavuizen vloer kun je de stenen eruit halen, ophogen en opnieuw erin leggen.

Als het een betonnen vloer is, dan kun je ook prima wat cm's weghakken. Met een laser waterpas kun je eenvoudig elke 10cm meten en kijken of je ergens een bult hebt.
Een slijptol met blad voor steen/beton kun je gebruiken om de vloer al in te snijden, dan heb je een referentie diepte/startpunt voor je breekhamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:51
Belangrijkste is waarom die schuur zo scheef staat. 20 cm is erg veel op een ruimte van 5 x 5,5… 3 kuub beton zoals eerder gezegd 7.500kg. Gooi je dat erbij, zakt ie alleen maar sneller schever.

Dus even onderzoeken:
- hoe is ie gefundeerd
- waarom staat ie zo scheef
- hoe is de bestaande vloer opbouw

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:58
In onze schuur ligt de vloer ook scheef (het zijn oude stallen, dus ivm de afloop van de " uitwerpselen")

Hier gaat alles eruit en komt er een nieuwe vloer. 200 m2 .. Als je de schuur in de toekomst nog wil gebruiken zou ik de huidige vloer eruit halen en een nieuw geïsoleerd vloertje terug leggen.

[ Voor 28% gewijzigd door jantje112 op 18-02-2024 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:27
TheGhostInc schreef op zondag 18 februari 2024 @ 08:46:
Welke vloer ligt er nu in & van welk materiaal is de schuur?

Een houten schuur is bijvoorbeeld op te krikken, kun je de ondergrond vervangen. Dingen wegen relatief weinig. Bij een stenen schuur niet direct een optie.
Bij een plavuizen vloer kun je de stenen eruit halen, ophogen en opnieuw erin leggen.

Als het een betonnen vloer is, dan kun je ook prima wat cm's weghakken. Met een laser waterpas kun je eenvoudig elke 10cm meten en kijken of je ergens een bult hebt.
Een slijptol met blad voor steen/beton kun je gebruiken om de vloer al in te snijden, dan heb je een referentie diepte/startpunt voor je breekhamer.
Goeie ja, een houten schuurtje krik je zo op. Zo hebben wij onze vakantiechalet ook 20cm hoger gezet, met 4 krikken en wat betonblokjes.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:58
Laten we even wachten totdat TS antwoord gegeven heeft op een aantal cruciale vragen.
Anders blijven we speculaas eten.....

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:51
@CedricAnne97
Zou je misschien een foto kunnen plaatsen?
En wat ligt er nu op de vloer?
Heb je nog toekomstplannen voor de ruimte? Want als het een mooie ruimte in de toekomst moet worden is investeren in een goede vloer wel een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
chrisborst schreef op zondag 18 februari 2024 @ 11:40:
Heb je nog toekomstplannen voor de ruimte? Want als het een mooie ruimte in de toekomst moet worden is investeren in een goede vloer wel een optie.
Een rol vloerverwarmingsbuis is dan ook zo erbij gehaald.
Ik had een ruimte die ik elektrisch verwarmde (3kW), nu verwarm ik die ruimte plus de rest van het huis met minder verbruik met mijn warmtepomp en vloerverwarming.

Als het echt een atelier wordt, dan is een dagje atelier een duur dagje qua verwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 16:27
Een houtskelet frame kan zeer zeker, maar dan moet het overal omhoog natuurlijk. Denk dat je dan al snel met balken van zo'n 10 cm dikte wilt werken die je overal voldoende ondersteund, daarop nog eens 18mm underlayment/OSB, dus je gaat al snel zo'n 12 cm omhoog bij het hoogste punt. Kan je dit kwijt?

Zandcement is de makkelijkste en goedkoopste optie om uit te besteden denk ik, maar heb net zoals anderen ook mijn bedenkingen of het slim is om zoveel massa toe te voegen aan de constructie als niet bekend is hoe het is gefundeerd. Zandcement begint trouwens met zo'n 3 cm dikte, dus ook bij het hoogste punt van je huidige vloer ga je iets omhoog.

Fermacell heeft ook nivelleer systemen, maar zal zeker duurder uitpakken dan een houtskelet frame. Ook hier ga je sowieso wat omhoog op het al hoogste punt van je huidige vloer. Durf ook niet te zeggen of de Fermacell niveleerkorrels nog wat inklinken bij een hoogte van 20 cm.

Dus hoeveel omhoog mag de vloer gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomtop2016
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04-03-2024

Boomtop2016

Zoekend en leergierig

Ik zou eerst de flex en boorhamer door de hoogste punten/bulten heen halen om het verschil tussen hoogste en laagste punt kleiner te krijgen.

Paar lengtes cls met waterpas gebruiken. Zo krijg je eerst alles binnen de 5cm oid.

Want 20cm fermacell nivelleren word ook een dure grap.

Dominus illuminatio mea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sealy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-05 19:39

sealy

bastards...

Zonder wat meer details over de bouw blijft het inderdaad wat speculeren.

Wellicht nog een idee voor het rijtje: vul het grootste gedeelte van je hoogteverschil gewoon met zand of - wanneer gewicht inderdaad een issue is - met PIR of XPS. Kan je daarna een dunnere laag storten
Is je vloer ook meteen (deels) geïsoleerd. :)

Edit: als het verder droog is, is een houten frame met underlayment natuurlijk ook prima zoals al geopperd. Genoeg woningen met een houten vloer. Of zoek op marktplaats naar een computervloer :+ die kan je geloof ik ook wat stellen

[ Voor 26% gewijzigd door sealy op 18-02-2024 21:35 ]

nothing special

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricAnne97
Hey iedereen, sorry voor de late reply.
Ik krijg blijkbaar toch geen notificaties van tweakers meer, oeps!

De reden dat de huidige vloer scheef is, ben ik niet helemaal zeker. Het is echter wel een heel oude schuur en de vloer die er nu ligt ziet er ook niet recent uit. We wonen op een helling en ik denk dat het huidige systeem gewoon op de grond ligt en niet zo dik is. De muren van de schuur zijn wel duidelijk gefundeerd en de schuur zelf staat vlak en stevig in de grond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bxvqxDZy9Uk9dS9GWDjNcCFeKpY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1DJpHuUTXAWgifnEDRvXWTUb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XacECf6hF2c2_qDmmq7IKuhzb_g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/36iuOPK6P1CkF1hfK1MaS9o1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QxNqg6zNnK4G7pJBx65LbpZ0m8s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bFC95S1Wv1WIAOlOQoKbDyOv.jpg?f=fotoalbum_large

Hopelijk is de situatie wat duidelijker met deze foto's. We willen dus enkel het stuk volledig onder de schuur nivelleren. De kasseien zouden blijven liggen en of het daar waterpas is kan me worst wezen.

Op dit moment is het plan om de huidige vloer er volledig uit te breken. Wat we daarna gaan doen is nog niet helemaal zeker...

We overwegen een chappe leggen als finale vloer, zo'n staenisrooster systeem te gebruiken, of op zoek te gaan naar stelcon voorgemaakte betonplaten (dat kan je best goedkoop te pakken krijgen precies.) Dan hebben we wel naden, maar zo lang de vloer vlak is om op te werken zal ik al blij zijn.

Waarom we hem vlak willen is euhm... Wel ja, wie wil nu geen vlakke werkvloer. Een zaagtafel op een wonky vloer maakt mijn vingertopjes niet geruster. Ik wil niet steeds alles op plankjes moeten verplaatsen en daarbij is de ondergrond nu echt een magneet voor stof en moeilijk te kuisen.
Het blijft ook permanent een werkplaats, niet enkel tijdens de verbouwingen. Woodworking, keramiek en ander gepruts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:51
@CedricAnne97
Wat een super gave ruimte!
Aangezien de muren en het dak er goed uit zien, zou ik wel voor een duurzame/goede oplossing gaan. Desnoods in fases om het betaalbaar te houden.

Op dit moment zijn zo'n beetje alle nieuwe bouwmaterialen duur. Dus de best betaalbare optie voor jou zou zijn degene waar jezelf het meeste kan doen met materialen die je voordelig kan krijgen.
Als jij voordelig stelconplaten kan krijgen zou dat een goede optie kunnen zijn.

Ik denk dat de eerste stap inderdaad de huidige vloer verwijderen zou zijn. Voldoende afgraven en dan een waterdichte grondfolie neerleggen en daarboven fijn grind/zand (roadbase) wat je kan aantrillen. Dan heb je al een mooie basis. Dan zou je er tegels kunnen leggen of stelconplaten. In de toekomst is dan een betonvloer storten ook nog mogelijk.
Zorg er ieder geval voor dat je nu geen dingen gaat doen die je in de weg zitten als je het toch goed wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murkmans
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10:24
2,75 m3 beton laten storten kost je zo'n 1500euro. Dat is dan 5,5mx5mx10cm dikte.

Ik zou dus slopen en uitvlakken
Folie
Isolatie
betonnen hunebedden en wapeningsstaal leggen.
Beton laten storten door all-in storter online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
Dat Staenis roostersysteem is veel te duur. Ik had al eens uitgerekend dat zelf zandcement leggen met zo'n roostersysteem je net zo duur uit bent dan het door een vakman te laten doen die met een zandcement wagen langs komt rijden.

Maar waarom niet gewoon een betonnen vloer laten storten en deze netjes laten vlinderen? Ben je in een keer klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricAnne97
frennek schreef op zondag 17 maart 2024 @ 20:13:
Dat Staenis roostersysteem is veel te duur. Ik had al eens uitgerekend dat zelf zandcement leggen met zo'n roostersysteem je net zo duur uit bent dan het door een vakman te laten doen die met een zandcement wagen langs komt rijden.

Maar waarom niet gewoon een betonnen vloer laten storten en deze netjes laten vlinderen? Ben je in een keer klaar.
Al zou ik je graag geloven, is dat gewoon niet de situatie. Als we beton laten gieten kost het ons dus €5000 met die belachelijke offerte. Zo'n Staenis systeem kunnen we doen voor rond de €1000.
Voor dat prijsverschil valt er toch wel even te overwegen waar we mee weg kunnen komen.

We wonen hier trouwens ook op leemgrond en zijn wat aan het bijlezen over stampleem. Iemand die daar al ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:45
CedricAnne97 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 22:27:
[...]

Al zou ik je graag geloven, is dat gewoon niet de situatie. Als we beton laten gieten kost het ons dus €5000 met die belachelijke offerte. Zo'n Staenis systeem kunnen we doen voor rond de €1000.
Voor dat prijsverschil valt er toch wel even te overwegen waar we mee weg kunnen komen.

We wonen hier trouwens ook op leemgrond en zijn wat aan het bijlezen over stampleem. Iemand die daar al ervaring mee heeft?
Als ik op deze calculator 4m3 beton invoer, all in met pomp, smeren en trillen kom je op 1700,- uit. Leg er zelf folie en isolatie in, zit je op 2k ofzo. Dan heb je het ineens gefixt en voor de komende eeuw goed op orde.

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amiaima
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Folie leggen, wat het optrekkende vocht tegen houd.
Uitvullen met grind, gravel en zand. Dat goed aantrillen en vlakmaken zodat het een solide massa wordt. Daaroverheen wat portland cement uitstrooien en een laag beton tegels 40x60, nieuw of gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:15
Schiet hier eens op... als je weet wat het verschil is (20cm) kun je dan iets van stenen of puin daar neerleggen voordat je beton giet?
Dus eigenlijk is dat een manier om goedkoop volume te maken zodat je minder beton hoeft te storten.

Ik heb een keer zoiets gedaan bij het nivelleren van een vloer waar we ook nog een hoop tegels overhadden.
We hebben een deel van het verschil opgevuld met tegels en daarna het nivellerings-beton er overheen gegoten.
Het verschil was ongeveer 6cm over zo'n 2 meter, dus veel kleiner dan bij jou. Maar het ligt na 5 jaar nog prima.

[ Voor 11% gewijzigd door Tarquin op 17-03-2024 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:45

mrc4nl

Procrastinatie expert

Kan je anders niet isolatie platen leggen als vulmiddel voordat je de nieuwe dekvloer gaat storten? Isolatie is misschien niet heel goedkoop. Maar je maakt wel snel vierkante meters, zonder je een breuk te sjouwen met tegels stenen of puin

Edit of gewoon zand erin en met betontegels werken.

[ Voor 15% gewijzigd door mrc4nl op 18-03-2024 02:49 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
CedricAnne97 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 22:27:
[...]

Zandcement kan alleen gelegd worden op een constructief stevige vloer die ook nog enigszins vochtdicht is van onderen. Over de huidige ondergrond zandcement leggen is vragen om problemen. Het zal afbrokkelen en er zal continu vocht in omhoog trekken. Dus zandcement leg je over een stabiele betonnen laag. Kortom, beton heb je sowieso nodig.

5000 euro is veel te veel voor zo'n vloertje, ik zou dus even verder zoeken naar een andere partij die het beton kan storten. En zo dik hoeft het beton ook niet te zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:55

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Dit is een open, niet geisoleerde ruimte. Ik zou niet te fancy gaan. En, zoals hierboven, je kunt hier niet gewoon zandcement op leggen, want dat gaat scheuren. Daar zou ik toch bewapening met een betonlaag willen. Bovendien is chape een vrij zachte laag die wegslijt bij zwaar gebruik. Vaak wil je daar toch nog iets op.

Waarom niet een 60x60x6 betontegel?

Afbeeldingslocatie: https://www.bestratingsweb.nl/lcms2/RESIZE/w3840-h9999/bestanden/cache/store/sandrogroep/39620/metro-tegel-remo-antraciet-60x60x6-cm.jpg?1641299619=

Die zijn maatvast, en heel strak te leggen. Je kunt het dan gewoon met geel zand afrijen en vol tegelen.

[ Voor 9% gewijzigd door AtomicShockwave op 18-03-2024 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:15
Als handige klusser doe je natuurlijk de voorbereidingen zelf, dan kun je voor 2k klaar zijn voor een betonvloer. Als je nog meer budget wil dan haal je de vloer eruit, nivelleer je met straatzand en leg je de goedkoopste (of gratis op marktplaats) tegels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zou er gewoon zand neerleggen en stoeptegels als afwerking gebruiken.

Waarom duur beton erin gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• famschopman
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 11-05 15:56
Het is bijna zonde om die vloer te egaliseren. In dat eerste deel liggen mooie karakteristieke stenen.

Zandcement is goedkoop en eenvoudig aan te brengen - en eventueel nog superglad af te werken met een egalisatie of epoxy/pu laag - maar afhankelijk van het hoogteverschil kom je wellicht in de knel met die garagedeur. Zit dat deel aan de hoge of lage kant?
Pagina: 1