Windows 8.1 gratis op windows 10 laptop zetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubshert
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-05-2024
Hallo ik ben nieuw hier. Ik heb meteen al een vraag. Ik heb een laptop met Windows 10, echter wil ik er graag
windows 8.1 op zetten. Is gratis mogelijk?

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:14

Croga

The Unreasonable Man

Simpel antwoord: Nee.

Uitgebreid antwoord: Gelukkig niet. Waarom zou je een OS willen draaien waar geen updates meer voor komen? Laat staan dat een modern systeem nog drivers voor dat OS zal krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rubshert
Origineel stond er windows 8.1 of ouder op. Ik weet niet meer exact welke. Dus ook ondanks dat er vroeger een ouder besturingssysteem op gestaan heeft, kan ik dat niet terug erop zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 21:23
Gewoon lekker bij Windows 10 blijven. Die laptop zal echt niet beter draaien op Windows 8.1.

Edit
Zit er geen sticker op de onderkant van de laptop met daarop de Windows versie waarmee hij geleverd werd ?

[ Voor 40% gewijzigd door Spasm op 16-02-2024 14:03 ]

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubshert
nope, geen stikker te zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:49
Is geen probleem om 8.1 er op te zetten mits je een iso er van kan vinden. Weet niet of MS deze nog aanbied. Maar zoals de rest zegt, er worden geen beveiligingsupdates meer gegeven, dus zie niet echt in waarom je terug zou willen naar 8.1

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubshert
Als ik de iso kan vinden, heb ik dan nog een productcode of iets dergelijks nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:12
Tja...
Google: Windows 8.1 ISO
Maar waarom Windows 8.1?
Ook voor een oude laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubshert
Het lukt me niet echt om uit te vinden hoe ik het erop moet installeren, via usb lijkt nu de simpelste optie, maar dat werkt helaas niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
rubshert schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 17:18:
[...] maar dat werkt helaas niet....
Vast wel, maar jij geeft niet aan waar je tegenaan loopt dus het zou gissen worden. ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuPaToLL
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 09-04 19:55
Het lukt me niet echt om uit te vinden hoe ik het erop moet installeren, via usb lijkt nu de simpelste optie, maar dat werkt helaas niet....
zou je willen uitleggen waar je de mist in loopt dan? want zo kunnen wij natuurlijk niets voor je betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

As a reminder, Windows 8.1 has reached end of support on January 10, 2023. At this point technical assistance and software updates will no longer be provided. If you have devices running Windows 8.1, we recommend upgrading them to a more current, in-service, and supported Windows release.
[..]
While you could continue to use a PC running Windows 8.1, without continued software and security updates, your PC will be at greater risk for viruses and malware.
zou 't niet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim1147
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 24-08 01:27
Je zult waarschijnlijk nog een bootable usb moeten maken van de Windows-iso. Dus eerst de Windows 8.1 iso downloaden (is hier te vinden). Daarna kun je met Rufus, Universal USB Installer of een daarmee vergelijkbare software een bootable usb van de ISO maken. Is niet heel anders dan wanneer je een iso van een Linux distro bootable wil maken. Is de bootable usb met Windows 8.1 klaar, verzeker je er dan van dat eventueel aanwezige data op de laptop is veiliggesteld. Daarna kun je de laptop uitzetten (als dat nog niet is gebeurd) en kun je de bootable usb in een usb poort plaatsen. Start daarna de laptop op en zorg ervoor dat je in de bios/efi van de laptop komt. Dit kan meestal door direct na het opstarten van de escapetoets, de F2-toets, of de del-toets ingedrukt te houden. Welke toets precies ingedrukt gehouden moet worden is merkafhankelijk. Meer daarover is hier te vinden. Verander daarna in de bios de opstartvoorkeuren (eerst de usb stick en daarna een andere schijf) en start de laptop opnieuw op. Hierna kan Windows 8.1 worden geinstalleerd via de usb. Als er eerder Windows 8.1 op stond (omdat de laptop met Windows 8.1 is verkocht), dan de key waarschijnlijk nog embedded in de bios.

[ Voor 45% gewijzigd door Wim1147 op 19-02-2024 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:58

nelizmastr

Goed wies kapot

Alleen een ISO bestand op een usb zetten werkt niet.

Wat is je doel van Windows 8 op de laptop zetten? Het ding aan het internet hangen is een slecht idee, dus was je van plan hem alleen offline te gebruiken door software via usb en cd erop te zetten?

Wil je ook internetten, zet er dan Linux op of koop een betere laptop.

[ Voor 12% gewijzigd door nelizmastr op 21-02-2024 21:33 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
@nelizmastr ik weet niet waar die 'zet er linux op' opmerking precies vandaan komt, en natuurlijk heeft TS veel te weinig moeite gedaan om het probleem duidelijk te maken en vooral ook, zelf onderzoek etc te doen (zoals de regels op het forum voorschrijven) maar een loze opmerking als 'zet er linux is desondanks compleet nutteloos.

A: als er windows 7 of 8 op draait dan ook 10 (die is namelijk helemaal niet zwaarder dan voorgaande 2, maar desondanks nog wel voor software updates ondersteunt.
B: als een het simpelweg creeren van een opstartbare windows 8 usb al niet lukt dan moet TS al helemaal verre van linux blijven waar het 'zelf prutsen' een stuk bepalender is dan het next-next-next windows verhaal.

kortom wat draagt zo'n comment precies bij? ware het niet dat google die dus niet (goed) ondersteunt anders was TS wellicht nog meer geholpen met een 'zet er chromeOS op' comment ;)
Pagina: 1