Afstandsbediening hue living colors 1

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jeroenstaman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:52
Goedendag,

Ik vroeg mij af of er iemand is die nog een oplossing weet voor een defect afstandsbediening van een hue living colors gen 1.
De lamp reageert er niet meer op. Als je de stekker in het contact steekt laat de lamp even kort alle kleuren zien, en gaat daarna uit waarna hij met de afstandsbediening niet meer aan te krijgen is.

Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat het aan de bediening ligt, maar die kan ik voor zover
Ik heb kunnen vinden niet meer kopen. Een nieuwe lamp is helaas ook geen optie, want die zijn tegenwoordig allemaal met de hue app, en er zit geen bediening meer bij. Mijn zoontje van 7
Gebruikt hem als nachtlampje, en die heeft geen smartphone.

Wellicht dat iemand nog een idee heeft wat ik kan proberen, zodat hij weer een tof nachtlampje heeft. helaas komt de nieuwe technologie nu even niet zo goed uit 😂 prachtig all die slimme apparaten, maar heel soms is gewoon een afstandsbediening zo gek nog niet.
...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mWvhHHUu9EmFsaV8Q7nccVWdNZg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wbzGMH1q6VjxREifkJomFEvm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/etqBlcySlb3qqUUsJG4Y3enLAIw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dMWYWmU2KSaRTiCwKxhzyDNv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door jeroenstaman op 17-02-2024 14:46 ]

Alle reacties

• FirstStop
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-01 13:34
Geheel toevallig vandaag precies hetzelfde issue. Lamp gaat wel kort aan, cyclet de kleuren en gaat uit. Normaal moest ik in dit soort gevallen gewoon de batterijen vervangen van de afstandbediening.

Maar dat werkt dus niet meer. Zoektocht op internet leidt tot niks, behalve dat het gewoon een erg oude lamp is. Maar hij is als lamp nog prima, en dus zonde om weg te doen. Is er dan niemand met een oplossing?

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Moet je de afstandsbediening niet opnieuw pairen met je lamp? Anders een andere afstandsbediening scoren (op marktplaats).

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Als je toch een nieuwe lamp moet kopen:

Oplossing voor geen telefoon is een hue lamp kopellen aan een dimmerswitch en die dan programmeren zodat de meest gebruikte kleuren werken (door 1 of meerdere leren op de knop te stukken), of op tijd te programmeren (s nachts op knop drukken geeft gedimd licht, overdag fel).

Moet je zelf wel een hue bridge hebben vziw.

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:38

voz

De echte kenner

Ik had ooit drie van deze lampen op 1 remote. Op een gegeven moment ging een van de lampen stuk. Bij stekker eruit en erin wel een colour cycle zoals jij ook beschrijft, maar met geen mogelijkheid aan te zetten. Van alles geprobeerd, waaronder opnieuw pairen, maar de lamp heeft nooit meer gewerkt. De andere twee lampen deden het toen nog wel. Was dus geen probleem met de AB, maar met de lamp. Je kan er dus wel voor het gemak vanuit gaan dat de AB kapot is, maar dat hoeft niet zo te zijn. Is een lampje van een ander merk een optie?

Systeemspecs
PV Installatie

• FirstStop
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-01 13:34
blijkbaar helpt het als je een post doet op tweakers. ineens doet ie t weer. ;-) Misschien was een harde reset door de lamp een tijd (een dag) van de stroom af te houden voldoende. @dragon2 het betreft hier een domme lamp, de eerste in zijn soort. Ik heb geen programmeer- of pairing mogelijkheden weten te ontdekken.)

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
FirstStop schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 13:34:
blijkbaar helpt het als je een post doet op tweakers. ineens doet ie t weer. ;-) Misschien was een harde reset door de lamp een tijd (een dag) van de stroom af te houden voldoende. @dragon2 het betreft hier een domme lamp, de eerste in zijn soort. Ik heb geen programmeer- of pairing mogelijkheden weten te ontdekken.)
Dragon2 beschrijft ook een alternatief voor het geval die lamp het echt niet meer gaat doen. Dan kun je een nieuwe Hue lamp kopen (bv. een Hue Go) en die aan een dimmer switch koppelen.

Maar je kunt misschien ook eens bij de Action langs gaan, die hebben vaak verschillende kant-en-klare oplossingen met afstandsbediening. Bijvoorbeeld een lichtbalk.
Pagina: 1