Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Heb ik een ventilatieventiel naar buiten nodig?

Pagina: 1
Acties:

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-11 21:26

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Topicstarter
Hoi!

Wij zijn/gaan de keuken renoveren, en nou vroeg ik me af of ik dat lelijke afvoerventiel wat rechtstreeks naar buiten loopt nodig heb.

Ik weet dat er natuurlijk geventileerd moet worden, maar een meter er naast in het plafond zit de mechanische ventilatie, die altijd aan staat als wij thuis en beneden zijn.

Daarnaast zit de afzuigkap, die rechtstreeks naar buiten blaast als hij aan staat uiteraard.

Aan de andere kant er naast zit een raam waarvan het rooster eigenlijk altijd open staat, alleen bij storm gaat hij dicht.

Zie foto.

Kan/mag ik het middelste ventiel weghalen, dat loopt rechtstreeks door 30cm muur naar buiten. Buiten dat het ventileert tuurlijk ook een tochtgat..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M9_w24PCCl7-Cw2N7ZMqTyoIxmg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9zTnYmRpBVD9wpYkPy5nvGVJ.jpg?f=fotoalbum_large

Met Vriendelijke Groet,

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-10 10:54
Als dit alleen een pijpje naar buiten is en verder niets doet zou ik hem weg halen ja. Waarschijnlijk is het raam inclusief rooster er later in gekomen? Dat rooster lijkt mijn functioneler en een betere oplossing dan dat lelijke ventiel.

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-11 21:26

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Topicstarter
Precies mijn gedachte frennek. Ik weet alleen niet precies de regels rondom ventileren, dus voor de zekerheid.. 😅

Hoe zou ik dat het beste dicht maken? Keuken wordt sws geschilderd en stukjes gestuukt. Dus dat kan zo meegenomen worden.

[ Voor 35% gewijzigd door Night89 op 17-02-2024 12:03 ]

Met Vriendelijke Groet,

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:56
Die afvoer in het plafond werkt zo wie zoveel beter doordat die naar het dak gaat heeft die trek.
Maar stenen erin metselen en afsmeren, zowel aan de binnenkant als buiten.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.