Voeg vloertegels laat los

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:29
Hoi,

Ik woon in een relatief klein appartement (duplex) met een tegelvloer. Nu laten de laatste tijd op meerdere plekken de voegen los. We hebben geen vloerverwarming en gebruiken geen agressieve schoonmaakproducten. Het is ook enkel een probleem aan 1 kant van het appartement (straatkant). Boven bijvoorbeeld ook niet.

Is uitslijpen en opnieuw voegen de enige optie?
Zoja, moeten alles eruit ? Op bepaalde plekken is alles weg, op andere plakken enkel de bovenlaag, maar het wordt wel erger met de tijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BGYtdcZ6upqs5_FDrZs2-QY8sq4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sTUJdxWzVhZCXEj55mPmZKi9.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBB-Nick
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 25-09 22:14
https://www.toolstation.n...q7A_AnUTUrSsaAhZbEALw_wcB

Voegen uitkrabben en opnieuw voegen is zeker mogenlijk.

Je kan het plaatselijk bijwerken maar dan zul je altijd kleur verschil krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door BBB-Nick op 17-02-2024 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:55
Als er geen hoogte verschil tussen de tegels ontstaat dan is het wellicht alleen de voeg. Je kan ook nog met bijvoorbeeld een knipper horen of de tegel niet plaatselijk los ligt. Maar zelfs dat kan zonder dat de voegen los raken. (Mijn badkamer prutser heeft dat ook op sommige plekken niet goed gelijmd, maar voegen en tegel houden zich nog prima na 2 jaar)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
BBB-Nick schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 10:22:
https://www.toolstation.n...q7A_AnUTUrSsaAhZbEALw_wcB

Voegen uitkrabben en opnieuw voegen is zeker mogenlijk.

Je kan het plaatselijk bijwerken maar dan zul je altijd kleur verschil krijgen.
Sorry voor de late reactie. Bedankt! Dus je moet echt alles wegkrabben en opnieuw voegen? Als je dat random een gehele tegel doet is dat geen probleem? Ik neem aan dat de tegel op iets anders steunt, maar ik weet niet exact hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
The-Source schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 10:36:
Als er geen hoogte verschil tussen de tegels ontstaat dan is het wellicht alleen de voeg. Je kan ook nog met bijvoorbeeld een knipper horen of de tegel niet plaatselijk los ligt. Maar zelfs dat kan zonder dat de voegen los raken. (Mijn badkamer prutser heeft dat ook op sommige plekken niet goed gelijmd, maar voegen en tegel houden zich nog prima na 2 jaar)
Nee oneven is het niet. Dat heb ik boven wel op 1 plek, maar niets storends. Het lijkt me ook de voeg. Het is ook vreemd dat het probleem zich niet overal situeert. Gelukkig maar want dit uitkrabben gaat wel werk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 15:16

Barrycade

Through the...

Maar ligt het op een houten vloer? Want dit kan ook door werken komen.

Dan moet je wellicht voor een flexibele voeg kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vogels60
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18:52
Precies wat @Barrycade ook aangeeft, het lijkt er op dat er iets aan het werken is b.v. een houten ondervloer of erger iets is aan het verzakken?

[ Voor 4% gewijzigd door Vogels60 op 18-02-2024 21:58 ]

7800X3D | B650E-F | DDR5-6000C30 64GB | RTX4070Ti | 990PRO 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cy-gor25
Vogels60 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 21:57:
Precies wat @Barrycade ook aangeeft, het lijkt er op dat er iets aan het werken is b.v. een houten ondervloer of erger iets is aan het verzakken?
Volgens mij ligt er gewoon beton onder. Het lijkt me gewoon dat de tegels slecht gevoegd zijn. Ik kan het er bepaalde plekken al weghalen met een kleine schroevendraaier zonder zelfs maar kracht te zetten. We hebben helaas nog van die fouten van aannemers opgemerkt nadat we hier kwamen wonen (helaas is er geen garantie meer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk liggen je tegels los of bijna los waardoor de voegen eruit springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
Wolly schreef op zondag 18 februari 2024 @ 23:38:
Waarschijnlijk liggen je tegels los of bijna los waardoor de voegen eruit springen.
Het rare is dat ze er niet uit springen, ze vallen gewoon naar beneden. Nochtans is er maar 1cm ruimte of zelfs minder. De voegen breken ook niet af in stukjes maar gewoon in stof. Teveel water gebruikt of gewoon slechte kwaliteit voetcement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
cy-gor25 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 21:31:
Ik neem aan dat de tegel op iets anders steunt…
Tegels horen eerst in de lijm gedrukt te worden. Dit kan een paar millimeter tot ruim een centimeter zijn. Daar rust de tegel op. De voeg is alleen maar de afwerking tussen de tegels. In theorie zou je ook prima zonder voegen kunnen leven maar het is veel lastiger schoonmaken, je kunt niet zomaar een emmertje water over een ongevoegde tegelvloer gooien omdat dan het water onder de tegels loopt.

Uitkrabben of voorzichtig met een multitool te werk gaan om de voegen er uit te halen is een prima idee. Opnieuw voegen kun je op zich zelf doen, goed kijken naar de verhoudingen en zorgen dat je voegmateriaal schoon is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 15:16

Barrycade

Through the...

cy-gor25 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 08:37:
[...]

Het rare is dat ze er niet uit springen, ze vallen gewoon naar beneden. Nochtans is er maar 1cm ruimte of zelfs minder. De voegen breken ook niet af in stukjes maar gewoon in stof. Teveel water gebruikt of gewoon slechte kwaliteit voetcement?
Nou het antwoord geef je zelf, tegels hebben niet voldoende ondersteuning en bewegen hierdoor (licht) en je voeg valt er tussenuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Barrycade schreef op maandag 19 februari 2024 @ 08:57:
[...]
Nou het antwoord geef je zelf, tegels hebben niet voldoende ondersteuning en bewegen hierdoor (licht) en je voeg valt er tussenuit.
Klinkt ook een beetje als: er is heel erg bespaard op het voegen en er is niet genoeg materiaal in gesmeerd :)

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 19-02-2024 09:00 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Pagina: 1