Vraag over een partij die cookie lifetime optimaliseert

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:35
Ik zit al een tijdje in de e-commerce wereld en ik ben nu bezig met facebook conversion api goed te koppelen. Allemaal gelukt en het draait. Gisteren kwam ik ineens een partij tegen die de cookie wereld gegarandeerd zoals in 2019. Het gaat om blotout.io. Ze beweren dat ze men 30 dagen kunnen tracken.

Ze beweren dat ze men veel langer kunnen tracken door een soort lifetime id die heel lang blijft leven. Gelijk doorgeklikt naar de referenties en met facebook pixel helper zie je inderdaad events waarvan de external id hetzelfde blijft.

Begrijpen doe ik het nog steeds niet. Op hun website wordt er allemaal met hele mooi woorden gesproken. Ook staan nergens de prijzen. Heeft iemand hier ervaring mee en is hier toevallig een alternatief voor? Bijvoorbeeld github packages die hetzelfde doen?

Ik ben ook vooral benieuwd hoe ze dit technisch doen.

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80910

Ik snap je vraag niet helemaal, maar per cookie zet je een lifetime (duur van de cookie) oftewel als je een cookie set geef je ook de duur op.

https://www.php.net/manual/en/function.setcookie.php

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Even los van techniek:
Bij langere lifetime wordt het steeds meer een aanname dat die ene interactie van lang geleden relevant was. Dus mijn mening: kijk vooral naar kortere termijn juiste statistieken en laat je niet al die invasive, user trackende zooi aanpraten. :)

{signature}