Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delchrys
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-02-2024
Hallo allemaal,

ik ben van plan om een andere telefoon aan te schaffen en dan ook naar een ander merk over te stappen,
heb eigenlijk altijd Samsung gehad, maar zou nu wel eens naar een POCO, Redmi of Xiaomi willen kijken.
Mijn S20Fe begint na het vervangen van het displayt wat kuren te krijgen en dus wordt het tijd voor wat nieuws.

Ik zie alleen enorm op tegen het feit dat ik bijvoorbeeld Smart Switch niet meer kan gebruiken, zlefs met Smartswitch moet je nog bij vele dingen opnieuw inloggen enzo en dat vind ik eigenlijk al te veel gedoe.
Liefst maak ik gewoon een kloon van mijn systeem en zet dat op een nieuwe telefoon.....

Is zoiets mogelijk, of hoe doen jullie dat soort dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:55
Een op een overstappen zal niet gaan, al is het maar dat de drie Xiaomi merken die jij noemt een andere Android schil en andere menu instellingen hebben, los van eventuele versie verschillen tussen Android 13 en waarschijnlijk 14 waar je nu naar toe gaat?

De makkelijkste methode is om op je Samsung de Google Backup aan te zetten, zowel via Instellingen - Accounts en Backup, als via Instellingen - Google.
Daarnaast in WhatsApp zorgen dat daar ook de backup aanstaat en controleren dat Media daarin meegenomen wordt als je die bewaard wil hebben. Je kunt die media ook in de Google Photo backup meenemen als je wil.
Let wel op als je uit de ruimte loopt dat je 2 Euro per maand betaald voor 100 Gb extra opslag (naast de 15 Gb basis die je Google Account biedt). Dit kun je omzeilen door Media zoals foto's en video's handmatig om te zetten via de computer, maar dan krijgen ze op je nieuwe telefoon een nieuwe datum en tijd (namelijk de dag in 2024 dat je ze omzet), dus is je geschiedenis in de war. Via de cloud gaat dat wel goed.

Als je vervolgens de oude telefoon er een tijdje naast houd, kun je eventueel handmatig nog zaken omzetten zoals je DigiD en bank apps, of de instellingen van je Wifi netwerken (kun je QR code van tonen en scannen op de nieuwe telefoon).

Het belangrijkste is gewoon even een avond de tijd te nemen om de backup goed in te stellen op je oude toestel, en goed in te stellen op je nieuwe toestel.

[ Voor 10% gewijzigd door swhnld op 16-02-2024 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:49
Delchrys schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:28:

Ik zie alleen enorm op tegen het feit dat ik bijvoorbeeld Smart Switch niet meer kan gebruiken, zlefs met Smartswitch moet je nog bij vele dingen opnieuw inloggen enzo en dat vind ik eigenlijk al te veel gedoe.
Heeft vaak met veilligheid te maken, mijn moeder ging vorig jaar haar iPhone upgraden naar een nieuwe, alles werd overgezet, zelfs dingen als haar intellingen, wallpapers, en ga zo door.

Maar ze moest overal (op Apple account na) opnieuw inloggen.

Toen ik van S22U naar een normale S23 ging was dat ook zo op Google account na (achteraf doordat dit niet helemaal goed ging, moest ik opnieuw beginnen zonder Smart Switch)

Met een beetje voorbereiding ben je vrij snel klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delchrys
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-02-2024
Ja zal waarschijnlijk door Android verschil wel lastiger worden.