Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisserC
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09-05 21:34
Hoi,

Vorig jaar was ik al bezig met opvragen van offertes voor zonnepanelen, maar omdat ze nu goedkoper zijn geworden wil ik nu een beslissing maken.

In de buurt van mijn huis zit een bedrijf die zonnepanelen kan leggen, dus heb daar een offerte aangevraagd. Alles is oke, ze zijn langsgeweest en alles bekeken. Ik heb een moeilijk huis wat betreft ligging voor zonnepanelen dus besloten 2 stuks op de schuur, 2 op de overkapping en 6 op het platte dak van mijn huis te leggen. Op de foto's hieronder zie je een cirkel waar ze komen te liggen.

Ik vraag jullie niet om advies voor waar de panelen wel of niet neer te leggen, maar ik zou graag advies willen hebben of de prijs realistisch is voor nu.

In de prijs zit:
- Zonnepanelen 10x
- Enphase omvormers
- een boorder + loodgieter die een gat in het platte dak gaat maken en weer waterdicht
- meterkast aanpassen.

Is de prijs realistisch? Ik zou het graag door ze laten doen, maar ik twijfel over de prijs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G8YdHRNiVNL_5FX-E5qnJM1CWI8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5CsXftDjkafECP8cDQKSlkDj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jncsq9a3TlNyMMltsfOJfPri7yw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4UKzqxGBZVtMaBJp77gdt6NU.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:55
Ik heb vorige maand 7 panelen van 435 watt + micro-omvormers laten plaatsen voor € 3600, was wel een wat overzichtelijker dak. Maar het zou dus goedkoper moeten kunnen.

Via een VEH-collectief bij SolarNRG, regio Den Haag/Westland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:01

Freakie1NL

Grote Baas

Zou nooit een gat in een plat dak laten maken voor doorvoer PV kabels. Dit is vragen om problemen. Er is altijd wel een andere mogelijkheid mogelijk. Bijvoorbeeld garage ontluchting (niet aangesloten op MV), of via een muur in plaats van dak.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:24
Het is dat je op 3 locaties panelen gaat leggen... maar 1.50 per wp is ERG duur, zeker omdat dit excl btw is (in NL blijft dat zelfde prijs).

Ik zou even online een alternatieve offerte opvragen, ik zou eerder rond 1.20-1.30 verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-05 19:36
Ik heb 12 panelen (435Wp) laten leggen voor € 4000 op een schuin dak.

Daarbij zit ook het verplaatsen van 9 panelen van de voorzijde naar de achterzijde van het dak.

Elektra heb ik door een elektricien laten doen, dat zat er dus niet bij.

[ Voor 3% gewijzigd door radeoxx op 16-02-2024 14:36 ]

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertV70
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-05 21:31
Freakie1NL schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 13:12:
Zou nooit een gat in een plat dak laten maken voor doorvoer PV kabels. Dit is vragen om problemen. Er is altijd wel een andere mogelijkheid mogelijk. Bijvoorbeeld garage ontluchting (niet aangesloten op MV), of via een muur in plaats van dak.
Serieus??!!, dit is dagelijks werk, we plaatsen vrijwel standaard een dakdoorvoer voor de PV kabels op platte daken, een gediplomeerde dakdekker komt de doorvoer dicht branden, ik snap niets van deze reactie, echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertV70
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-05 21:31
De offerte is verschrikkelijk duur, echt buiten proporties, 3 dakvlakken, prima, maar dat ze daar 6600 euro voor durven vragen kan echt niet. Ik kom op 5000 euro uit, inclusief alles.
Pagina: 1