schermgrootte monitor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• evandepoel
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 22-03-2024
Hallo! Ik heb een heel eenvoudige vraag, ik zoek een goede monitor, maar heb weinig plaats.. Ik vraag me altijd af of de schermformaten in inch berekend worden mét de rand of zonder, dat scheelt vaak.
Alvast bedankt, Elisabeth

Beste antwoord (via evandepoel op 19-02-2024 13:43)

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
evandepoel schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:41:
Hallo jack zomer,
maar de prijswatch zegt niet of de afmetingen mét of zonder rand zijn...
https://tweakers.net/pric...0su-zilver/specificaties/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cxnyu6NMJz4iU6SjwkzpVTpHHVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T3AUsNmsQ8eiXSNvIQUmMhl7.jpg?f=fotoalbum_large

Inch is voor je scherm diagonaal
En afmetingen voor het totaal.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zonder. Dus alleen het zichtbare deel.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Maar gelukkig kan je via de pricewatch de afmetingen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evandepoel
Hallo jack zomer,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:16

servies

Veni Vidi Servici

Hallo jack zomer,
De afmetingen zijn met rand. De schermdiagonaal is zonder rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:09

heuveltje

KoelkastFilosoof

Weet niet of het heel anders is in bv goedkopere segmenten.

Vroeger was dat best wel een ding, Mijn oude tv heeft echt nog iets van 2x8 cm in de breedte
Maar toen ik vorig jaar een nieuw scherm aan het zoeken was hadden die allemaal hoogstens een paar mm rand. dus dat maakt kwa ruimte ook niet echt iets uit.

[ Voor 37% gewijzigd door heuveltje op 19-02-2024 11:47 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Hallo jack zomer,
https://tweakers.net/pric...0su-zilver/specificaties/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cxnyu6NMJz4iU6SjwkzpVTpHHVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T3AUsNmsQ8eiXSNvIQUmMhl7.jpg?f=fotoalbum_large

Inch is voor je scherm diagonaal
En afmetingen voor het totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evandepoel
Hallo servies,
Dat is zeker? Ik heb een oud buro'tje, met 2 kleine lades opzij, en daartussen moet het scherm passen. Normaal plaats voor een 19" scherm, maar door de rand passen ze zeker niet allemaal. De afmetingen die je hier op Tweakers ziet, zijn dus zeker afmetingen mét rand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:53
evandepoel schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:48:
Hallo servies,
Dat is zeker? Ik heb een oud buro'tje, met 2 kleine lades opzij, en daartussen moet het scherm passen. Normaal plaats voor een 19" scherm, maar door de rand passen ze zeker niet allemaal. De afmetingen die je hier op Tweakers ziet, zijn dus zeker afmetingen mét rand?
Als je de tweakers afmetingen niet vertrouwd dan kijk je even op de website van de fabrikant.
Maar ja, afmetingen zijn met rand, anders heb je compleet niets aan die informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

evandepoel schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:48:
Hallo servies,
Ik denk dat je even moet oppassen met "een 19"
Dat klinkt nog als een oud beeldscherm met een verhouding van 4:3 (breedte:"hoogte)
Ondertussen zijn alle schermen breedbeeld (16:9) en dus is een modern 19" scherm breder dan een oud 19" scherm

* heuveltje al heb ik eigenlijk geen enkel gangbaar model onder de 21" meer gezien, buiten laptops om

[ Voor 7% gewijzigd door heuveltje op 19-02-2024 12:07 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evandepoel
@heuveltje
Het is idd moeilijk om nog 19" schermen te vinden, maar ik heb niet meer plaats dan dat.. En omdat ik mindervalide ben, doe ik de meeste aankopen online, en dat maakt het moeilijk, anders ga je naar de winkel en meet je alles af, zou veel makkelijker zijn... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

evandepoel schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:09:
@heuveltje
Het is idd moeilijk om nog 19" schermen te vinden, maar ik heb niet meer plaats dan dat.. En omdat ik mindervalide ben, doe ik de meeste aankopen online, en dat maakt het moeilijk, anders ga je naar de winkel en meet je alles af, zou veel makkelijker zijn... ;)
Sja ik ben wel in staat om naar de winkel te gaan, maar ik kan letterlijk geen winkel bedenken die zo iets nog in de winkel zou hebben staan. uit intresse. wat is de afmetingen die je nog kwijt kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:42
@heuveltje
Eventueel kun je een groter scherm kiezen en 90 graden kantelen als je de hoogte hebt. De kijkhoeken veranderen dan iets, dus daar moet je wel op testen (hoe ongemakkelijk ook). Het geeft je wel meer monitoren om uit te kiezen. Bijvoorbeeld 34" of 32" modellen.

Kun je aangeven hoeveel ruimte je precies hebt of welk type monitor zodat we dat kunnen achterhalen?

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:37
@heuveltje
Als er iets gemakkelijk van online is, is dat je kunt vergelijken en filteren. Je kunt gewoon de maximale breedte opmeten waar je plaats voor hebt en die in de vergelijken gooien. Dan krijg je alle schermen die passen.

Heel wat sneller en simpler dan met je meetlatje in de winkel te gaan staan lijkt me zo?

Het is alleen jammer dat je alleen geen precieze breedte kunt invullen, maar als je op breedte zoekt, dan kun je sorteren op breedte (als je het op een desktop doet iig, op mijn iPhone krijg ik die optie niet te zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evandepoel
Bedankt voor alle reacties!
Ik ben er nu zeker van dat de afmetingen die Tweakers geeft, de afmetingen zijn mét rand, en dat helpt me echt wel verder!
En ja, 19" schermen zijn niet meer van deze tijd blijkbaar, maar het is nu zo en niet anders, een groter scherm past niet op mijn buro..
Ik heb een paar modellen gevonden op Alpha, tweedehands dus, ze geven wel weinig info, maar wel 2 jaar garantie, en ik heb ondertussen al contact gehad met een zeer bereidwillige medewerker, dus ik vermoed dat het gaat lukken...
Fijne dag verder iedereen, Elisabeth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:41
@evandepoel Ik zou zelf mocht dat mogelijk zijn, meten wat je aan ruimte hebt voor een monitor in de breedte en wellicht als daar een beperking in zit in de hoogte. Dan kun je, of we kunnen je ook helpen met uitzoeken van een monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:06
anders zou je ook nog de pivot stand van een monitor kunnen gebruiken, heb je ondanks je breedte beperking, wel extra hoogte bij je nieuwe scherm. Wellicht kun je een leuke 27" monitor een kwartslag draaien op de voet.

dan wordt de pricewatch hoogte zonder voeg de breedte, moet je alleen uitzoeken of dat scherm in staat is om 90 graden te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:16
Met de beperkt beschikbare breedte kan je dan misschien beter voor voor een 16:10 scherm gaan in plaats van 16:9?
Je hebt dan meer hoogte beschikbaar en sowieso is 16:10 prettiger voor algemeen desktop gebruik natuurlijk.
Alleen is er voor kleinere maten niet veel keus.
Pagina: 1