Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allarick2392
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 20:50
Hallo allemaal,
Zelf al wat rond gekeken maar er is zoveel aanbod dat ik toch hier even om advies kom vragen.

Ik zoek een?
Telefoon met een goede camera voor mijn vriendin.

Wat is je budget?
~€400,- of minder

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het is vooral om mooie foto's te kunnen maken van onze kleine. Verder voldoet haar A6 nog prima volgens mij...

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben zelf uitgekomen bij de Galaxy A54 en de Pixel 7a en dan neig ik naar de Pixel omdat die wat kleiner is en haar handen niet zo groot. Aan de andere kant heeft ze altijd Samsung gehad dus wellicht is een ouder Galaxy S model ook nog een optie(?).

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik vroeg mij vooral af wat er nog voor alternatieven zijn, vooral 2dehands / oude (Galaxy S e.d.) modellen en of dat een goed idee is met de beperkte jaren ondersteuning.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
50 euro boven budget maar dan heb je wel echt een top toestel met nog jaren updates.

v&a aangeboden: Samsung Galaxy S23, 256GB opslag Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:03
Samsung heeft zijn eigen schil en extra functies in Android die een Google Pixel niet heeft. Ook is de AI van Google anders met foto's waardoor die anders (fletser) ogen dan op Samsung, dus voordat je je vriendin een Pixel aandoet zou ik dat met haar goed afstemmen. Ook zijn de accu's van de Pixel sneller leeg.

Verder in mijn omgeving hoor ik de dames naar grotere toestellen gaan ondanks hun kleinere handen. Dit vanwege langere accuduur, maar ook het grotere scherm.

Ik denk dat komende van een A6 de A54 een hele mooie verbetering is van de camera. Een S22+ heeft nog zeker 3 jaar support te verwachten als je daarheen wilt. S23+ nog 4 jaar, net als de A54. S24+ nog 7 jaar want dat is nieuw dit jaar, maar wel ver buiten je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Ernemmer schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 16:20:
50 euro boven budget maar dan heb je wel echt een top toestel met nog jaren updates.

v&a aangeboden: Samsung Galaxy S23, 256GB opslag Zwart
De S23 is inderdaad een goede optie. Ik zou niet gaan voor de S22 of S21 modellen vanwege de mindere accuduur.

Je zou ook nog even kunnen wachten op de A55, de opvolger van de A54, die waarschijnlijk binnen een maand in de winkels ligt. Op de Pixel 8a is het nog minstens 4 maanden wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allarick2392
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 20:50
S23 is wel misschien de beste "bang voor buck" maar toch wat ver boven budget helaas.
Ik kan nu mijn abo verlengen en krijg €100,- korting op een pixel. Daarmee komt de A54 op €309,-, de pixel 6a op €229,- en de pixel 7a op €295,-. Ik heb sinds kort gcam op mijn Oneplus 8 pro en wij vinden dat beide al een flinke verbetering dus wat betreft het "fletsere" van google zit het wel goed denk ik.
Mij lijkt de 7a dan nu toch echt de beste optie, iemand eventueel nog andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
allarick2392 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 23:36:
S23 is wel misschien de beste "bang voor buck" maar toch wat ver boven budget helaas.
Ik kan nu mijn abo verlengen en krijg €100,- korting op een pixel. Daarmee komt de A54 op €309,-, de pixel 6a op €229,- en de pixel 7a op €295,-. Ik heb sinds kort gcam op mijn Oneplus 8 pro en wij vinden dat beide al een flinke verbetering dus wat betreft het "fletsere" van google zit het wel goed denk ik.
Mij lijkt de 7a dan nu toch echt de beste optie, iemand eventueel nog andere opties?
Als de accu van de A6 geen probleem vormt, dan zal de 7a ook voldoen. In dat geval lijkt de 7a mij ook de beste optie. Mocht je nog verder willen kijken dan lijkt de Moto Ege 40 (Neo) het beste alternatief, relatief klein en licht en prima camera's. Maar de software ondersteuning van Motorola is erg matig vergeleken met Samsung en Google.
Pagina: 1