geluidkaart voor midi?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• thebill
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-04-2024
welke geluidskaart heb ik nodig voor mooi midi geluid? voor een goed geluid als k mn masterkeyboard erop wil aan sluiten?
wat voor een merk/type en waar kan k die kopen? bedankt!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Hoeveel geld zou je er aan willen uitgeven? :)
Je zou een kaart moeten kopen met een ingebouwde (hardware) XG synthesiser van Yamaha. Ik geloof dat de oude Terratec serie zoiets had, maar weet het niet meer zeker. Ik heb zelf een Live!, deze kost niet zo veel, maar de MIDI is ook niet altijd even super. Sommige dingen klinken er wel mooi op, maar andere dingen zijn toch ook minder. Voordeel is wel dat je zelf andere Soundfont kan installeren (heb ik nooit gedaan) en dan heb je misschien wel een vrij aardig geluid.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

kijk anders ff in de computertotaal van deze maand, daar staat een test in van een stuk of 9 goed verkrijgbare geluidskaarten, met diverse opmerkingen over hun wavetables (MIDI!) enzo ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• thebill
Op zaterdag 08 september 2001 13:52 schreef DiGiSTORM_ het volgende:
Hoeveel geld zou je er aan willen uitgeven? :)
Je zou een kaart moeten kopen met een ingebouwde (hardware) XG synthesiser van Yamaha. Ik geloof dat de oude Terratec serie zoiets had, maar weet het niet meer zeker. Ik heb zelf een Live!, deze kost niet zo veel, maar de MIDI is ook niet altijd even super. Sommige dingen klinken er wel mooi op, maar andere dingen zijn toch ook minder. Voordeel is wel dat je zelf andere Soundfont kan installeren (heb ik nooit gedaan) en dan heb je misschien wel een vrij aardig geluid.
Ik heb nog geen keyboard, en k heb ook nog geen goede geluidskaar (gewoon een standaard ding), ik wil er bij elkaar ong. 300 a 400,- voor uitgeven, meer s t me eigelijk niet waard... k denk dat een keyboard rond de 100, 150 gulden s..

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
hoontech iPhone
citaat uit Computer totaal!
De iPhone is uitgerust met een hardwarematige XG synthesizer, die alle andere wavetables met speels gemak aan de kant schuift.

www.hoontech.nl
www.conputertotaal.nl

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Yamaha SW1000XG. http://www.xgfactory.com Professionele sounds (MU100R Module ingebouwd) voor ca. 1200/1400 piek :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27
Op zaterdag 08 september 2001 16:15 schreef ErectionJackson het volgende:
Yamaha SW1000XG. http://www.xgfactory.com Professionele sounds (MU100R Module ingebouwd) voor ca. 1200/1400 piek :)
Kun je niet lezen :P... hij wil ongeveer voor 100-150 piek uitgeven

• ErectionJackson

ErectionJackson

Op woensdag 26 september 2001 14:22 schreef Termin8or het volgende:

[..]

Kun je niet lezen :P... hij wil ongeveer voor 100-150 piek uitgeven
Kun jij niet lezen? Hij wil er ong 300-400 gulden voor uitgeven :P K, we kunnen allebei niet lezen :P

Mijn tip: Koop een Hoontech DSP24 Value en ga met softsynths werken :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• thebill
Hoontech dsp24 value? softsynths? sorry, maar dat snap k niet, iemand die dit mij kan uit leggen? soft synts, software matige synthesizers ofzo? kan dat met een pentium III, 450 mhz, 64 mb ram geheugen? bedankt!!! :)
Op woensdag 26 september 2001 17:19 schreef ErectionJackson het volgende:

[..]

Kun jij niet lezen? Hij wil er ong 300-400 gulden voor uitgeven :P K, we kunnen allebei niet lezen :P

Mijn tip: Koop een Hoontech DSP24 Value en ga met softsynths werken :)

• ErectionJackson

ErectionJackson

www.hoontech.nl www.staudio.nl

Softsynths:

De grote sequencers (Logic Audio, Sonar) bieden ondersteuning voor softwarematige instrumenten. Dit kunnen volwaardige instrumenten en samplers zijn die beter kunnen zijn dan hardware varianten. Voor info: www.kvr-vst.com

Ga voor voorbeelden even kijken op www.emagic.de Dan Products/Instruments oid

Verwijderd

uh.. softsynths gebruiken we natuurlijk alleen bij gebrek aan beter (dan bedoel ik die softsynth GM/XG/GS spelers zoals b.v. de virtual soundcanvas en de S-YG20 van Yamaha) Je moet eens gewoon eens gaan kijken om een een degelijke geluidskaart die XG ondersteunt. :)

• ErectionJackson

ErectionJackson

Op dinsdag 02 oktober 2001 21:39 schreef Beathoven het volgende:
uh.. softsynths gebruiken we natuurlijk alleen bij gebrek aan beter (dan bedoel ik die softsynth GM/XG/GS spelers zoals b.v. de virtual soundcanvas en de S-YG20 van Yamaha) Je moet eens gewoon eens gaan kijken om een een degelijke geluidskaart die XG ondersteunt. :)
Met zo'n geluidskaart kom je niet eens in de buurt van de juiste softsynths. Die kaartjes zijn alleen leuk als je een midi-bestandje van internet of zo afspeelt, maar niet voor serieus muziek-werk. Ik raad toch echt soft-synths aan.

Verwijderd

Ik raad toch echt soft-synths aan.
wat bedoel jij precies met jouw 'softsynths', welke softsynths? :) De Soundcanvas is n.l. de gesamplede versie van een Roland Synth en die klinkt altijd nog stukken beter dan de soundcanvas. De S-YG 20/100/70 zijn weer gesamplede softsynth versies van de XG geluidskaarten en synths die er te krijgen zijn.

Hij vroeg om een goeie geluidskaart voor MIDI, de I-phone XG zal daar zeker geschikt voor zijn.

Als je het echt goed wilt doen dan stap je natuurlijk over op studiowerk met diverse hardwaresynths, modules en samplers... maar ja, dat wordt dan een wat duurdere hobbie :+

• ErectionJackson

ErectionJackson

Op dinsdag 02 oktober 2001 23:10 schreef Beathoven het volgende:

[..]

wat bedoel jij precies met jouw 'softsynths', welke softsynths? :) De Soundcanvas is n.l. de gesamplede versie van een Roland Synth en die klinkt altijd nog stukken beter dan de soundcanvas. De S-YG 20/100/70 zijn weer gesamplede softsynth versies van de XG geluidskaarten en synths die er te krijgen zijn.

Hij vroeg om een goeie geluidskaart voor MIDI, de I-phone XG zal daar zeker geschikt voor zijn.

Als je het echt goed wilt doen dan stap je natuurlijk over op studiowerk met diverse hardwaresynths, modules en samplers... maar ja, dat wordt dan een wat duurdere hobbie :+
Wat dacht je van Logic Instruments? Of een paar goede VSTi's. Als je de EXS24 gebruikt icm een stel goede samples kun je professionele muziek maken. Met zo'n iPhone zal dat nooit kunnen (zeg nooit nooit blabla :P ). Mijn tip: Koop Cubasis Go! of Micrologic en ga met VSTi's aan de slag! :)

• thebill
Op woensdag 03 oktober 2001 07:05 schreef ErectionJackson het volgende:

[..]

Wat dacht je van Logic Instruments? Of een paar goede VSTi's. Als je de EXS24 gebruikt icm een stel goede samples kun je professionele muziek maken. Met zo'n iPhone zal dat nooit kunnen (zeg nooit nooit blabla :P ). Mijn tip: Koop Cubasis Go! of Micrologic en ga met VSTi's aan de slag! :)
Sorry hoor, k ben een beginner en snap er geen ... van. Logic Instruments? VSTi's? EXS24?
Ik ben gewoon een beginner, die een beetje muziek op computer wil maken, gewoon een beat (boom tik boom tik etc) en dan een baslijntje erover heen, en dan wat melodietjes met wat grappige geluidjes... weet k veel, het hoeft niet zo ingewikkeld. Gewoon beginner werk, heb k dan aan n midikeyboard met de iPhone xg? bedankt!

• ErectionJackson

ErectionJackson

Ja, dan is een iPhone prima! :)

• thebill
Op vrijdag 05 oktober 2001 23:34 schreef ErectionJackson het volgende:
Ja, dan is een iPhone prima! :)
ok bedankt!
Pagina: 1