iemand een idee of ik nog hoger kan komen (o/cen)

Pagina: 1
Acties:

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Topicstarter
Eerst mijn system maar:

Epox 8k7a
tb 1.4 @ 1.605 (11 x 146) Vcore (+ 0.2V)
Thermalright SK6 met delta boeing fan
Apacer 256 mb (8,8,8,3,7,2,3 via spd)
SbLive
3com nic
antec kast met 400W antec voeding
Promise omgebakken ata100 --> RAID 2 x ibm dtla 30gig

Zo draait hij op dit moment stabiel.

Deze settings draaien allemaal stabiel (allemaal +0.2V)
12 x 135
11.5 x 139
11 x 146 (huidige)

Wanneer ik bij deze settings de FSBook maar met 1 Mhz verhoog dan start windows normaal op maar wanneer ik cpuMathMark 3x "loop" dan hangt hij met een blauw scherm (IRQ_less_or_equal).

Voltage verhogen helpt niet, en ik krijg dan het probleem dat mijn 5V inzakt. Deze staat op dit moment op 4.71 (wat ook al net erg hoog is) volgens MBM 5.09.

De temp blijft netjes tusse de 50° idle en 55° stressed, dus temp heb ik eigenlijk uitgesloten.

Ik denk zelf aan twee dingen: Het geheugen is niet best, en die 4.71V zit ik eigenlijk mee (lees: kan Vcore eigenlijk niet verhogen)

Iemand nog goede ideeën wat ik zou kunnen veranderen?

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Voor die inzakkende +5V is een oplossing, namelijk een paar draadjes van de +5V van je voeding direct naar de Vin van de mosfet's bij je proc solderen...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Wat je zou kunnen doen >:) is een mod doen op je mobo zodat je 5V lijn weer stabiel en hoger loopt.

Heb het zelfde probleem dat wanneer ik mijn muis/keyboard gebruik, dat dan mijn 5V lijn wat gaat schommelen. als ik niks gebruik, dus alleen tuur naar beeldscherm loopt de 5V lijn weer stabiel.. op maar 4.81 maar toch..

Even zoeken op volt mod en je vindt ergens wel tussen die berg de juiste.

Maar kan ook gewoon limiet zijn van je gebakken proc, temp kan het trouwens ook wel zijn. maar ok

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Topicstarter
Ik had idd zoiets gelezen maar ik zit me af te vragen of Epox dit met een toekomstig BIOS zou kunnen oplossen.

Ik dacht trouwens dat ik de voeding ervoor moest openslopen, maar dat zal ik wel verkeerd gelezen hebben, dit is een stuk makkelijker mocht dit niet met een BIOS opgelost kunnen worden. Ik ga wel wel ff zoeken naar een how-to iig.

thx

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Topicstarter
Whoaa heb net de verkorte cursus "5V modding voor insane bastards" gelezen bij [H].

En het is vrij makkelijk, gewoon 5V lijntje pakken vanaf het mobo (onderkant MOBO, connector van de voeding (pin 19 o.a.)). en die naar 1 van de mosfets trekken (middelste pootje geloof ik) daarna middelste pootje verbinden met de andere mosfets (tevens middelste pootje).

Ik wacht er nog ff mee, ik heb het bord namelijk pas een paar weken, dus ik stress het eerst nog een poosje, mocht hij kapot gaan dan hek nog garantie.

Verwijderd

hey hoe zit het hier mee, ik wil dat wel eens weten want mijn 5 en 12 volt zijn ook niet wat het zou moeten zijn.

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Een GOEDE VOEDING!!! wil ook wel eens helpen.

Ik heb een T-bird 900@1200 en die loopt op 2,25V

Dus trekt ie nogal wat vermogen. Met m`n oude voeding zakte alle spanningen in, en nu met een 400W voeding:

+5V = 4.93
+12V = 12.31

Lekker stak dus.

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
zie sig voor specs, mijn enermax 431W trekt met me 550 cfm aan de zooi ook net 12 volt zakt in van 12,43 naar 12,01....

hoe bedoel je overkill aan fans?

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Rampage:

ALs je nou ff leest ; hij heeft een 400w voeding !

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Erm

55 graden is dus wel warm als je verder gaat overclocke....

des te hoger je komt en warmer des te eerder gaat je cputje foutjes maken.

Dus koop waterkoleing ofzow

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Topicstarter
Ik heb al waterkoeling (over van mijn oude Athlon 500), maar ik wil eerst kijken hoever ik met lucht kom.

Heb net info over ons pc-prive project gekregen, dus ik denk dat ik een heel nieuw systeem ga halen, mag dus geen onderdelen halen. Moet een compleet systeem zijn. Jammer is dat een compleet systeem van 5000 gulden niet echt opschiet.
Ik hoop dat er iets te regelen valt, ik zal waarschijnlijk met vidkaart en monitor al bijna op 5000 zitten. :(

Man dit sucked, moet toch iets te regelen zijn, anders hekkur niks aan.

Met 3 uur seti draaien heb ik een temp van 53°

• dop
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:15

dop

Windows needs to reboot now

ik snap dat niet hoor een 1,4 gig op 1,6 klokken
das toch mieren neuken

dat is toch geen winst ?

vraag me toch sterk af wat je daar nu van merkt

het verschil tussen een goed mobo of een slecht
of snel of traag geheugen

of snelle hd of trage hd lijkt me groter als die paar procentjes die je overklokt

EPC Debian Gnu Linux

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 20:06 schreef dop het volgende:
ik snap dat niet hoor een 1,4 gig op 1,6 klokken
das toch mieren neuken

dat is toch geen winst ?

vraag me toch sterk af wat je daar nu van merkt

het verschil tussen een goed mobo of een slecht
of snel of traag geheugen

of snelle hd of trage hd lijkt me groter als die paar procentjes die je overklokt
jij hoort niet in DOC thuis kan iemand 'm ff bannen? >:)

nee serieus het gaat niet vooral om de winst maar veel meer om de sport van het overklokken. je kunt ook beter wat meer geld uitgeven aan een nieuwe proc dan aan waterkoeling maar het is gewoon voor de fun

• dop
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:15

dop

Windows needs to reboot now

Op zaterdag 08 september 2001 20:10 schreef Hawk666 het volgende:

[..]

jij hoort niet in DOC thuis kan iemand 'm ff bannen? >:)

nee serieus het gaat niet vooral om de winst maar veel meer om de sport van het overklokken. je kunt ook beter wat meer geld uitgeven aan een nieuwe proc dan aan waterkoeling maar het is gewoon voor de fun
ik snap de lol van het overklokken ook best wel

maar bij een 1,4 tb weet je toch dat je heel snel tegen het dak zit

je gaat ze gewoon nooit fatsoenlijk echt opfokken

die 1,6 word met heel veel geluk nog 50 mhz meer
dan gaat het toch nergens over 8-)

EPC Debian Gnu Linux

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Ik had ook ergens gelezen dat je door je voltage te verlagen hem hem ook hoger kon overklokken !!

Ik vond het ook vreem voltage verlagen :?
Maar ze zijn dat het bij verschillende mensen had gewerkt !!

Als ik de site vind zal ik die wel ff posten !!

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Nah,
resettim, dat was gewoon hier op TWnet. Als je door warmte problemen niet kunt overklokken is dat verhaal.

Stel je hebt een TB1000 AXIA met een max van 1750 Mhz maar een brakke koeling, en je loopt met standaard settings al vast op hitte bij 1150 MHZ.

Maar dat is bij een VCore van 1.70 ....

Die AXIA loopt vast ook 1100 op een VCore die niet de standaard 1.70 is maar b.v. 1.65

En dan blijkt opeens dat met die 1.65 de 1250 ook nog te halen is.......

(Natuurlijk moet je gewoon een betere koeling nemen en kijken waar de boel met 1,85 VCore op vastloopt... maar goed..)

;)

Dat met de zwakke 5 volt is bij Enermax voedingen net zo goed een probleem. Voorheen hier met m'n Duron en een VCore van 2.20 en hoger, werd met deze Enermax 430 Watter ook de 5 Volt erg laag. Deze TBird doet het wat makkelijker met een lagere VCore. Dan stort die voeding ook niet zo erg in. Maar weer zien wat het wordt als ik dit weer vet ga overklokken.....

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Topicstarter
Hhhm okay, waarschijnlijk kan ik het regelen met een bedrijfje dat ik gewoon n monitor en vidkart kan kopen en dat op de bon compleetsysteem komt te staan. :) (iiyama 22" a20ht en GF3 :9) dan koop ik meteen wat Corsair pc2400.

Dan nog een keer kijken of ik hoger kom, zo niet dan gaat de waterkoeling erop, en de 5v mod erachteraan.

ps DOP asl ik fsb weer met 1 of 2 Mhz kn verhogen scheelt dat in 3dmark 2001 toch al gauw weer 10 of 20 punten.
En dan zeg jij dat je er niets van merkt? >:)

Pagina: 1