Netwerkkaart geeft als Mac adres FF-FF-FF-FF-FF-FF

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik heb een Realtek 8129 netwerkkaart, maar hij werkt niet, als ik via winipcfg naar mijn mac adres, dan staat er FF-FF-FF-FF-FF-FF . Maar normaal moet daar een normaal mac adres staan, hoe krijg ik deze netwerkkaart werkend, en dus een normaal mac adres?

Twitter | Linkedin

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

terugsturen naar de fabrikant, dit kun je zelf niet veranderen.

Het is overigens wel mogelijk om in linux het mac-adres van een andere netwerkkaart op te geven maar dan werkt de kaar waar het adres oorspronkelijk van was niet meer.

Of je kan met een eeprom programmer het adres veranderen maar dan moet je dus eerst een adres hebben.

Verwijderd

Ik kan van m'n 3com kaartje zo het MAC adres veranderen. Gewoon bij de eigenschappen van je nic. Trouwens bij m'n rtl8139 pcmcia kaartje kan ik op de zelfde manier ook het MAC adres wijzigen.

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ja maar mijn nic werkt ook nu ook niet (vroeger wel) toen stond er wel een normaal mac adres, en toen werkte hij goed. Maar nu ik mijn pc opnieuw heb geinstallerd werkt hij niet, ik kan ook niet pingen van de ene naar de andere pc.

Twitter | Linkedin

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 08:58
Of ik ben gek of adres FF-FF-FF-FF-FF-FF is een broadcast adres. Hoe jij eraan komt? Schiet mij maar lek :?

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Op zaterdag 08 september 2001 14:13 schreef da_Stimpy het volgende:
Ik kan van m'n 3com kaartje zo het MAC adres veranderen. Gewoon bij de eigenschappen van je nic. Trouwens bij m'n rtl8139 pcmcia kaartje kan ik op de zelfde manier ook het MAC adres wijzigen.
Dan heb je echt unieke kaartjes.
Naar mijn weten kan dat dus never nooit niet :?
MAC adres is een unieke identifier en is bij elke kaart dus verschillend en is opgeslagen in ROM op netwerkkaart.
Er is wel eens een serie 3com kaarten geweest waar een techneut had staan slapen die allemaal hetzelfde MAC adres hadden maar die gingen toch echt terug naar 3com om aangepast te worden...

Met Linux (Freesco) kan je wel een MAC adres faken (naar UPC toe bijvoorbeeld)

Bedoel jij niet het IP adres? :?

Battle.net tag

Verwijderd

nee dat vind ik ook errrrug knap hoor, een MAC-adres zelf instellen. Het is nl een UNIEKE node-id, ingebakken in de kaart.

Hehe ben dan wel benieuwd wat mn switches op de zaak gaan zeggen,

ERROR: MAC CONFLICT ON PORT 16
ERROR: MAC CONFLICT ON PORT 12

Haha me baas ziet me al aankomen...:?

Verwijderd

nee gewoon het hardware adres das toch zelfde als MAC?? bij nic eigenschappen, TAB 'geavanceerd' -> netwerkaddres. ik geef daar op 123ab123abc (dit was gewoon om te proberen) vervolgens op m'n linux dhcp server zeg ik dat ie aan dat Hardware adres ip 192.168.1.101 moet geven en dat werkt perfect. dus.

• Mystery
  • Laatst online: 26-09-2025
kijk dan eens met winipcfg (9x) of ipconfig /all (nt) wat je MAC adres is.. staat daar je zelf ingevoerde MAC adres.

ik denk van niet...

Battle.net tag

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Jongens, doe nou niet zo stom door te zeggen dat MAC-adressen uniek zijn en vastliggen en al die flauwekul...

Je kunt ze tegenwoordig softwarematig zonder enig probleem veranderen, ook rl8139 dingen, ook onder windows. En ja, daardoor kun je heel makkelijk MAC-adres conflicten krijgen, en ja, dat is dan heel jammer.

Trouwens, grote bedrijven als intel en 3com geven zelf ook dubbele MAC-adressen uit, maar zorgen er voor dat die kaartjes niet in dezelfde afzetgebieden voorkomen, zodat dat bijna nooit fout gaat.

Ontopic: Probeer eens netwerkkaart opnieuw te installeren, eventueel wat bios settings veranderen (IRQ) enz..

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 04-07 16:34
idd driver ff opnieuw installeren
en kijk even naar mijn grappige topics :+

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Gefeliciteerd je hebt s'werelds laatste netwerkkaart in je bezit. Ben benieuwd wat de opvolger zal zijn van de netwerkkaart. :+

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 13:51

deadinspace

The what goes where now?

Op zondag 09 september 2001 18:29 schreef serkoon het volgende:
Jongens, doe nou niet zo stom door te zeggen dat MAC-adressen uniek zijn en vastliggen en al die flauwekul...
Je kunt ze tegenwoordig softwarematig zonder enig probleem veranderen, ook rl8139 dingen, ook onder windows. En ja, daardoor kun je heel makkelijk MAC-adres conflicten krijgen, en ja, dat is dan heel jammer.
Het (tijdelijk) veranderen van het macaddress van een nic (aka spoofen) is onderdeel van de ethernet standaard en elke netwerkkaart moet het dus kunnen. Alleen in windows moet de driver het ook ondersteunen, anders kan de netwerkkaart het wel, maar de driver niet ofzo...
Maar het is dus niet iets van de laatste tijd, alle ethernet-kaartjes konden dit altijd al.
Trouwens, grote bedrijven als intel en 3com geven zelf ook dubbele MAC-adressen uit, maar zorgen er voor dat die kaartjes niet in dezelfde afzetgebieden voorkomen, zodat dat bijna nooit fout gaat.
Dat betwijfel ik eigenlijk.
Pagina: 1