8 jaren geleden kocht mijn zoon een huis, een 2 onder 1 kap. Het was een opknapper uit 1960. Na een paar weken kwamen wij er achter dat er verschillende lekkages in het dak zaten. Na een dakdekkers bedrijf te hebben ingeschakeld kwam deze tot de conclusie dat de pannen versleten waren na 55 jaar. Ik toen contact gezocht met de buurman maar kon hem maar niet te pakken krijgen. Ik had hem zelfs nog nooit gezien. Toen contact met andere buren gezocht of die wisten waar hij zat. Ik kreeg te horen dat hij in de gevangenis zat en dat nog een jaar zou duren. Daar stond ik. Van overleg was geen spraken maar mijn dak moest wel vervangen worden. Dus vertelde mijn dakdekker dat ik dan met mijn nieuwe pannen in zijn geheel op mijn eigen dak moest blijven. Er werd een gootje net voor de scheiding onder gelegd. Het dak van hem sloot mooi aan tegen mijn dak en was waterdicht en het zag er prima uit. Ik heb later en tot nu toe ook nooit geen contact met deze buurman gehad, alleen met een hallo, of goede morgen, verder niet. Hij ontweek mij en iedereen in onze omgeving. Ik had daar trouwens ook geen behoefte aan. Nu heeft mijn buurman ook een nieuw dak laten leggen zonder met mij contact op te nemen van hoe of wat en welke pan. Hij heeft een afwijkende pan genomen. Daar zijn nu flinke problemen door. Men is namelijk van de buitenkant naar het midden van het dak gaan leggen en dat kwam dus niet uit. Zijn nieuwe dak ligt ook nog scheef. Nu hebben zij de laatste pan in het midden op de scheiding over, ja je leest het goed over mijn pan gelegd. Het ziet niet uit ook dat het zo scheef ligt en je kijkt zo onder die pan door tegen het dakbeschot aan. Zijn dakdekker heeft niet dezelfde pan gebruikt, deze heeft niet dezelfde maat, kans bij storm als er de wind onder komt dat het gaat vliegen is volgens mij aanwezig of lekkages en esthetisch ziet het er ook niet uit. Misschien heeft iemand zo'n soortgelijke problemen ooit gehad. Ik ben van mening dat hij van mijn dak af moet blijven en niet zijn pan over de mijne heen mag leggen, maar is dat ook zo. Wie kan hier iets van zeggen. Hij doet er niets aan en van hem mag het zo blijven liggen.
Sjors
Sjors