Plotseling Regenboog scherm op iPhone 13

Pagina: 1
Acties:

• gmgep
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11-2024
Hallo,

Mn zoon heeft een iPhone 13 die hij gisteravond toen hij naar bed ging aan de lader heeft gelegen. Vanochtend opeens een scherm met horizontale lijnen in regenboog kleuren. Alles op het display functioneert nog vreemd genoeg. Is hier een oplossing voor dmv een reset o.i.d.? Het scherm lijkt niet kapot te zijn. Het lijkt wel op een onderhuidse storing.

Alvast dank![Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9qCPqi7sLmqllMkPFyy0GPmyLdk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eILlWldfWBbrzvwnNCT1i2kH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VmVQ7PWrEGH-apfN50JaWFyaivc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ugyU4gBIcHB4M2dK3g9lr9m.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door gmgep op 15-02-2024 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Reset hem even, misschien helpt het

(Denk het niet, maar testen kan weinig kwaad)

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:30
gmgep schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 19:18:
Hallo,

Mn zoon heeft een iPhone 13 die hij gisteravond toen hij naar bed ging aan de lader heeft gelegen. Vanochtend opeens een scherm met horizontale lijnen in regenboog kleuren. Alles op het display functioneert nog vreemd genoeg. Is hier een oplossing voor dmv een reset o.i.d.? Het scherm lijkt niet kapot te zijn. Het lijkt wel op een onderhuidse storing.

Alvast dank![[Afbeelding]

[Afbeelding]
Allereerst is een reset altijd goed om even te proberen.

Maar dit is een bekend dingetje als je op internet zoekt op "iPhone Rainbow Screen of Death".
Dan kom je op sites van bedrijven die zeggen het met hun (dure) software op te kunnen lossen. De meeste Apple-forums verwijzen naar een ritje Applestore. Ik zou voor het laatste gaan, want dat soort commerciele software-fix-bedrijven geloof ik nooit zo.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 16-02-2024 09:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Dat gebeurd eigenlijk alleen bij val of waterschade. Als je honderd procent zeker weet wat dit niet gebeurd is, kun je hem beste naar een Apple Store brengen. Dit is de (screen) connector die beschadigd of losgekomen is. Zeker als scherm nog goed reageert op je vingers.

Deze wordt meestal gratis gerepareerd door Apple Store’s als dit niet door gebruikersfouten gebeurd is. Buiten garantieperiode durf ik je echter niet te beloven.

Ze kijken naar de telefoon op val sporen en bij het openen wordt gekeken naar de water indicator. Als bij openen blijkt dat er toch water schade is, krijg je de telefoon terug met een factuur van iets in de 80 euro onderzoekskosten.

De mensen bij de Genius Bar zullen je dit meteen uitleggen.

Het process is mogelijk iets anders tegenwoordig, maar de conclusie veranderd er niet door.

Gelukkig is de iPhone nog soort van te gebruiken tot die tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Is ie niet gevallen ?
Geforceerd herstarten is de 1e optie die je doet

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gmgep
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11-2024
Ontzettend bedankt voor jullie reacties.
Ik ga even met een service provider van Apple bellen, en hoop er eerdaags even langs te rijden.

Goed weekend!
Pagina: 1