Toon posts:

XS4all MxStream snelheid ivm meerdere gebruikers

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, ik ben nu tot 20 september nog 1 van de gelukkigen met Cistron ADSL. Zoals jullie waarschijnlijk wel zullen weten moetten zij helaas hun dienstverlening staken.
Dat komt erop neer dat ik me wil/moet gaan aanmelden voor XS4all Mxstream basis abbo.
Nu is het zo dat we hier in huis 3 computers hebben, en dus ook 3 internetgebruikers.
Het is dus de bedoeling om de xs4all verbinding dan te gaan delen. Nu is mijn vraag, hoe houd deze verbinding zich hieronder ?
Ik hou namelijk erg van online gamen (lees: counterstrike) en de andere 2 gebruikers surfen over het algemeen alleen maar.
Kan ik nu verwachten dat als ik zit te counterstriken en me pa is vrolijk aan het surfen dat me ping dan netjes blijft ?
Met cistron is dit namelijk nooit een probleem geweest, kon zelfts met 300kilobyte/sec downloaden en tegelijk gamen en dan nog had ik een ping van 18, ik weet het, ik ben verwend >:)
Maar ik heb dus nog geen enkele ervaring met Mxstream, en wil graag even weten wat ik kan verwachten...

Verwijderd

Basic abbo geeft je op de meeste nederlandse server een ping van 50(basic- Q3- Planet). Je kunt echt beter fast abbo nemen, of als je geld te veel hebt die van bbs.nl ofzo,

Verwijderd

Topicstarter
Fast abbo vind ik geen optie, is mij te duur :(

ping 50 kan ik verder opzich best mee leven, maar hoe houd deze zich als er iemand anders TIJDENS het gamen op dezelfde lijn gaat surfen ?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

hier geen problemen mee :)
alleen als ze gaan downloaden zal ie wat langzamer zijn :(
en als ze grote e-mails gaan versturen natuurlijk :(
dan lijkt het net of ik weer een 56k heb :'(

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Oke thanxx ! dat is opzich nog wel goed nieuws dan :)

Ik heb me er verder nog niet in verdiept eigelijk, maar is het een mogelijkheid om het zo aan te sluiten ?
ADSL-modem (uiteraard geen USB) --> hub --> 3 compu's

Zo heb ik het nu met cistron namelijk aangesloten staan, maar bij mxstream werkt het allemaal wat anders met inbellen enzo heb ik begrepen.

Ik weet dat een router een mooie optie zou zijn natuurlijk, maar daar heb ik voorlopig het geld niet voor...:(

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

het kan volgens mij wel zo (ik heb gelezen dat sommige hier dat zo hebben) :)
alleen bij mij werkt dat zo niet :(
omdat ik een 100mb hub heb en geen 10 of 10/100mb hub :?

Verwijderd

Dan kun je met de tweak van je modem een router maken.. Das ook meteen het enige wat je ermee opschiet.. Tja de kpn heeft niet zo een goede adsl config als Cistron :'(

Verwijderd

Fast abo te duur? Je betaalt nu toch ook 150 piek??

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 september 2001 14:50 schreef achappey het volgende:
Fast abo te duur? Je betaalt nu toch ook 150 piek??
Ik betaal nu inderdaad 150 piek per maand, maar dat is inclusief telefoonabbo. De 100 piek die ik nu aan Mxstream moet gaan betalen is exclusief telefoonabbo.
Daar komt nog is bij dat de telefoonkosten via Cistron ERG voordelig zijn vergeleken met die van de KPN, wat dus ook een hoop geld bespaard.
Als ik dan dus 175 piek aan Mxstream moet gaan betalen + nog eens telefoonabbo + nog eens "dure" telefoontikken gaat het wel erg oplopen naar mijn mening....

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 15:25 schreef _KORSTJE_ het volgende:

[..]

Ik betaal nu inderdaad 150 piek per maand, maar dat is inclusief telefoonabbo. De 100 piek die ik nu aan Mxstream moet gaan betalen is exclusief telefoonabbo.
Daar komt nog is bij dat de telefoonkosten via Cistron ERG voordelig zijn vergeleken met die van de KPN, wat dus ook een hoop geld bespaard.
Als ik dan dus 175 piek aan Mxstream moet gaan betalen + nog eens telefoonabbo + nog eens "dure" telefoontikken gaat het wel erg oplopen naar mijn mening....
Ja joh, je hebt gelijk. Was ik helemaal vergeten. ;)

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 08:27
waar staat dat eigenlijk dat ze stoppen ? Op de site zelf van cistron staat niet dat ze stoppen met ADSL
Door de recente escalatie van het geschil met KPN inzake co-locatie tarieven, ziet Cistron zich gedwongen haar telecom activiteiten tijdelijk in de ijskast te zetten. KPN Telecom heeft namelijk besloten haar dienstverlening aan Cistron Telecom binnenkort te beëindigen.

Deze maatregel is van geen enkele invloed op de diensten en services van Cistron Internet Services. Het betekent echter wel dat onder andere de Cistron Telecom spraakdiensten per 21 september beëindigd zullen worden. Wat betreft haar ADSL-dienstverlening spant Cistron zich momenteel in om deze in samenwerking met een collega-ADSL-provider te continueren.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Verwijderd

dan moet tonnetje maar eens het nieuws gaan volgen! :?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 08:27
Ik kan niet alles bijhouden :P :P

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst allemaal heel erg bedankt voor alle reacties ! Ik zou alleen nog 1 "probleempje" voor willen leggen...
Ik heb op het moment dus nog geen KPN telefoonlijn, die krijg ik 20 september weer(dan is de afspraak). Maar hoe zit dat dan met aanvragen voor xs4all adsl ? ik neem aan dat je daar bij aanvraag al een KPNlijn voor nodig hebt ? Dat zou dan dus betekenen dat ik een aantal weken/maand zonder internet zit :( of ?

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:45
adsl is toch zonder telefoon tikken of ben ik nou scheel :?

Verwijderd

Topicstarter
ADSL is inderdaad zonder telefoontikken, maar nu zit ik ook voor de spraakdiensten bij Cistron en geniet zo van veel voordeligere telefoontikken. Over krap een maandje ben ik genoodzaakt om weer een telefoonabbo bij de KPN te nemen en dus ook die hogere telefoonkosten te betalen...

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op zondag 09 september 2001 12:08 schreef _KORSTJE_ het volgende:
Allereerst allemaal heel erg bedankt voor alle reacties ! Ik zou alleen nog 1 "probleempje" voor willen leggen...
Ik heb op het moment dus nog geen KPN telefoonlijn, die krijg ik 20 september weer(dan is de afspraak). Maar hoe zit dat dan met aanvragen voor xs4all adsl ? ik neem aan dat je daar bij aanvraag al een KPNlijn voor nodig hebt ? Dat zou dan dus betekenen dat ik een aantal weken/maand zonder internet zit :( of ?
ja, je zal dan ff van iemand (of je hebt het zelf nog liggen) een modempje moeten lenen :(
die goeie oude 56k vliegen over het net >:)

Pagina: 1