probleem...

Pagina: 1
Acties:

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
ik heb een probleem met de comp van mijn vader.
hij krijgt veel blauwe schermen en foutmeldingen enzo. ook is het systeem heel traag (vergeleken met mijn athlon 700). ik weet nie of het een software of een hardware probleem is maar ik denk een hardware probleem, daar stata het dus hier.
soms als je de comp aanzet dan doetie helemaal nix, het beeldscherm staat op powersave mode ofzo en het systeem zelf doet nix, alleen de cooler die draait. mn vader heeft een keer zn computer weg gebracht en toen bleek het iets met het werkgeheugen te zijn. ze hadden het schoon gemaakt en toen deedtie het weer. nou moet dat dus elke keer alstie nix doet. daarom staat de kast ook altijd open :)
andere probleem heb ik hier boven al gezegt met windows, al die foutmeldingen en blauwe schermen etc.

hiero de specs, of wat ik dr van weet:

- pentium 3-500
- 1x 128mb pc100 sdram
- creative tnt2mx (of wat t ook is, die afgezwakte versie iig)
- sb live value (ook problemen mee trouwens. die doet t alleen met de drivers van mijn sblive cd, niet die bij zijn kaart zaten)
- 1 13gb schijf (weet nie welk merk) en 1 20gb schijf (weer merkloos)
- win98se

verder zit er nog een oude 28k8 modem die we over hadden. en een netwerk kaart, een pinnacle dc10 en een pinnacle pctv rave. ohja en een 300w voeding.

nog 1 laatste ding: formateren werkt nie, we hebben het al een paar keer gedaan maar dr verandert weinig (vandaar dak denk dat t hardware is).

iemand een oplossing?

Ik heb echt een hele goeie PC.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

sb live in een ander slot :?
nieuwste drivers downloaden van inet voor de live :?
ander reepje geheugen proberen :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Memtest draaien en alles eruit gooien. Alleen proc, geheugen, en videokaart en één hd. En dan langzaam terug alles erbij plaatsen.

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
ohja heb nog effe het mobo model opgezocht. het enige dak kon vinden dr op was p2xbl. begrijp ik goed dat dat een p2 mobo is? er zit een p3 op namelijk...

ik ken idd proberen 2 nieuwe reepies dr in doen, heb dr binnekort 2 over :-). maar de sblive heeft volgens mij al in alle pci slots gezeten en waardie nu in zit doetie het het best. hij geeft nou iig geen blauwe schermen als je windows start :-)

ja ik zal is alle nieuwe drivers proberen. weet iemand van wie dat p2xbl mobo is? dan zoek ik daar ook nieuwe drivers voor.

Ik heb echt een hele goeie PC.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

kijk ff met sisoft sandra :)
als het goed is zegt het welk merk mobo het is :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(