[W11] zwart scherm na inloggen en taakbalk weg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Sinds een paar dagen heb ik het volgende probleem: na het inloggen op mijn account blijft het scherm lang zwart. Na 5-10 minuten laad het uiteindelijk wel, maar de taakbalk en startmenu zijn afwezig. Ook shortcuts zoals alt+tab werken niet na volledig laden. Op het zwarte scherm is taakbeheer wel beschikbaar en de cursor blijft zichtbaar.

Ik heb al alle startup programmas uitgezet, explorer opnieuw gestart, drivers geupdate, windows update gecontroleerd (niks beschikbaar) en een Repair tool gedraaid. Andere accounts op de pc lijken geen last te hebben van het issue.

Iemand suggesties hoe ik dit kan oplossen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Je geeft al een deel van de oplossing: andere accounts hebben er geen last van

Data in het profiel van probleem account veiligstellen/backuppen
Daarna via alternatief admin account het profiel van het probleem account verwijderen en opnieuw inloggen. Profiel wordt opnieuw aangemaakt, stel alles weer naar wens in en restore je data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
akimosan schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 19:57:
Je geeft al een deel van de oplossing: andere accounts hebben er geen last van

Data in het profiel van probleem account veiligstellen/backuppen
Daarna via alternatief admin account het profiel van het probleem account verwijderen en opnieuw inloggen. Profiel wordt opnieuw aangemaakt, stel alles weer naar wens in en restore je data.
Hoopte dat er een beter alternatief was. Maar als er geen fix is dan is dit inderdaad een oplossing. Had liever gehad dat dit niet nodig zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:15
deathmonkey schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 22:51:
[...]

Hoopte dat er een beter alternatief was. Maar als er geen fix is dan is dit inderdaad een oplossing. Had liever gehad dat dit niet nodig zou zijn.
Ik had dit ook met mijn windows 10 systeem. Ik heb toen ook een nieuw profiel aangemaakt en dat werkt.
Echter zou ik graag een oplossing zien waar dit niet hoeft.
Had al ergens gevonden dat temp file verwijderen mogelijk kan helpen, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
Ik heb de oplossing (althans voor mijzelf). Ik heb de nvidia drivers gedeinstalleerd.
Hierna de pc geherstart en hij geeft weer beeld na inloggen in windows.
Effe gekeken welke drivers hij gebruikt en dat is de Nvidia GT 1030 van windows zelf.
Prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
Ik heb iets geks, bovenstaande klopt niet.

Als ik kijk rechtsonder bij de tijd, zie ik alsnog een nvidia tool actief.
Bij windows taakbeheer is deze ook actief.
Echter bij software is deze niet actief, vaag.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
@phantom09 Ik heb m uiteindelijk kunnen fixen door met een ISO windows te herstellen. Hopelijk werkd dat voor je!

[ Voor 6% gewijzigd door deathmonkey op 24-03-2025 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
deathmonkey schreef op maandag 24 maart 2025 @ 09:46:
@phantom09 Ik heb m uiteindelijk kunnen fixen door met een ISO windows te herstellen. Hopelijk werkd dat voor je!
Dag, Dit is ook een optie, alleen is het niet meer nodig.
Het werkt bij mij door de nvidia software te deinstalleren. Een stuk sneller dan een iso te gebruiken.
Pagina: 1