Na enkele minuten in game een zwart scherm en "No Signal"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proliges
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 27-04 22:13
Na enkele minuten (+-3 minuten) in game gaat het scherm op zwart en krijg ik de melding:

"No Signal, Entering the power saving mode shortly.
An incorrect DisplayPort version ssetting will cuaes the screen to be black. If this occurs, make sure the DisplayPort version setting of your monitors matches the device its connected to"

Als ik display port gebruik, als ik het scherm connect met HDMI krijg ik enkel:
"No Signal, Entering the power save mode shortly."

Dit probleem komt redelijk uit de lucht vallen, aangezien ik deze GPU in december heb gekocht en er al een tijdje zonder problemen mee heb gegamed.

mobo: Asus Prime X570-PRO
CPU: AMD Ryzen 7 3700X
GPU: Radeon RX 7800 XT
Scherm: LG 34GN850 Ultragear
PSU:Be quite Pure Power 12m 1000w
RAM: G.skill 32 GB ddr4 4000

Verder heb ik Windows 10 en gebruik ik de AMD Adrenaline tool om de laatste drivers te installeren.

Ik heb alle DisplayPort uitgangen op de gpu geprobeert en meerdere kabels. Daarna geswitched naar HDMI. Ik heb waar mogelijk de laatste drivers geinstalleerd en de GPU geundervolt.
Daarnaast heb ik nog Windows 10 opnieuw geinstalleerd. Omdat ik dacht dat het mogelijk een driver issue was heb ik ook de vorige driver van de gpu geprobeert, helaas heeft niets geholpen.

Initieel had ik het vermoeden dat het haast wel een software matig probleem moest zijn, maar ik begin daar zelf inmiddels aan te twijfelen en neig steeds meer richting een faulty GPU of iets dergelijks. Wat wel vreemd is is dat ik zonder problemen kan browsen of lichte spellen zoals mini motorways zonder problemen kan spelen maar bij spellen zoals Stranded alien down of Remnant 2 het al mis gaat.

Zijn er nog dingen die ik kan proberen? Of zijn er dingen die ik kan testen zodat ik met zekerheid kan stellen dat ik een faulty GPU heb of iets dergelijks?

[ Voor 3% gewijzigd door Proliges op 17-02-2024 07:48 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:29
Wat was je vorige GPU?

Welk merk en type RAM en voeding zit in het systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proliges
Uszka schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 23:10:
Wat was je vorige GPU?

Welk merk en type RAM en voeding zit in het systeem?
Ik heb een Be quite Pure Power 12m 1000w voeding.
Ram is G.skill 32 GB ddr4 4000

Hiervoor had ik een Gforce 1070 en daarvoor een Gforce 980,

Als het geheugen er iets mee te maken zou hebben dan zou ik een exception in de event viewer verwachten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:29
Heb je de GeForce drivers verwijderd met DDU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proliges
Uszka schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 08:25:
Heb je de GeForce drivers verwijderd met DDU?
Ja, ik heb een volledig verse Windows installatie gedaan toen ik de gpu heb gekocht.

[ Voor 48% gewijzigd door Proliges op 17-02-2024 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:52
En als je een benchmark draait zoals Furmark, Unigine Heaven, Cinebench? Hoe zijn de temperaturen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Needmoremineral
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 30-04 13:54
Pardon om even hier bij in te vallen en hopelijk is het niet te erg, maar heb ongeveer hetzelfde probleem.

Bij mij is het wel zo dat dit gebeurd na men meest recente aankoop van de game forever skies op steam. Daarvoor nooit problemen gehad met andere games. Enshrouded was ook recent en draaid perfect. ( tot nu toe dan toch )
Na de "crash" blazen de fans van de kaart voluit en hard. Dit blijft zo tot dat ik de pc geforceerd moet stoppen.

De gpu is een A54 Asus TUF gaming geforce rtx 3080 oc edition
De pc is al wel +- 3j oud

Soms bij een blender render gebeurd dit ook, al zag het er uit dat het niet boven zijn 10 vram kwam.

Ik vermoed dat de kaart wat versleten is na die jaren van gamen

Mijn vorige kaart begaf het ook helaas tijden een heroes of the storm match.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-05 15:39
Ik heb dit ook eens gehad met mijn GTX970, toen zat de voedingsstekker op de video kaart niet helemaal goed. Ik had een nieuwe SSD geinstalleerd en daar blijkbaar die voedingsstekker een zetje gegeven.

Sinds de stekker weer goed zit werkt alles zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proliges
Dagion schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 09:32:
En als je een benchmark draait zoals Furmark, Unigine Heaven, Cinebench? Hoe zijn de temperaturen dan?
Temperaturen zijn goed. Maar afgelopen nacht zijn er nieuwe drivers uitgekomen (24.2.1 beta) die heb ik maar geinstalleerd. Normaal geen fan van beta versies, maar tot nu toe lijkt dit wel goed te gaan. Nog geen hele avond kunnen testen though.
Pagina: 1