Metalen blik (RFID hoesje) nog nodig?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11:07
Goedemorgen,

Ik ben op het punt om een occasion te kopen.
Volgens de verkoper hoef ik geen metalen blik of een anti-RFID hoesje te gebruiken voor de keyless sleutels.

Maar klopt dit ook? Dit was toch een heel ding destijds? Autos die met gemak gejat werden etc.

Is dit software matig aangepast door de fabriekanten?
Het gaat om een Mercedes uit 2020 met autostart & keyless functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-06 16:58
Sommige sleutels zenden tegenwoordig geen signaal meer uit als ze een tijdje stil liggen geloof ik.

Maar of dat bij een Mercedes uit 2020 ook zo is betwijfel ik. Misschien dat iemand anders met meer Mercedes kennis er iets meer over kan zeggen.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:27

-tom-562

Oliesjeik

Als je er bang voor bent, waarom dan niet gewoon in een koekblik bewaren?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:05
Ik zou mijn keyless sleutels (sleutel-loze sleutel?!?) altijd opbergen in een metalen blik.
Koekblik ofzo.
Ik heb erg weinig vertrouwen in de standaard beveiliging van autofabrikanten en als je dan ook draadloos in de mix gooit, is dat naar mijn mening wel vragen om veiligheidsproblemen.

Wat was er mis met de oude afstandbediening met sleutel in het contact?
Die keyless rommel is een oplossing voor een niet-bestaand probleem welke uit zichzelf een hoop nieuwe problemen met zich meeneemt.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
GarBaGe schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:32:
Wat was er mis met de oude afstandbediening met sleutel in het contact?
Die keyless rommel is een oplossing voor een niet-bestaand probleem welke uit zichzelf een hoop nieuwe problemen met zich meeneemt.
Persoonlijk vind ik het toch wel erg handig om de sleutel gewoon in de zak te kunnen houden ;)

Ligt ook aan je thuissituatie. Diefstal werkt met een relay systeem van het signaal. Als de auto op je oprit staat en je sleutel hangt bij de voordeur dan is het makkelijker om te doen wanneer je auto in de straat staat en ze maar moeten gokken welk huis de auto bij hoort.

Zelf woon ik 4 hoog en de auto staat in de kelder. Succes ermee!

Zie ook https://hetccv.nl/keurmer...ry-start-en-relay-attack/

[ Voor 8% gewijzigd door njitter op 16-02-2024 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Je kunt hier kijken naar goedgekeurde systemen en je kunt het ook voorleggen aan je autoverzekering.
Pagina: 1