85 inch TV rond de 1500 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDooves
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik zoek een?
Televisie van 85 inch

Wat is je budget?
Rond de 1500 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Gamen op de PS5 en Switch. Series en films kijken via netflix, HBO, prime, etc.

Wat heb je zelf al gevonden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IndeKZpTAKg8_d5A-_k_y9L-Hko=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZtqlqWdeGu4I6Ts5Df7gUbH0.png?f=fotoalbum_large

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zie zelf vrijwel geen verschil in de pricewatch vergelijker. Bovendien geven de verschillende merken wel andere namen (zoals UHD of QLED), maar daar maak je nog niet direct uit op wat voor scherm type nou beter is.

Ik ben daarom erg benieuwd welk 85 inch scherm jullie een betrouwbare keuze vinden waar ik nog jaren plezier van kan hebben. Goed om daarbij te weten: we hebben momenteel een Samsung UE50KU6000 uit 2017. Het grootste nadeel van dit scherm vind ik dat het erg donker oogt, zelfs als je de helderheid verhoogt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PigRush
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-09 09:38
Waarom perse een 85 inch eigenlijk? Zit je ver van de tv af? Je huidige tv is 50 inch namelijk.
Voor gamen is soms een iets kleiner scherm juist fijner, hangt natuurlijk ook af van de kijkafstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:40

FeaR

In GoT we trust

TDooves schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 12:23:
Bovendien geven de verschillende merken wel andere namen (zoals UHD of QLED), maar daar maak je nog niet direct uit op wat voor scherm type nou beter is.
Als je UHD tegen QLED afzet neig ik te zeggen dat je die termen toch eens door Google moet gooien en iets meer onderzoek moet doen. UDH is een resolutie, geen paneel type. Waarbij "beter is" sowieso een concessie maken wordt als je dit formaat voor dit budget wilt.

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 16-02-2024 13:36 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDooves
FeaR schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 13:34:
[...]

Als je UHD tegen QLED afzet neig ik te zeggen dat je die termen toch eens door Google moet gooien. UDH is een resolutie, geen paneel type....
Dat doe ik juist niet. Ik lees via google namelijk inderdaad dat die termen niet vergeleken kunnen worden ivm de betekenis. Maar daarom juist wordt je van de benaming van televisies niet veel wijzer of de 1 beter is dan de ander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDooves
PigRush schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 13:33:
Waarom perse een 85 inch eigenlijk? Zit je ver van de tv af? Je huidige tv is 50 inch namelijk.
Voor gamen is soms een iets kleiner scherm juist fijner, hangt natuurlijk ook af van de kijkafstand.
Ik zit op 4 meter afstand en ik heb geregeld de bank dichterbij geschoven om het beter te kunnen zien. Vandaar de wens voor een veel groter scherm.

Ogen zijn verdee prima trouwens 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PigRush
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-09 09:38
4 meter is inderdaad wel aanzienlijk. Ik zit hier ongeveer op 3.5 m met een 77 inch. Een 77 inch is voor 4 m ook nog uitstekend. Met 85 inch haal je wel echt een ''muur'' het huis in, past dat ook met de tv-meubel bijv?

Wellicht kan je overwegen om een iets kleiner schermdiagonaal te nemen, en dan een betere kwaliteit tv. Dat is altijd beetje een dilemma. (Zie YouTube: Should You Buy a Bigger TV or a “Better” TV)

Daarnaast ook kijken in wat voor een kamer de tv komt te staan. Kijk je veel overdag tv? Is er veel licht in de kamer? Of juist donker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duster_42
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13:19
Als je een relatief goedkope 85inch LCD zoekt, zal ik de TVs op je lijstje allemaal wegstrepen en iets meer uitgeven.
Ik weet niet hoe nauwkeurig je naar een beeld kijkt, maar een 85inch met Edge-lit (dat zijn ze allemaal) is vragen om problemen!
Veel clouding, slechte uniformiteit, veel blooming en slecht contrast. Hier ga je na een tijdje echt aan storen.
Ik zou er 300 euro meer op toeleggen en minimaal gaan voor de TCL 85C803/5 (1799)
De TCL 803/5 heeft een Miniled met een QLED panel en de nieuwe pentonic-700 chip.
Goede kleuren, hoge helderheid (>1300nits) goed contrast en local dimming (~800 zones) met weinig blooming.
Pagina: 1