Ik denk al een tijd na over een grote PC upgrade/vervanging, door problemen met het huidige systeem wil ik nu eindelijk de knoop doorhakken en een nieuwe PC bouwen. Onder aan de post staat mijn huidige wishlist, maar aangezien ik ver van expert ben op het gebied van computers leek het me toch een goed idee om deze hier nog even te laten checken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem moet voldoende zijn om de komende jaren nieuwe games op 1440p te spelen, enkele lichte productieve taken uit te voeren en in de toekomst mogelijk ook om mee te streamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst ~1900 euro, absolute maximum is 2050
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Opslag neem ik mee van mijn oude systeem. 2x Crucial P5 Plus 1tb (met heatsink).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor CPU en GPU gaat mijn voorkeur vooral uit naar AMD vanwegen hoe veel efficienter AMD is (performance/watt). Dit is geen sterke voorkeur als NVIDIA of Intel toch beter is voor mijn wensen sta ik hier voor open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moet er goed uit zien en lang mee gaan en/of waarde redelijk goed behouden. Het liefst een heel laag geluidsniveau.
Ga je overklokken?
Ik neem aan dat ik het met een systeem als dit niet nodig ga vinden om te overklokken, maar sluit niet uit dat ik hier later interesse in ga krijgen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie de kennis hebben die ik mis om te bepalen of mijn huidige lijst overeen komt met mijn wensen en zo nee, wat ik kan aanpassen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem moet voldoende zijn om de komende jaren nieuwe games op 1440p te spelen, enkele lichte productieve taken uit te voeren en in de toekomst mogelijk ook om mee te streamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst ~1900 euro, absolute maximum is 2050
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Opslag neem ik mee van mijn oude systeem. 2x Crucial P5 Plus 1tb (met heatsink).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor CPU en GPU gaat mijn voorkeur vooral uit naar AMD vanwegen hoe veel efficienter AMD is (performance/watt). Dit is geen sterke voorkeur als NVIDIA of Intel toch beter is voor mijn wensen sta ik hier voor open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moet er goed uit zien en lang mee gaan en/of waarde redelijk goed behouden. Het liefst een heel laag geluidsniveau.
Ga je overklokken?
Ik neem aan dat ik het met een systeem als dit niet nodig ga vinden om te overklokken, maar sluit niet uit dat ik hier later interesse in ga krijgen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie de kennis hebben die ik mis om te bepalen of mijn huidige lijst overeen komt met mijn wensen en zo nee, wat ik kan aanpassen.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 369,- | € 369,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B650 GAMING X AX (rev. 1.0) | € 179,95 | € 179,95 |
1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XT OC Edition 20GB GDDR6 | € 779,- | € 779,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Charcoal Black | € 156,10 | € 156,10 |
1 | Processorkoeling | DeepCool AK620 Digital | € 75,64 | € 75,64 |
1 | Ventilators | Lian Li UNI FAN AL120 V2, 3-pack, Zwart, 120mm | € 89,64 | € 89,64 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo RGB F5-5600J2834F16GX2-TZ5NR | € 118,90 | € 118,90 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 1000W | € 152,15 | € 152,15 |
Totaal | € 1.920,38 |