Beste Tweakers leden,
Wellicht kunnen jullie mij helpen. Ik heb sinds kort een philips 55pus8807 tv en die zou ik graag werkend aansluiten aan mijn home cinema set, yamaha htr 2071. Simpel setje, deed wat ik nodig heb bij mijn vorige tv.
(KPN mini boxje als provider).
Nu heb ik de volgende problemen in de onderstaande situaties:
KPN naar home cinema (hdmi1) en op home cinema via (hdmi output) naar tv (hdmi 2, eArc staat op de poort) werkt sporadisch. Vaak moet ik kpn of de tv opnieuw opstarten voordat ik beeld en/of geluid heb.
Mijn PS5 zit direct op tv aangesloten (hdmi 1) en werkt altijd perfect, geluid ook. Home cinema zit dan nogsteeds op hdmi 2 eArc naar homecinema hdmi output.
Ik heb alle kabels vernieuwd voor 4k en 'zelfs' een 8k kabel (voor mijn ps5).
Nu heb ik gisteren mijn tv van de muur gehad en het idee om alles andersom aan te sluiten.
Alle apparaten, ps5, kpn en mijn xbox (is nieuw) aansluiten via tv hdmi's (volgens handleiding zijn dit allemaal ARC aansluitingen) en dan hdmi 2 uit tv op HDMI out op home cinema.
Zoals mijn ps5 voorheen dus ook al was aangesloten ...
Nu werkt er niks meer.
Wat doe ik hier fout?
Matched de combo niet?
Heeft iemand een aansluitschematje voor mijn exacte combinatie voor het gemak...?
Of moet ik mijn oude tv weer terughangen😅? Haha.
Allen alvast dank voor uw tijd en moeite.
Groetjes,
Rik
Ps. Op alle apparaten is ARC gebeuren ingeschakeld voor zover ik kan zien ..
Pps. Home cinema heb ik al gereset.
Wellicht kunnen jullie mij helpen. Ik heb sinds kort een philips 55pus8807 tv en die zou ik graag werkend aansluiten aan mijn home cinema set, yamaha htr 2071. Simpel setje, deed wat ik nodig heb bij mijn vorige tv.
(KPN mini boxje als provider).
Nu heb ik de volgende problemen in de onderstaande situaties:
KPN naar home cinema (hdmi1) en op home cinema via (hdmi output) naar tv (hdmi 2, eArc staat op de poort) werkt sporadisch. Vaak moet ik kpn of de tv opnieuw opstarten voordat ik beeld en/of geluid heb.
Mijn PS5 zit direct op tv aangesloten (hdmi 1) en werkt altijd perfect, geluid ook. Home cinema zit dan nogsteeds op hdmi 2 eArc naar homecinema hdmi output.
Ik heb alle kabels vernieuwd voor 4k en 'zelfs' een 8k kabel (voor mijn ps5).
Nu heb ik gisteren mijn tv van de muur gehad en het idee om alles andersom aan te sluiten.
Alle apparaten, ps5, kpn en mijn xbox (is nieuw) aansluiten via tv hdmi's (volgens handleiding zijn dit allemaal ARC aansluitingen) en dan hdmi 2 uit tv op HDMI out op home cinema.
Zoals mijn ps5 voorheen dus ook al was aangesloten ...
Nu werkt er niks meer.
Wat doe ik hier fout?
Matched de combo niet?
Heeft iemand een aansluitschematje voor mijn exacte combinatie voor het gemak...?
Of moet ik mijn oude tv weer terughangen😅? Haha.
Allen alvast dank voor uw tijd en moeite.
Groetjes,
Rik
Ps. Op alle apparaten is ARC gebeuren ingeschakeld voor zover ik kan zien ..
Pps. Home cinema heb ik al gereset.