Wifi Router met roaming mogelijkheden voor hotspot auto?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• oegaoega
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-02 20:00
Ik ben opzoek naar een AP/Router voor mijn bestelbus die kan dienen als een soort roaming Router.Hij moet dus verschillende SSID's kunnen herkennen en gebruiken voor de hotspot in de auto.

Situatieschets:
1. Locatie A (SSID 1) -> Router auto hotspot -> apparatuur in de auto
2. Locatie B (SSID 2) -> Router auto hotspot-> apparatuur in de auto
3. Locatie C (SSID 3) -> Router auto hotspot -> apparatuur in de auto

De router herkent verschillende wifi signalen (afhankelijk van de locatie waar de auto is geparkeerd) en gebruikt automatisch de desbetreffende wifi als WAN voor de hotspot.

Kortom: bestaan er routers die kunnen roamen op basis van de beschikbare wifi signalen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:18
Kan toch gewoon hotspot op je mobiel maken? En indien nodig die op de locaties op wifi zetten ipv 4g/5g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oegaoega
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-02 20:00
Klopt maar het gaat hier om veel data, meerdere devices die ook in nacht moeten blijven functioneren. Dan heb ik mijn mobiel bij me en die wil niet in de auto achter laten.

De auto wordt op verschillende plekken geparkeerd en er zijn verschillende apparaten die op internet aangesloten moeten worden. Die of de AP/router zou ik dan telkens opnieuw moeten koppelen op aan de SSID

Alternatief is natuurlijk om een router te kopen die een simkaart slikt er. Maar ik ben benieuwd of er ook oplossingen zijn om het zelfde via wifi te kunnen realiseren.

[ Voor 23% gewijzigd door oegaoega op 16-02-2024 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 21:07

Eboman

Ondertitel

oegaoega schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 22:07:
Klopt maar het gaat hier om veel data, meerdere devices die ook in nacht moeten blijven functioneren. Dan heb ik mijn mobiel bij me en die wil niet in de auto achter laten.

De auto wordt op verschillende plekken geparkeerd en er zijn verschillende apparaten die op internet aangesloten moeten worden. Die of de AP/router zou ik dan telkens opnieuw moeten koppelen op aan de SSID

Alternatief is natuurlijk om een router te kopen die een simkaart slikt er. Maar ik ben benieuwd of er ook oplossingen zijn om het zelfde via wifi te kunnen realiseren.
ik heb een netgear nighthawk die dit kan en valt terug op 5g als het er niet is.

uitvoering: Netgear Nighthawk M5 5G AX1800 WiFi 6 Mobiele Router (MR5200)

maar waarschijnlijk kan dit ook wel met een router die openwrt kan doen of een raspberry PI..

[ Voor 4% gewijzigd door Eboman op 16-02-2024 22:16 ]

Signature