Chromecast & Google Home: remote optie ontbreekt.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:15

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Situatie: we hebben hier 2 TV's met elk een nieuw model Chromecast daaraan gekoppeld.
Nu wilde ik op een van deze de wifi instelling veranderen, maar dan komt hij met de melding dat ik daarvoor mijn telefoon moet gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/30tYIvkgH56bPjOYmNIdK8cdr3E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/glpVdWshRhHlSOQSiDnMStCc.png?f=fotoalbum_large

Nou, ok. Daar heb ik inderdaad Google Home op geïnstalleerd (android), met daarop hetzelfde account als op de Chromecasts. Maar dan zie ik daar dat ik bij de ene wel de optie 'Open Remote' heb, en bij de andere niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/08-stGMnBqqh7L8u_kwcnQ4vdGg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fXjZFGxisEk0jk7NUQlRb7Y5.png?f=fotoalbum_large

Kan iemand me uitleggen hoe ik die optie ook op die andere Chromecast krijg?

(Als ik op Google zoek wordt ik alleen maar van het kastje naar de muur gestuurd. Bij de optie 'Settings' in Google Home zie ik eigenlijk alleen maar overzichten hoe alles is ingesteld, maar nergens mogelijkheden om iets daadwerkelijk in te stellen.)

Beste antwoord (via hneel op 18-02-2024 10:49)

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:48
Voor die functionaliteit moet telefoon en chromecast in hetzelfde netwerk hangen.
Device dat verbonden is met internet zal wel altijd (beperkt) bedienbaar zijn met de Home app.

Gezien de actie die je uit wilt voeren lijkt mij dat je het daar kan zoeken.
Als beide apparaten wel binnen hetzelfde netwerk leven zou je ze beiden even kunnen rebooten of de Google TV app gebruiken.

- knip -

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:48
Voor die functionaliteit moet telefoon en chromecast in hetzelfde netwerk hangen.
Device dat verbonden is met internet zal wel altijd (beperkt) bedienbaar zijn met de Home app.

Gezien de actie die je uit wilt voeren lijkt mij dat je het daar kan zoeken.
Als beide apparaten wel binnen hetzelfde netwerk leven zou je ze beiden even kunnen rebooten of de Google TV app gebruiken.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:15

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Hij zat op dat moment juist nog op hetzelfde netwerk. Maar ik wilde hem juist op een ander netwerk zetten omdat het beeld de laatste keer wat haperde. En hij zit redelijk ver van de wifi punten vandaan, maar wel vlak naast het glasvezelmodem, maar daar had ik de wifi juist van uitgezet omdat die qua roaming ws niet compatible is. Nu dus toch maar aangezet, maar dan met een ander ssid.

Maar het probleem met die ontbrekende optie is opgelost. Wat denk je? Inderdaad even herstarten... |:( |:( |:(

Nu werkt het weer. Op ander ssid gekoppeld, en zelfs nu werkt remote nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amiaima
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-09 03:46
Indien je een gemengd 2.4 en 5 ghz netwerk hebt en dit op automatisch hebt staan dit tussen apparaten ook wel eens voor vreemde en niet functionerende situaties kan zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errieseeka
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:08
Kan ook zijn dat je chromecast net nieuw is en dat de chromecast (op de achtergrond) nog de nieuwste firmware moet draaien om die functionaliteit te 'unlocken'

Kan zomaar zijn dat over paar dagen wel opeens werkt