Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldkaart
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-12-2024
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar iemand die mij kan helpen een beslissing te maken wat de betere telefoon is voor mijn situatie, wie helpt? :)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb nu een OnePlus Nord CE, daarvoor een HTC o.i.d. en ik merk dat die 'goedkopere' telefoons (300-400 euro) toch wel tegenvallen, omdat ze na een jaar of 2 langzaam worden. Nu denk ik er dus aan een duurdere te halen, in de hoop dat die dat niet hebben. Hebben die daar minder last van?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik zat dus te kijken naar de topsegment telefoons, al vind ik de prijzen wel redelijk fors, zo tussen de 1.000 euro tot 1.300 euro
Ik had gekeken naar de volgende telefoons:

uitvoering: Apple iPhone 15 Pro Max, 256GB Zwart Titanium
uitvoering: Samsung Galaxy S23 Ultra, 8GB ram, 256GB opslag Zwart
uitvoering: Samsung Galaxy S24 Ultra, 256GB opslag Zwart
uitvoering: Apple iPhone 15 Pro, 256GB Naturel Titanium

Die zijn alle 4 redelijk aan de prijs en het beste wat je kunt krijgen denk ik? Nu doe ik eigenlijk niet bijzonder veel met mijn telefoon, voornamelijk whatsapp, youtube and soms een potje Wild Rift

Het moet wel goede foto's maken op vakantie, dus toen ik in het topic keek over de verschillen tussen de Iphone 14 Pro, Iphone 15 Pro and S23 Ultra hoopte ik op dat gebied uitslag te krijgen. Echter, er lijkt geen verschil te zitten tussen de 14 en 15 qua kwaliteit en de S23 ziet er onvergelijkbaar uit qua belichting... review: Apple iPhone 15 Pro en 15 Pro Max - Tot op het randje?

Verder dacht ik nog aan de uitvoering: Nothing Phone (2), 12GB ram, 256GB opslag Wit
Die kwam uit de Best Buy Guide en is toch fors goedkoper. Alleen vanuit de specs kan ik niet per se opmaken hoeveel je nu inboet aan kwaliteit.
Heb je bij dit type toestel dan ook/wel dat het na 2 jaar niet meer meekan? Of bokst het toch wel goed op tegen die toestellen die 2x zo duur zijn?

Hartelijke groet en bedankt voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:25
Je zou ook even naar Google Pixel kunnen kijken. De beste camera's en een stuk beter te betalen dan die achterlijke prijzen van tegenwoordig.

Na 2 jaar zijn al die toestellen nog rap zat. Snap niet helemaal waar je dat vandaan haalt maargoed. Geen ervaring met die Nord. HTC is oude meuk, vroeger was dat wel altijd een ding ja.

[ Voor 40% gewijzigd door spokje op 16-02-2024 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Je hoeft inderdaad niet naar het allerduurste segment voor zeer goede prestaties. Een Nothing Phone (2) heeft bijna dezelfde processor als de S23 Ultra en de Nothing Phone (2) heeft een veel lichtere Android skin. Die zou ook jaren snel moeten blijven.

Tussen de Nothing Phone en de duurste toestellen heb je nog de OnePlus 12, voor maar iets meer dan 900 euro. Dat is een ook top flagship.

Daarnaast zijn er binnen het 400 euro segment ook toestellen met zeer rappe prestaties. Zo heeft de Poco X6 Pro een flagship killer processor, zeer snel geheugen en erg rappe UFS 4.0 opslag. Die zou ook jaren snel moeten blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 15:09
Ik denk dat je heel blij kan zijn met de Nothing Phone 2 :)

Zelf een half jaar gehad en ik speelde vaak T3 ARENA zonder problemen.

Accu gaat erg lang mee de skin is licht waardoor alles supersnel aanvoelt.

Voor de prijs is er denk ik op het moment niks beters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-06 22:43
De Pixel 8 Pro kan je momenteel al krijgen vanaf €642.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:36
De duurste modellen die je noemt onderscheiden zich specifiek met de betere telecamera's.
De S24 serie heeft nog 7 jaar support en de iPhone 15 zal ook zoiets meegaan.

Op de iPhone 14 lever je een jaar in, maar de S23 serie heeft nog maar 4 jaar gegarandeerde support.

De Samsung S Ultra's hebben ook nog een S-Pen, die zou je in de winkel kunnen testen.

Ga je voor iPhone heeft de Pro Max duidelijk de langste accu duur, en de 15 Pro Max de betere telecamera, mijn echtgenote heeft de 25 Pro gekocht en achteraf red ze het regelmatig net niet met de accu per dag.

Gezien je de foto's in de review van Apple mooier vindt zou ik dat toestel dan ook kopen, en dan voor de 15 Pro Max gaan.
Indien je nog je abonnement kunt verlengen kun je kijken voor korting op het toestel erbij, zowel rechtstreeks bij je provider als via een wederverkoper als Belsimpel of Mobiel.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 15:09
cordonbleu schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 19:52:
De Pixel 8 Pro kan je momenteel al krijgen vanaf €642.
Los toestel? Zo ja, waar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldkaart
Knamix schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 19:02:
Ik denk dat je heel blij kan zijn met de Nothing Phone 2 :)

Zelf een half jaar gehad en ik speelde vaak T3 ARENA zonder problemen.

Accu gaat erg lang mee de skin is licht waardoor alles supersnel aanvoelt.

Voor de prijs is er denk ik op het moment niks beters.
Waarom heb je hem na een half jaar weggedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreas01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-01 11:51
Waarom kijk je eigenlijk naar de Pro Max/Ultra modellen? Een "normale" iPhone of een S-serie Samsung zullen ook langer meegaan dan twee jaar zonder dat je vertragingen gaat merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-06 22:43
Knamix schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 11:18:
[...]

Los toestel? Zo ja, waar dan?
Bij Belsimpel met 1 jarig 50+ abo. Op die manier is hij goedkoper dan los...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12:27
heb zelf nu een pixel 7 gekocht nieuw.

ervoor altijd midden sigment gehad ook, voor mij ook de laatste x dat ik zoveel geld heb uitgegeven vind het niet noemenswaardig beter voor wat ik ermee doe maar is natuurlijk allemaal persoonlijke keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Voor de prijs van nu 1300,- kun je dus 3x een telefoon van 400,- upgraden !
Heb je bekeken over 6j,elke 2j een nieuw toestel.

uitvoering: Samsung Galaxy A54 5G, 256GB opslag Wit

uitvoering: Redmi Note 13 Pro+ 5G, 8GB ram, 256GB opslag Wit

nieuwe iPhone 12 voor 379,-
https://www.amazon.nl/gp/...smid=A3QEKEO5MFEJ8S&psc=1

[ Voor 68% gewijzigd door Hackus op 17-02-2024 15:04 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

idd waarom heb je een ultra/pro model nodig.
Dat zijn meestal telefoons die extra en betere camera's hebben en nog wat zaken die als ik je use case lees niet van belang zijn.

je zegt moet goede foto;s maken. Maar had hiervoor wel meer budget modellen.

Een normale iphone of samsung voldoen dus al en bespaar je al enorm tov de Ultra en Pro modellen.
En dan komen ook andere merken weer om de hoek. Nieuwe oneplus 12 bv.

Zelf nu een Nothing Phone 1. Deze is nog snel genoeg. Maar ben zelf geen gamer.
Gewoon bellen, mailen, zakelijk gebruiken en appen.
Foto kwaliteit is voor mij goed genoeg.

Mogelijk nadeel van aantal merken is de langdurige support op major updates en security updates.
Als je echt lang met een toestel wilt doen, dan is een Samsung of iphone de betere keus.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldkaart
Andreas01 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 11:27:
Waarom kijk je eigenlijk naar de Pro Max/Ultra modellen? Een "normale" iPhone of een S-serie Samsung zullen ook langer meegaan dan twee jaar zonder dat je vertragingen gaat merken.
Mag ik vragen waar dat door komt?

Ik hoorde van een vriend dat de normale 15 dogshit was, dus daarom niet in de overweging meegenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:42
Ik heb 5 jaar met mijn iPhone XR gedaan.
Nu hoop ik 5 jaar met mijn iPhone pro 15 te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andreas01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-01 11:51
Wereldkaart schreef op zondag 18 februari 2024 @ 14:58:
[...]

Mag ik vragen waar dat door komt?

Ik hoorde van een vriend dat de normale 15 dogshit was, dus daarom niet in de overweging meegenomen
Dat de normale 15 "dogshit" zou zijn, slaat nergens op. Vergeleken met de 15 Pro (Max) zitten er wel verschillen in, bijvoorbeeld een iets mindere chip en een iets mindere camera. Maar de 15 blijft gewoon een high-end telefoon. Bij Samsung zit het verschil tussen de S23 en de Plus/Ultra ook voornamelijk in de camera. Qua performance denk ik dat je het niet gaat merken, en ook de camera zal nog steeds meer dan genoeg zijn.

Ik heb nu bijvoorbeeld al drie jaar een S20 FE, wat het goedkopere broertje van de S20 was, en ik ben er nog steeds 100% tevreden mee qua prestaties en camera. Daarom wilde ik zeggen, ik denk niet dat het nodig is om per se voor de Ultra/Pro Max modellen te gaan. De "baseline" high-end is gewoon ook al keigoed, en zal ook lang meegaan. Je kunt natuurlijk altijd nog even in de winkel langsgaan om het formaat van de verschillende versies te bekijken.
Pagina: 1