Sinds kort kopieert mijn pc bestanden belachelijk traag vanaf mijn NAS, ongeveer 11,3MB/s.
Iemand hier ervaring mee en weet je hoe dit op te lossen?
...
Hardware:
PC NUC13ANBi7, Windows 11 Pro 23H2 volledig up-to-date
NAS Truenas draait virtueel op NUC8i5BEH
Netwerk utp bedraad gbe
...
Ervaringen tot nu toe:
speedtest.net op NUC13 geeft me netjes ca 1gbs snelheid up en down, dus netwerk interface doet z'n werk.
Kopiëren van bestanden van truenas netwerk share naar de NUC8 geeft me een kopieersnelheid van ca 400MB/s. Dat is de snelheid die ik verwacht, omdat ik 4 schijven in de externe case heb zitten.
Voorheen haalde ik deze snelheid van kopiëren ook tussen de NUC13 en Truenas netwerk share.
Meerdere bestanden tegelijk kopiëren resulteert in totale snelheid van wederom ongeveer 11,3MB/s. Het lijkt of de snelheid wordt afgeknepen.
...
Iemand hier ervaring mee en weet je hoe dit op te lossen?
...
Hardware:
PC NUC13ANBi7, Windows 11 Pro 23H2 volledig up-to-date
NAS Truenas draait virtueel op NUC8i5BEH
Netwerk utp bedraad gbe
...
Ervaringen tot nu toe:
speedtest.net op NUC13 geeft me netjes ca 1gbs snelheid up en down, dus netwerk interface doet z'n werk.
Kopiëren van bestanden van truenas netwerk share naar de NUC8 geeft me een kopieersnelheid van ca 400MB/s. Dat is de snelheid die ik verwacht, omdat ik 4 schijven in de externe case heb zitten.
Voorheen haalde ik deze snelheid van kopiëren ook tussen de NUC13 en Truenas netwerk share.
Meerdere bestanden tegelijk kopiëren resulteert in totale snelheid van wederom ongeveer 11,3MB/s. Het lijkt of de snelheid wordt afgeknepen.
...