Ik wil graag zonnepanelen laten leggen op mijn woning. Ben er niet zo in thuis, maar vind het wel allemaal erg interessant en wil het graag gaan begrijpen, als een echte tweaker. Bedankt voor de hulp./f/image/DlVuIjX3eqtyq0jKWrGavrlG.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/149huC0wovvOj3PGWJAswe3V.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/bjGwStksUXXZ3E4NGKJY4WPl.png?f=user_large)
Schuin pannendesk west: 24m2 incl. dakkapel
Plat dak west (op 6m hoogte): 12m2
Geen plannen voor warmtepomp of andere grote elektriciteitsverbruikers.
Krachtstroom voor inductie
Doel is besparen op elektriciteitskosten en het huis "verslimmen" om op de juiste momenten energie te verbruiken.
Vind het ook belangrijk dat het er nog een beetje oke uitziet op de oostkant (straatkant) met rode dakpannen
- 12x AIKO 440 Wp + 1x Solis 2-strings: €4.769
- 12x AIKO 440 Wp + 12x Enphase: €6.204
Foto's
/f/image/DlVuIjX3eqtyq0jKWrGavrlG.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/149huC0wovvOj3PGWJAswe3V.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/bjGwStksUXXZ3E4NGKJY4WPl.png?f=user_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Schuin pannendak oost: 24m2 incl. dakkapelSchuin pannendesk west: 24m2 incl. dakkapel
Plat dak west (op 6m hoogte): 12m2
Schaduw
Misschien wat boomtoppen aan de westkant, maar valt mee denk ik. Misschien als de zon heel laag staat.Jaarverbruik
4600 kWh, dit is nog excl. elektrische auto. Dan verwacht ik ~7500 kWh.Geen plannen voor warmtepomp of andere grote elektriciteitsverbruikers.
Huidige elektriciteitsaansluiting
3 x 25AKrachtstroom voor inductie
Budget en doel
Budget is flexibel, maar het moet wel een goede investering zijn.Doel is besparen op elektriciteitskosten en het huis "verslimmen" om op de juiste momenten energie te verbruiken.
Vind het ook belangrijk dat het er nog een beetje oke uitziet op de oostkant (straatkant) met rode dakpannen
Wie gaat het project uitvoeren
Een erkend bedrijf.Bijhouden van data
Weet niet echt wat de opties zijn hiervoor.Reeds verkregen offertes
- 13x 440Wp, 1x omvormer (oostkant) + 7x omvormer (westkant): €6.249- 12x AIKO 440 Wp + 1x Solis 2-strings: €4.769
- 12x AIKO 440 Wp + 12x Enphase: €6.204
Regio
Haarlem[ Voor 6% gewijzigd door mrwiggs op 15-02-2024 19:03 ]
:strip_exif()/f/image/zEIjX9TSS3qKr0nySCXoVUOa.jpg?f=fotoalbum_large)