Apple verwijdert webapps uit iOS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:42
He @arnoudwokke, twee kleinigheidjes over het artikel
nieuws: Apple verwijdert webapps uit iOS in EU omdat het geen nieuwe functie ...
  1. Het valt me op dat er geen link wordt gelegd met het eerdere artikel van @EvelineM over hetzelfde onderwerp: nieuws: Apple lijkt PWA's op iOS niet meer te ondersteunen in iOS 17.4 voor E.... Het lijkt me wel handig om daaraan terug te refereren.. Dat artikel geeft met terugwerkende kracht wat meer context over de achterliggende redenen. De "nieuwe functie" uit de titel van het artikel betreft dus de ondersteuning van service workers op 3rd-party browserengines.
  2. Jij noemt de applicaties "webapps", Eveline schrijft "PWA's", Apple zelf noemt ze "Home Screen web apps". Misschien is het handig om als redacteuren af te spreken welke term je hier wil gebruiken, en daar dan consequent in te zijn. Dan begrijpt de lezer beter dat het om hetzelfde ding gaat ;).

[ Voor 11% gewijzigd door HyperioN op 16-02-2024 12:18 . Reden: Verkeerde link ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-05 09:07

arnoudwokke

Redacteur
Dank voor je reactie :)

1. Ja, vind ik ook, ik heb dat even expliciet gemaakt in de eerste alinea, want die referentie terug is handig voor wie het artikel van @EvelineM ook heeft gelezen :)

2. Die dingen heten pwa's, een afkorting van progressive web apps. Dus pwa's en webapps zijn vrijwel synoniem - en daarom gebruik ik ze door elkaar. Welke functies van de pwa-standaard ze gebruiken (notificaties, offline caching etc) vind ik dan eigenlijk niet zo relevant. De naam van Apple is een beetje raar, dus dat kunnen we een keer noemen, maar gaan we niet als synoniem gebruiken :)